TÁJÉKOZTATÓ a budakeszi buszsáv létesítésével egyidejűleg összekötő út építéséről
Budakeszi legjelentősebb problémája a közlekedés, és legnagyobb értéke a természeti környezet. E kettő összhangjának fenntartásához kérjük az Önök véleményét! A budakeszi városvezetés 2019-ben kezdeményezte buszsáv létesítését, amelynek tervezését a Kormány 1738/2020. (XI. 4.) határozatával támogatta, és megbízta a Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt-t. (a továbbiakban: BFK) a beruházás előkészítésére. A bírálati tervek elkészültek, amelyeknek opcionális része egy elkerülő útszakasz létesítése a Telki út, Pátyi út és a Budaörsi út között. Az északi szakaszon (a Telki út és a Pátyi út között) napi 3000 jármű közlekedése várható, a déli szakaszon (Pátyi út és a Budaörsi út között) a várható forgalom napi 5000 jármű.
Az összekötő út létesítésének előnyei:
- alternatívát kínál a Telki, Páty és Budaörs, ill. M1/M7 autópálya közötti átmenő forgalomnak;
- ösztönzi a Telki felől érkezőket, hogy az autópálya felé közlekedjenek, ne a Budakeszi út felé, amelynek kapacitása nem bővíthető;
- lehetővé teszi a teherforgalom csökkentését a Fő utca – Temető utca útvonalon;
- a Fő utca és a városmag elkerülésével alternatív útvonalat kínál a Barackos városrész és a bevásárlóközpontok között, illetve Makkosmária, Nagyszénászug és például az Árpád fejedelem téri iskola között;
- kismértékben csökkenti a Temető utca forgalmát;
- mentesíti a délnyugati városrészt az átmenőforgalomtól (Meggyes utca, Fenyő utca, Munkácsy Mihály utca, Dózsa György tér)
- a buszsáv építés idején könnyíti az ideiglenes forgalmi rendet.
Az összekötő út létesítésének hátrányai:
- kisebb-nagyobb mértékben természeti területeket érint;
- egy új út új forgalmat generálhat;
- egy új út új fejlesztéseket vonzhat, bár jelenleg az út környezetének besorolása legelő, rét, és erdő, és annak bármilyen más célú hasznosítása csak a mindenkori önkormányzat döntésével történhet.
A Budapest Fejlesztési Központ 5 lehetséges nyomvonalat tervezett meg, amelyek a hátoldalon lévő térképen láthatóak. Ezek közül három (1., 4., és 5. változat) érinti a Nádas-tó és Mamutfenyők környezetét, amelyet az önkormányzat 2020-ban helyi jelentőségű védett természeti területté nyilvánított. További kettő (2., 3. nyomvonal) kisebb mértékben érint értékes természeti területeket (tölgyerdők, védett növényfajok), illetve kevésbé értékes területeket (inváziós növényekkel borított, gyomos élőhelyek).
A BFK közlekedési szempontból a 4. és 5. nyomvonalat javasolja, 50km/h megengedett sebességgel. Előnye, hogy rövidebb, közelebb megy a városhoz, jobban szolgálja a belső közlekedést, feltárja a Meggyes településrészt. Hátránya, hogy a lakóövezetek közvetlen közelében halad, és elválasztja egymástól a mamutfenyőket és a Nádas-tavat.
A 2. és 3. nyomvonal tervezett sebessége 70km/h. Előnye, hogy gyorsabban lehet haladni rajta, érintetlenül hagyja a Nádas-tó és Mamutfenyők helyi jelentőségű védett természeti területet, távolabb megy a lakóövezetektől. A 2. nyomvonal egyharmada jelenleg is „kivett közút” minősítésű területen halad. Hátránya, hogy hosszabb, kisebb mértékben szolgálja a belső közlekedést.
Az 1. nyomvonal a Budakeszi város Településszerkezeti Tervében szereplő nyomvonal.
Kérjük, a postaládájába eljuttatott kérdőív kitöltésével segítse az önkormányzat munkáját!
A kitöltött kérdőívet január 3-tól bedobhatja a Polgármesteri Hivatal és az Erkel Ferenc Művelődési Központ előterében elhelyezett gyűjtőládába, vagy e-mailben is elküldheti beszkennelve vagy lefényképezve a kerdoiv@budakeszi.hu címre. A kérdőív kitöltése önkéntes, további kérdőív beszerezhető a városházán. Kérjük, személyenként csak egy kérdőívet töltsenek ki.
Beküldési határidő: 2022. január 18., éjfél.
Lakossági fórumot tartunk az összekötő útról és az egyes nyomvonalak által érintett természeti értékekről, ahol megismerhetik a szakemberek véleményét, és a kitöltött kérdőívet is leadhatják.
Időpontja: 2022. január 17. hétfő, 18 óra
Helyszín: Erkel Ferenc Művelődési Központ
További információk:

Élővilág


I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Élővilág



Élővilág



Élővilág



Élővilág


Nádas-tó Őrzői Civil Összefogás
részére
Tisztelt Tagok!
Az Önök által küldött tájékoztató anyagot megkaptam, és az alábbi észrevételeket teszem:
- Aggályosnak, és az együttműködési szándék hiányának tartom, hogy a tájékoztató anyagukban úgy használták fel dr. Győri Ottilia Budakeszi polgármestere és ’Sigmond Bertalan Budakeszi alpolgármestere korábbi nyilatkozatainak kiragadott részleteit, hogy erről nem tájékoztatták az érintetteket.
- Továbbá a partneri viszonnyal elletétesnek tartom, hogy a tájékoztató anyaguk lakossági terjesztését napokkal ezelőtt úgy kezdték el, hogy erről előzetesen nem tájékoztattak sem engem, sem az önkormányzatot. Emlékeztetem Önöket, hogy az önkormányzat a korrekt és együttműködő eljárás jegyében az önkormányzati kérdőív véglegesítése előtt megküldte a tervezett szöveget többek között Önök számára is, amire Önök véleményt is küldtek.
- Aggályosnak tartom, hogy az önkormányzat lakossági kérdőívét Önök a saját tájékoztató anyagukban negatívan minősítik, miközben az önkormányzat által elkészített kérdőív nem tartalmaz egyik irányban sem részrehajló információkat, pusztán tájékoztató jellegű, segítséget kérve a lakosságtól a helyes döntés meghozatalában.
- Fontos körülmény, hogy az önkormányzat létrehozott egy aloldalt a lakosági kérdőív ügyében, ahová az összes eddig megjelent, számunkra elérhető tájékoztató anyag feltöltésre került, és hasonló jellegű anyagok feltöltését ajánlotta fel az önkormányzat a budakeszi lakosok számára.
A jelzett problémák ellenére a város honlapjának aloldalára – kérésüknek megfelelően – publikálásra kerül az Önök által benyújtott tájékoztató anyag is.
Tisztelettel:
Dr. Danó János
jegyző
Kapcsolódó cikkek és Facebook csoportok:
https://hirmondo.budakeszi.hu/lakossagi-kerdoiv-az-elkeruloutrol/