Adóügyek

Adózással kapcsolatosan kérdéseik merülnének fel, vagy egyeztetni szeretnének, úgy munkatársaink készséggel állnak az Önök rendelkezésére ügyfélfogadási időben személyesen, vagy telefonon keresztül.

Adócsoport elérhetőségei:
Budakeszi Város Polgármesteri Hivatal – Adócsoport
Cím: 2092 Budakeszi, Fő utca 179.

Tel.: (+36) 23/535-710
Mobil: (+ 36) 06/20-802-38-08
E-mail: ado.o@budakeszi.hu

Ügyfélfogadás időpontjai:
Meghatalmazást hozzon magával, amennyiben más nevében szeretne eljárni Önkormányzati adóügyekben. Két tanú aláírása szükséges.

  • Hétfő: 13.00 – 17.00
  • Szerda: 8.30 – 12.00, 13.00 -16.00
  • Péntek: 8.30 – 12.00

Ügyfélfogadás helye: 2092 Budakeszi, Fő utca 179.

Közérdekű információk

Általános tájékoztató az ügyintézésről

A beadványaikat postai úton, vagy személyesen az Ügyfélszolgálaton (2092 Budakeszi, Fő utca 179. ) tudják leadni.

Az Elektronikus Önkormányzati Portál (EÖP) https://ohp-20.asp.lgov.hu az az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne, az adózók ezen keresztül intézhetik ügyeiket a nap 24 órájában.

Felhívjuk a figyelmet arra is, hogy e-mail-en érkező bejelentések, kérelmek nem minősülnek elektronikus útnak, így azokat nem áll módunkban befogadni!

30 nap, ami egy esetben 30 nappal meghosszabbítható (külön jogszabály meghatározhat egyéb ügyintézési határidőt is). A határidőbe nem számít bele:

  • hatásköri vagy illetékességi vita egyeztetésének, valamint az eljáró hatóság kijelölésének időtartama,
  • jogsegélyeljárás időtartama, továbbá az ügyfél azonosításához szükséges adatok kivételével, azon adatok beszerzéséhez szükséges időtartam, melyeket valamely hatóság, bíróság vagy a Magyar Országos Közjegyzői Kamra jogszabállyal rendszeresített nyilvántartásai tartalmaznak.
  • hiánypótlásra illetve tényállás tisztásához szükséges adatok közlésére irányuló felhívástól az annak teljesítéséig eltelt idő,
  • a szakhatóság eljárásának időtartama,
  • eljárás felfüggesztésének időtartama,
  • eljárás megindításáról szóló értesítés mellőzése esetén a bizonyítékok ismertetésére vonatkozó eljárás időtartama,
  • hatóság működését legalább egy teljes napra ellehetetlenítő üzemzavar vagy más elháríthatatlan esemény időtartama,
  • a kérelem, a döntés és egyéb irat fordításához szükséges idő,
  • szakértői vélemény elkészítésének időtartama,
  • hatósági megkeresése, vagy a döntés postára adásának napjától annak kézbesítéséig terjedő időtartam, valamint a hirdetményi, továbbá a kézbesítési meghatalmazott és a kézbesítési ügygondnok, továbbá a kézbesítési meghatalmazott és a kézbesítési ügygondnok útján történő közlés időtartama.

A határozat meghozatalához szükséges idő a tényállás bonyolultságától, a szükséges bizonyítási eljárás lefolytatásától is függ

  • kérelmet nyújtson be,
  • kérelmét a döntésig módosítsa, visszavonja,
  • önmagát meghatalmazott útján képviselje (jogi képviselő),
  • saját ügye irataiba betekintsen, bizonyítékokat megismerhesse,
  • nyilatkozatot tegyen, jegyzőkönyv felvételét kérje,
  • meghallgatását kérje,
  • igazolási kérelmet terjesszen elő,
  • jogorvoslattal éljen,
  • az eljárás során jogairól és kötelezettségeiről tájékoztassák.
  • idézésnek eleget tenni,
  • hiánypótlásnak eleget tenni,
  • az eljárás illetékét megfizetni,
  • iratmásolat díját megfizetni,
  • többletköltségeket megtéríteni,
  • jóhiszeműen közreműködni,
  • az eljárás, a bizonyítás során együttműködni.
  • Budakeszi Város közigazgatási területe.
  • 2017. évi CL. tv. az adózás rendjéről
  • 2017. évi CLI. tv. az adóigazgatási rendtartásról
  • 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet a adóigazgatási eljárás részletszabályairól
  • 2017. évi CLIII. tv. az adóhatóság által foganatosítandó végrehajtási eljárásokról
  • 1999. évi LXIX. tv. a szabálysértésekről
  • 2007. évi CXXVII. tv. az általános forgalmi adóról
  • 1995. évi CXVII. tv. a személyi jövedelemadóról
  • 1996. évi LXXXI. tv. a társasági adóról és az osztalékadóról
  • 2021. évi C. tv. az ingatlan-nyilvántartásról
  • 1990. évi XCIII. tv. az illetékekről
  • 2003. évi LXXXIX. tv. a környezetterhelési díjról
  • 1994. évi LIII. tv. a bírósági végrehajtásról

Az Elektronikus Önkormányzati Portál (EÖP) https://ohp-20.asp.lgov.hu/ az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne, a Budakeszi lakosok ezen keresztül intézhetik ügyeiket a nap 24 órájában.

Amennyiben Ön rendelkezik ügyfélkapuval és elektronikus úton kívánja ügyeit intézni, rendelkezési nyilatkozatot kell tennie.

Ezek után személyes megjelenés nélkül elektronikus úton küldheti be kérelmeit, beadványait, megtekintheti adószámla egyenlegét, befizetheti az önkormányzat által kivett adókat, díjakat, a továbbiakban ügyfélkapus tárhelyén keresztül tartjuk Önnel a kapcsolatot.

Rendelkezését a http://rendelkezes.gov.hu/rny-public oldalon teheti meg, ahol Központi Azonosítás Ügynökön keresztül az ügyfélkapus adataival tud bejelentkezni A helyi önkormányzatok kijelölésével és elmentésével beállításra kerül a rendelkezés. Automatikus értesítést nem kapunk a rendelkezésről, ezért kérjük, hogy az ado.o@budakeszi.hu e-mail címre küldött üzenetben vagy telefonon jelezze felénk.

Felhívjuk a figyelmet arra is, hogy e-mail-en érkező bejelentések, kérelmek nem minősülnek elektronikus útnak, így azokat nem áll módunkban befogadni!

2025. január 15-től megszűnt az ügyfélkapus bejelentkezés. Az Ügyfélkapu+ továbbra is elérhető. A Digitális Állampolgársági Program keretén belül lehetőség nyílt DÁP mobilalkalmazás használatára, ahol az összes, DÁP törvény szerinti digitális szolgáltatás nyújtására köteles szerv vonatkozásában az elektronikus kapcsolattartás lesz irányadó. Az állampolgárnak az ügyeit (pl.: helyi adóügyet, vagy más állami vagy önkormányzati ügyeit) kizárólag a digitális térben kell intéznie, azontúl azt is vállalja, hogy a szervekkel kizárólag az elektronikus tárhelyén keresztül kommunikál.

Ügyfélfogádási időben személyes egyeztetésre továbbra is van lehetőség, személyazonosság igazolására alkalmas okmány bemutatásával. (Amennyibán más ügyében jár el, meghatalmazás bemutatása szükséges.)

BUDAKESZI VÁROS POLGÁRMESTERI HIVATALÁNAK SZÁMLASZÁMAI

Budakeszi Város Önkormányzata: 50420427-10003396
Helyi iparűzési adó: 50420427-10003413
Tartózkodási idő utáni idegenforgalmi adó: 50420427-10003468
Gépjárműadó: 50420427-10003444
Építményadó: 50420427-10003420
Késedelmi pótlék: 50420427-10003509
Adóbírság: 50420427-10003499
Államigazgatási eljárási illeték: 50420427-10003475
Egyéb bevételek: 50420427-10003516
Idegen bevétel: 50420427-10003523
Telekadó: 50420427-10003437
Talajterhelési díj: 50420427-10003482
Helyi jövedéki adó: 50420427-10003451

Az eljáráshoz szükséges iratok:

  • kérelem
  • meghatalmazás (amennyiben nem személyesen jár el az ügyfél)

Az adóigazolás 2016.01.01-től illetékmentes.

Az ügyintézés határideje: 6 nap

A kérelem benyújtása történhet személyesen, postai úton vagy elektronikus úton.

Személyes ügyintézés esetén az adóigazolás a kérelem kitöltése után átvehető.

Felhívjuk a figyelmet arra is, hogy e-mail-en érkező bejelentések, kérelmek nem minősülnek elektronikus útnak, így azokat nem áll módunkban befogadni!

Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 18.§-a alapján az adózó az önkormányzati adóhatóság hatáskörébe tartozó adó esetén az adókötelezettség keletkezését, annak bekövetkezésétől számított 15 napon belül – erre rendszeresített nyomtatványon – jelenti be az önkormányzati adóhatósághoz. Pl. tulajdonosváltozás, tulajdonszerzés, haszonélvezeti jog megszűnés vagy létesítés, az építmény alapterületében bekövetkezett változás, bontás, átminősítés, lakcím változás, gyermekkedvezmény igénylés, lemondás, stb.

A kitöltött nyomtatványokat beküldhetik e papíron, postán, vagy beadhatják személyesen. Az emailben beküldött nyomtatványokat nem áll módunkban elfogadni. Az adatbejelentést az E-önkormányzat portálon keresztül is kitölthető.

A beérkezett és iktatott bevallást az ügyintéző átvizsgálja és amennyiben helyesnek találja a hatályos önkormányzati rendelet alapján megállapítja a fizetendő adót s erről határozatban értesíti az adóalanyt, amely tartalmazza az adó összegét és megfizetésének határidejét. Hiányos bevallás esetén adóalanyt hiánypótlásra szólítja fel.

Adókedvezmény (életvitelszerűen Budakeszin élőknek, gyermekek után) és adómentesség (70 év feletti lakosoknak 1 lakóingatlan után 120 m2) megadásához a megfelelő nyomtatvány kitöltése és leadása szükséges.

Adóköteles az önkormányzat illetékességi területén lévő telek, alapja a telek m2-ben számított területe.

 

Az adó évi mértéke 2025-től:

a) magánszemély tulajdonában álló, gazdasági, vállalkozási tevékenység végzésére nem szolgáló telek után 120 Ft/m2

b) magánszemély tulajdonában álló, gazdasági tevékenység végzésére használt telek után 330 Ft/m2

c) nem magánszemély tulajdonában lévő telek után 500 Ft/m2.

Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 18.§-a alapján az adózó az önkormányzati adóhatóság hatáskörébe tartozó adó esetén az adókötelezettség keletkezését, annak bekövetkezésétől számított 15 napon belül – erre rendszeresített nyomtatványon – jelenti be az önkormányzati adóhatósághoz.

Adózónak minden olyan adatot, tényt vagy egyéb körülményt be kell jelentenie, amely az adófizetési kötelezettségével kapcsolatban van, vagyis azt módosítja, megszünteti.

Felhívjuk a figyelmüket, hogy e-mail-en érkező bejelentések, kérelmek nem minősülnek elektronikus útnak, így azokat nem áll módunkban befogadni!

 

A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény szerint:

Telek: az épülettel, épületrésszel be nem épített földterület, ide nem értve

a) a belterületen fekvő termőföldet, feltéve, ha az tényleges mezőgazdasági művelés alatt áll,

b) a külterületen fekvő termőföldet,

c) a tanyát,

d) a közút területét,

e) a vasúti pályát, a vasúti pálya tartozékai által lefedett földterületet,

f) a temetőkről és a temetkezésről szóló törvény temető fogalma alá tartozó földterületet,

g) a halgazdálkodásról és a hal védelméről szóló törvény szerinti víztározó, bányató területét,

h) az erdőt,

i) az ingatlan-nyilvántartásban mocsárként nyilvántartott földterületet,

j) a folyóval összefüggő vízterületet alkotó, – kizárólag a hajózási hatóság engedélyével megszüntethető – kereskedelmi áruk ki- és berakodásának céljából szabad kikötőként használt, vízzel borított medencét.

 

Az 1990. évi C. törvény 19. §-a szerint mentes az adó alól:

a) az épület, épületrész hasznos alapterületével egyező nagyságú telekrész,

b) a mezőgazdasági művelés alatt álló belterületi telek,

c) az építési tilalom alatt álló telek adóköteles területének 50%-a,

d) az adóalany termék-előállító üzeméhez tartozó, jogszabályban vagy hatósági előírásban megállapított védő-biztonsági terület (övezet), feltéve, ha az adóalany adóévet megelőző adóévi, évesített nettó árbevétele legalább 50%-ban saját előállítású termék értékesítéséből származik.

 

Budakeszi Város önkormányzata Képviselő-testületének 54/2011 (XII.20.) önkormányzati rendelet szerint mentes továbbá:

a) az a telek, amelynek alapterülete nem éri el a 250 m2-t.

b) tulajdoni hányad arányában az a nem GKSZ besorolás alá eső telek, melynek alapterülete a 250 m2-t meghaladja és amely telken bejegyzett építmény áll, vagy amelyre használatbavételi engedély, fennmaradási engedély került kiadásra, illetve a használatbavétel tudomásul vétele megtörtént. Az adómentességet az okirat kiállítását követő év első napjától kell figyelembe venni.

c) az a GKSZ besorolású területen fekvő telek, amely telken bejegyzett építmény áll és amelyre használatbavételi engedély, fennmaradási engedély került kiadásra, illetve a használatbavétel tudomásulvétele megtörtént és az építmény alapterülete meghaladja a területre vonatkozó legnagyobb beépítettség mérték 10%-át. Az adómentességet az okirat kiállítását követő év első napjától kell figyelembe venni.

d) az a telek, telekrész, ahol tulajdoni hányad arányában az adó alapját képező telekterület nem éri el a 25m2-t.

Az a Kibocsátó, aki a helyi Vízgazdálkodási Hatóság engedélyével rendelkezik, de a műszakilag rendelkezésére álló közcsatorna hálózatára rá nem kötött szennyvízelvezetést folytat, köteles a talajterhelési díj megfizetésére.

A talajterhelési díj összege 3.600 Ft/m3/év. A talajterhelési díj alapja a szolgáltatott vagy egyedi vízbeszerzés esetében a méréssel igazolt felhasznált, illetve mérési lehetőség hiányában az átalány alapján meghatározott víz mennyisége, csökkentve a külön jogszabály szerinti locsolási célú felhasználásra figyelembe vett víz mennyiségével, és azzal a számlákkal igazolt mennyiséggel, amelyet a Kibocsátó szennyvíztárolójából, olyan arra feljogosított szervezettel szállíttat el, amely a folyékony hulladék jogszabályi előírások szerinti elhelyezését igazolja.

A Kibocsátó talajterhelési díj fizetési kötelezettsége abban az esetben szűnik meg, ha:

a műszakilag rendelkezésére álló közcsatornára ráköt,
a szolgáltató igazolja, hogy a vízszolgáltatás igénybevétele megszűnt.

Nem terheli a díjfizetési kötelezettség azt a Kibocsátót, aki külön jogszabályban meghatározott egyedi szennyvíz-elhelyezési kislétesítményt, illetve egyedi szennyvíztisztító kisberendezést alkalmaz vagy ahol a közcsatorna kiépítésre került, de műszakilag nem áll rendelkezésre. Az erről szóló hatósági engedélyt /igazolást/ az adóhatóságnak be kell nyújtani!

Kérelemre, tárgyévben mentesíthető a talajterhelési díj fizetése alól:

az az egyedülálló, 70 év feletti Kibocsátó, akinek nettó jövedelme nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 300 %-át,
családban élő esetében az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 200 %-át,
az a Kibocsátó, akinek a vele közös háztartásban élők egyike I. vagy II. csoportú rokkant, vagy fogyatékossági támogatásban részesül és a családban az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150 %-át.

3. § (1) Az adó alapja a megkezdett vendégéjszakák száma.

(2)2 Az idegenforgalmi adó mértéke személyenként és vendégéjszakánként 400 Ft.

Gyakran Ismételt Kérdések – Építményadó/telekadó

Az adózás rendtartásáról szóló törvény (továbbiakban Air.) szerint minden helyi adót érintő változásról (tulajdonjog, hasznos alapterület stb.) 15 napon belül bejelentést köteles tenni a helyi adóhatóságnál. Minden félnek, vevőnek és eladónak egyaránt, bejelentési kötelezettsége van.

Amíg nem tesz eleget a kötelezettségének, addig a hatóság a nyilvántartásban szereplő Adózót keresi meg az adó kivetésének rendezésével.

A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 12. § (1) bekezdése szerint „Az adó alanya (3. §) az, aki a naptári év (a továbbiakban: év) első napján az építmény tulajdonosa. Több tulajdonos esetén a tulajdonosok tulajdoni hányadaik arányában adóalanyok. Amennyiben az építményt az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett vagyoni értékű jog terheli, az annak gyakorlására jogosult az adó alanya. (A tulajdonos, a vagyoni értékű jog jogosítottja a továbbiakban együtt: tulajdonos).

Az építményadó kivetése önbevallás alapján történik a megfelelő formanyomtatvány kitöltése által, mely Budakeszi Város honlapjáról letölthető https://varoshaza.budakeszi.hu/ado-nyomtatvanyok/ . A kitöltött bevallást eredetiben (ügyfélfogadási időben személyesen, postai- vagy elektronikus úton, hitelesített aláírással ellátva ügyfélkapun keresztül) lehet benyújtani.

  1. § (1) bekezdése alapján “Adóköteles az önkormányzat illetékességi területén lévő építmények közül a lakás és a nem lakás céljára szolgáló épület, épületrész (a továbbiakban együtt: építmény).”

A tulajdonjog szerzéséről és annak bejegyzéséről nem kapunk értesítést, rendszereink nincsenek összekötve sem a Földhivatal, sem más hatóság adatbázisával.

Az építményadóról szóló Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének, jelenleg hatályos, 53/2011. (XII. 20.) rendeletének rendelkezései értelmében:

2015. január 1-jétől az adó és a kedvezmények éves mértéke:

  1. § a) Nem lakás céljára szolgáló építmények esetén 1.100,-Ft/m2.
  2. c) Lakás céljára szolgáló építmény esetén 1.100,-Ft/m2.
  1. § Mentes az 1/1 tulajdoni hányad esetén 120 m2-ig, illetve több tulajdonos esetén a tulajdoni hányad arányában az építményadó megfizetése alól egy lakóingatlan tekintetében az a 70. életévét betöltött nyugdíjas adóalany, aki Budakeszin életvitelszerűen lakik.
  • lakóingatlan: a Földhivatal által a tulajdoni lapra bejegyzett művelési ág megnevezése szerint
  • A 120 m2 a teljes építmény hasznos alapterületére vonatkozik (1/1 tulajdoni hányad szerint), vagyis 1/2 tulajdoni hányad/vagyoni értékű jog esetén 60 m2 hasznos alapterületre adható meg a mentesség. További tulajdoni hányadok/vagyoni értékű jogok alapján értelemszerűen változik a mentesíthető hasznos alapterület.
  • például: 180 m2 hasznos alapterületű lakóingatlan esetén, 1/1 tulajdoni hányadra az alábbiak szerint módosul az adókivetés. 0-120 m2-ig mentességet kap, a 120m2 feletti hasznos alapterületre, vagyis 60 m2-re jár a 8. § szerinti lakoskedvezmény, ami azt jelenti, hogy adófizetési kötelezettség továbbra is keletkezni fog, de a mentesség és a kedvezmény figyelembevételével.

2023.01.01-től hatályos:

  1. § (3) Adókedvezmény illeti meg a Budakeszin életvitelszerűen lakó adóalanyt a Budakeszi közigazgatási területén lévő maximum 1 építménye után, melynek mértéke:
  • az  1. számú mellékletben felsorolt utcákban fekvő építmény esetén 180 m2-ig az 5. § a),c) pontjai szerinti összegből 700 Ft/m2,
  • b) az a) pontba tartozó területén kívül lévő építmény esetén 180 m2-ig figyelembe véve az 5. § c) pont szerinti összegből 800,-Ft/m2.
  • c) Nem lakás céljára szolgáló építmény (kivéve Lke-6, Lke-7, Lke-8 övezeti besorolású garázs) esetén 50 m2-ig figyelembe véve az 5. § a) pont szerinti összegből 700,- Ft/m2.

(5) Adókedvezmény illeti meg a Budakeszi Önkormányzat illetékességi területén lakcímnyilvántartás szerint lakóhellyel rendelkező adóalanyt gyermekenként, a lakás vagy egyéb nem lakás céljára szolgáló épület hasznos alapterületéből 15 m2 területig.

E kedvezmény egy adótárgyra vehető igénybe.

(6)  A gyermekkedvezmény igénybevételéhez a gyermek 16. életévének betöltése után a Magyar Államkincstár igazolása szükséges, melyből megállapítható, hogy a gyermek után nevelési ellátásban vagy iskoláztatási támogatásban részesül.

Gyermek: az adózó által saját háztartásában eltartott, az adózó vérszerinti, örökbefogadott, valamint mostoha és nevelt gyermeke, aki után nevelési ellátásban vagy iskoláztatási támogatásban részesül.

Nincsen.

A telekadó mértéke magánszemélyeknél 60 Ft/m2, olyan magánszemélyeknél akik gazdasági tevékenységet folytatnak 330/m2, vállalkozásoknál 398 Ft/m2

Abban az esetben, ha a kivett terület megnevezésű ingatlanon egy ingatlan-nyilvántartásba be nem jegyzett építmény is található, akkor az építmény után építményadó, a telek után – levonva az épület hasznos alapterületét és a telekből az épületnek az épülettel lefedett területét – telekadó fizetési kötelezettség áll fenn.

Igen, a mentességet az ennek alapjául szolgáló okirat kiállítását követő év első napjától kell figyelembe venni.

Mentes az adó alól az a telek, aminek a teljes területe 250 m2 alatti.

Tulajdoni hányad arányában az a nem GKSZ besorolás alá eső telek, melynek területe a 250 m2-t meghaladja és amely telken bejegyzett építmény áll, vagy amelyen olyan építmény áll, amelyre használatbavételi engedély, fennmaradási engedély vagy hatósági bizonyítvány került kiadásra.

Mentes továbbá az a GKSZ besorolású területen fekvő telek, amely telken bejegyzett építmény áll és amelyre használatbavételi engedély, fennmaradási engedély vagy hatósági bizonyítvány került kiadásra és az építmény alapterülete meghaladja a területre vonatkozó legnagyobb beépítettség mérték 10 %-át.

Az aktuális adóegyenleg értesítőt minden év február második felében küldjük ki postai úton, mellékelve az adószámla kivonat mellé az I. és II. félévi csekkeket is.

Az elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek részére, illetve akik nyilatkozatuk szerint így szeretnék a kapcsolattartást, ügyfélkapun keresztül küldjük meg az adószámla kivonatot.

Gyakran Ismételt Kérdések – Helyi iparűzési adó (HIPA)

Nem, csak az ügyfél kérelmére, és csak abban az esetben, ha nincs egyéb adó, illetve adók módjára behajtandó köztartozása. A visszautalásra irányuló kérelem a nyomtatványok résznél letölthető.

Az iparűzési tevékenység esetén az adó évi mértéke a Htv.-ben meghatározott adóalap 2%-a.

Igen. A 15/2021. (VI.24.) önkormányzati rendelete a helyi iparűzési adóról szerint.

Mentes a helyi iparűzési adó fizetése alól.:

  1. a) az a vállalkozó, akinek az adóévben folytatott tevékenységéből származó vállalkozási szintű iparűzési adóalapja a 600 ezer Ft-ot, valamint
  2. b) az a Htv. 52. § 23. pontja szerinti háziorvos, védőnő vállalkozó, akinek az adóévben folytatott tevékenységéből származó vállalkozási szintű iparűzési adóalapja a 20 millió Ft-ot nem haladja meg.

Igen, amennyiben az őstermelői tevékenységből származó bevétel az adóévben a 600 ezer forintot meghaladja.

Igen, mert a bevallás alapján történik az adómentesség megállapítása.

Az eltérő üzleti éves adóalanyok kivételével főszabály szerint az adóévet követő május 31. napjáig.

Igen. Az önkormányzati adóhatóság felé is egy egyszeri bejelentési kötelezettsége van.

A KATA hatálya alá tartozás kezdő napjától számított 45 napon belül, vagy ha ezt elmulasztja, akkor a következő év február 15-ig be kell jelenteni az önkormányzati adóhatósághoz.

Igen. Záró bevallást kell beadni az aktív időszakra vonatkozólag. A KATA előírás időarányosan a bevallás feldolgozása után fog törlődni az adófolyószámlán.

Ügyfélfogadási időben személyesen és az alábbi telefonszámon:

Központi szám: 06-23-535-710

Mellékek: A-F: 151; G-Ö: 168; P-Zs: 127

Email: ado.o@budakeszi.hu

Megosztom a cikket