Tárgy: | Javaslat a helyi állattartás szabályai, állattartási hely kialakításáról szóló …/2019. (…….) önkormányzati rendelet alkotásáról és az állatok tartásáról szóló többször módosított 28/2006. (VIII.1.) rendelete hatályon kívül helyezéséről | |
Készítette: | Tuba Viktória | |
Előterjesztő: | dr. Szelenczy Gabriella jegyző | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testületének az állatok tartásáról szóló többször módosított 28/2006. (VIII.1.) önkormányzati rendeletében több fejezet módosítása vált szükségessé. A módosítással azonban a tizenhárom éve hatályban lévő rendelet már átláthatatlanná, a budakeszi állampolgárok számára érthetetlenné válna, ezért szükséges egy új rendelet megalkotása.
Sigmond Bertalan Képviselő Úr javaslatát, mely szerint kerüljön bele a rendeletbe az a gondolat, hogy „figyelembe véve, hogy az állattartás a kertvárosi életmód természetes velejárója” a rendelet preambuluma tartalmazza.
Kérem, hogy az előterjesztést a Képviselő-testület tárgyalja meg, és a hatályban lévő rendeletet helyezze hatályon kívül és ezzel egyidőben fogadja el a rendelet-tervezetet.
Budakeszi, 2019. február 6.
dr. Szelenczy Gabriella
jegyző
...............................
dr. Szelenczy Gabriella jegyző előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Előzetes hatásvizsgálat:
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. § (1) bekezdése értelmében a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálatot kell lefolytatni, az alábbi tényezőkre vonatkozóan:
A rendelet-tervezet:
- Társadalmi, gazdasági hatás: Társadalmi hatásként értékelhető, hogy a tényállások meghatározásával, azok önálló rendeletben történő szabályozásával javulhat az állattartás rendje,a közbiztonság, hiszen megteremtődik a szankcionálás lehetősége, ami visszatartó erőt jelenthet. Közvetlen gazdasági hatását a rendelet-tervezetnek nem lehet kimutatni.
- Költségvetési hatás: A rendelet módosításának költségvetési kihatása, hogy a közigazgatási bírság önkormányzatot megillető bevétel.
- A tervezetnek adminisztratív terheket befolyásoló hatása: Az önkormányzati rendeletben foglalt közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartásokkal kapcsolatos eljárások lefolytatása a polgármesteri hivatal szervezetén belül valósul meg, ami az adminisztratív terheket növeli.
- A rendelet megalkotásának szükségessége: a rendelet megalkotásának célja a jogszerűség betartása, az állattartásra vonatkozó szabályok egyértelműsítése. Amennyiben a rendelet- tervezet nem kerül elfogadásra, a jelenlegi szabályozás marad érvényben.
- A jogalkotás elmaradásának várható következményei: a jogalkotás elmaradása esetén a hatályban lévő rendelet részletszabályainak a kidolgozatlansága miatt a kialakult állattartások alkalmasak a szomszédok zavarására, a hatóság hatékonyan intézkedni nem tud.
- A rendelet alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: a rendelet a meglévő szervezeti, személyi, tárgyi és pénzügyi feltételekkel alkalmazható, további feltételek biztosítását nem igényli, a szükséges feltételek rendelkezésre állnak.
Melléklet
Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2019. (……..) ÖR számú rendelete
a helyi állattartás szabályai, állattartási hely kialakításáról
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény 49.§ (6) bekezdésében és az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1977. (XII. 20.) kormányrendelet 36.§. (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján és az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésben meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, valamint az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, az állattartás rendjéről az alábbi rendeletet alkotja, figyelembe véve, hogy az állattartás a kertvárosi életmód természetes velejárója:
I. FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
A rendelet célja és hatálya
1. §
(1) A rendelet célja azon szabályok meghatározása, amelyek elősegítik az állattartók, valamint az állattartással érintett lakosok érdekeinek érvényesülését, s egyúttal biztosítják, hogy az állattartás mások nyugalmát, biztonságát és testi épségét ne veszélyeztesse.
(2) A rendeletet Budakeszi Város Önkormányzatának közigazgatási területén folytatott állattartásra terjed ki.
(3) A rendelet hatálya nem terjed ki:
a) rendészeti szerveknél folytatott állattartásra;
b) cirkuszi rendezvényekre, állatkiállításokra, állatversenyekre;
c) méhészetekre;
d) veszélyes állatokra és veszélyes ebekre.
(4) Az állattartási helyek kialakításával összefüggő 7.§ - 8.§ szerinti önkormányzati hatósági hatáskört Budakeszi Város Jegyzője gyakorolja.
Értelmező rendelkezések
2. §
A rendelet alkalmazásában:
(1) Állattartó: az állat tulajdonosa, illetve aki az állatot vagy állatokat ténylegesen tartja, felügyeli, gondozza.
(2) Állat: a kedvtelésből tartott vagy mezőgazdasági haszonállat.
(3) Állattartás: az a tevékenység, amely arra irányul, hogy biztosítsa az állat számára az életkörülményeinek, fajtájának, korának, fizikai jellemzőinek megfelelő elhelyezését, táplálását, gondozását, nevelését, felügyeletét.
(4) Közterület: a tulajdonos személyétől, illetve tulajdoni formától függetlenül minden olyan közhasználatra szolgáló terület, amelyet rendeltetésének megfelelően bárki használhat, ideértve a közterületnek közútként szolgáló és a magánterületnek a közforgalom számára a tulajdonos (használó) által megnyitott és kijelölt részét, továbbá az a magánterület, amelyet azonos feltételekkel bárki használhat.
(5) Kedvtelésből tartott állat: a kedvtelésből tartott állatok tartásáról és forgalmazásáról szóló 41/2010. (II.26.) korm. rendelet 1.§ (2) bekezdés a) pontja szerinti állat.
(6) Mezőgazdasági haszonállat: az élelmiszer, gyapjú, bőr, szőrme, előállításához vagy egyéb mezőgazdasági célra tenyésztett vagy tartott állat.
II. FEJEZET
AZ ÁLLATTARTÁS ÁLTALÁNOS ÉS KÜLÖNÖS SZABÁLYAI
Általános szabályok
3. §
(1) Közös tulajdonban lévő ingatlanon történő állattartáshoz az ingatlan tulajdonosainak hozzájárulása szükséges.
(2) Társasházban állat a társasház Szervezeti és Működési Szabályzatában foglaltak szerint tartható, társasházi lakás erkélyén állat nem tartható.
(3) Az állat tartása körében az állattartó köteles a magasabb jogszabályban foglalt állatok tartására (különösen állat elhelyezésére, trágya tárolására, rágcsálók, legyek és egyéb repülő rovarok elszaporodásának megakadályozására) vonatkozó előírásokat folyamatosan betartani. A közösségi együttélés érdekében az állattartó köteles az állattartással együtt járó hatásokat (különösen szaghatás) a lehető legkisebb mértékűre szorítani az állattartás mértékével arányos és az állattartótól elvárható intézkedések megtételével.
A kedvtelésből tartott állatok tartására vonatkozó szabályok
4. §
(1) Az állattartó köteles gondoskodni a kedvtelésből tartott állatok kedvező életfeltételeinek biztosításáról, a létesítmények tisztaságáról és folyamatos fertőtlenítéséről, szagtalanításáról, a kártékony rovarok, az élősködők és rágcsálók rendszeres irtásáról.
(2) Ha az állattartó nem kívánja tovább tartani kedvtelésből tartott állatát, úgy köteles annak megfelelő elhelyezéséről gondoskodni, mindent megtenni annak érdekében, hogy az állat a lehető legrövidebb időn belül új gazdához kerüljön. A kedvtelésből tartott állat tulajdonosa – amennyiben e kötelezettségei teljesítése során eredménnyel nem jár – köteles felajánlani az állatot egy menhelynek vagy állatvédelemmel foglalkozó civil szervezetnek.
Az egyes kedvtelésből tartott állatfajtákra vonatkozó különös szabályok
5. §
(1) Eb csak biztonságos körülmények között, kerítéssel bekerített ingatlanon tartható úgy, hogy onnan se a közterületre, sem a szomszédos ingatlanra ne juthasson át. A kerítésnek olyan zártnak kell lennie, hogy az a kitörést, a kijutást és a kerítéshézagon való átharapást is megakadályozza. Az állattartó köteles gondoskodni arról, hogy az eb a tartási helyét felügyelet nélkül ne hagyhassa el.
(2) A telek, ház, lakás bejáratán a harapós kutyára utaló megfelelő képpel ellátott figyelmeztető táblát szembetűnő módon kell elhelyezni.
(3) A vezető- és jelzőkutyák, a fegyveres és rendvédelmi szervek szolgálati kutyái, a terápiás és segítő kutyák; valamint a polgári védelem mentőkutyáinak kivételével tilos ebet bevinni vagy beengedni:
a) oktatási intézmények területére,
b) egészségügyi intézmények területére,
c) szociális intézmények területére,
d) kulturális intézmények területére,
e) bölcsődébe,
f) óvodába,
g) iskolába,
h) ügyfélforgalmat lebonyolító közintézmény épületébe,
i) a piac területére.
(4) Közterületen minden ebfajtát pórázon lehet sétáltatni, kivétel a segítő kutya.
(5) Ebet futtatni, szabadon engedni csak az erre a célra kijelölt területen és az állattartó felügyelete mellett lehet.
(6) A gazdátlan, kóbor ebek befogását a Budakeszi Város Önkormányzatával szerződésben álló gyepmester végzi.
(7) Az eb tulajdonosa, illetve az eb felügyeletével megbízott személy köteles gondoskodni arról, hogy az eb a közterületet és a lakóház közös használatú területét, helyiségeit ne szennyezze (gyalogjárda, park, lépcsőház, stb.). Az e területeken keletkezett szennyeződést köteles haladéktalanul eltávolítani. Ennek érdekében a közterületen történő tartózkodás során az eb felügyeletével megbízott személy köteles magánál tartani és használni az e célra alkalmas eszközöket (zacskó, lapát) és azt az ellenőrzés során bemutatni.
(8) 14 éven aluli gyermek olyan ebet, amelyet annak fajtája, mérete, súlya, vagy támadó természete miatt biztonságosan nem tud felügyelni, közterületen nem felügyelhet.
(9) A köz- és lakóépületben elszaporodott macskák eltávolításáról az épület tulajdonosa, kezelője köteles gondoskodni.
(10) A macskatartásra egyebekben az ebtartásról szóló rendelkezések értelemszerűen irányadóak.
A mezőgazdasági haszonállatok tartására vonatkozó közegészségügyi szabályok
6. §
(1) Belterületen tilos hígtrágyás mezőgazdasági állattartási technológiát alkalmazni.
(2) A mezőgazdasági haszonállatok elhelyezésére szolgáló helyiségek legalább napi egyszeri, illetve a trágyatárolók és trágyalétárolók folyamatos ürítéséről, fertőtlenítéséről és szagtalanításáról az állattartó köteles gondoskodni.
(3) Közterületen trágyát tárolni ideiglenes jelleggel sem lehet.
(4) A keletkezett trágya engedélyezett területen történő elhelyezéséről az állattartó köteles gondoskodni.
(5) Belterületen trágyát, trágyalevet csak vízzáró módon kialakított, zárt, jól záródó fedlappal ellátott trágyatárolóban, trágyalétárolóban lehet tárolni. A tárolókba a csapadékvíz nem folyhat be, azokból a trágyalé nem folyhat ki.
(6) Belterületen a trágyázandó földterületre talajerő-visszapótlás céljára kiszállított és kiszórt trágyát az ingatlan használója 48 órán belül köteles a földbe beforgatni.
(7) Trágya, trágyalé szállítása csak csorgásmentes, zárt, erre a célra szolgáló szállítóeszközzel végezhető.
(8) Az állattartónak gondoskodnia kell a kellemetlen szagot árasztó takarmány fedett tárolásáról.
(9) Külterületen az almos trágya ideiglenes, beművelés előtti tárolására övárokkal körülvett trágyaszarvast kell kialakítani. A trágyaszarvast úgy kell elhelyezni, hogy az a felszíni vizeket ne veszélyeztesse. Az ideiglenes trágyaszarvason a trágya maximum két hónapig tárolható. Az övárokban összegyűlt trágyalevet locsolással rendszeresen vissza kell forgatni a trágyaszarvasra.
III. fejezet
AZ ÁLLATTARTÓ ÉPÜLETEKRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK
7. §
(1) Az állattartásra szolgáló helyet el kell keríteni. Az állattartásra elkerített udvar nem csatlakozhat közvetlenül a szomszédos ingatlanhoz. A kerítéstől legalább egy méteres sávot szabadon kell hagyni.
(2) Az állatok tartására szolgáló építmények szellőzőnyílásait, szellőző berendezések kimenetét a saját udvar felé kell kiképezni úgy, hogy a keletkező kellemetlen szagokat, gázokat természetes vagy mesterséges szellőztetéssel a magasba el lehessen terelni.
(3) A trágya tárolása a szomszédos lakóépülettől, ideiglenes tartózkodásra szolgáló gazdasági épülettől belterületen legalább tíz, külterületen legalább húsz méter távolságra történhet.
(4) A kutya kennel, kutyaól közvetlenül a szomszéd kerítésére nem építhető, kerítéstől legalább másfél méter távolságot el kell hagyni és az állat átlátását a szomszédos ingatlanra korlátozni kell.
8.§
(1) Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének Budakeszi Város Helyi Építési Szabályzatáról és Szabályozási Tervéről szóló 41/2015. (XII.30.) önkormányzati rendeletében foglaltak alapján Budakeszi Város területe az 1. melléklet szerinti övezetekre tagolódik.
(2) Az állatok tartására szolgáló építmények megvalósítása során az egyes övezetekre meghatározott védőtávolságokat a rendelet 2. melléklete szerint kell alkalmazni.
IV. FEJEZET
AZ ÁLLATBETEGSÉGEK MEGELŐZÉSE ÉS LEKÜZDÉSE
9. §
(1) Az állati hulladékot ártalmatlanná kell tenni. Az állati hulladék ártalmatlanná tételéről annak tulajdonosa, illetőleg, ha a tulajdonos ismeretlen, az önkormányzat köteles gondoskodni.
(2) Minden állattartó köteles a tulajdonában lévő, illetve gondjaira bízott állatok fertőző betegségben vagy annak gyanújában történő elhullását, beteg, vagy társaira veszélyt jelentő állatot a többi állattól elkülönítve elhelyezni, az állatorvosnak bejelenteni és annak ezzel kapcsolatos további utasítását betartani.
(3) Az 50 kg feletti állatok tetemét az állattartó köteles saját költségén annak keletkezését követő 24 órán belül összegyűjteni és az elszállításáról gondoskodni a külön jogszabályban meghatározott gyűjtőhelyek egyikébe. Az elszállítás ügyében az Önkormányzattal szerződésben álló, a tetem elszállítására jogosult közreműködése kérhető.
(4) Közterületről, továbbá a hatósági rendelkezésre leölt állatok tetemének elszállításáról az Önkormányzattal szerződésben álló, a tetem elszállítására jogosult gondoskodik.
V. FEJEZET
ALKALMAZHATÓ SZANKCIÓK
10. §
Aki e rendeletben foglalt szabályokat megszegi, az a közösségi együttélés alapvető szabályairól szóló helyi rendelet alapján közigazgatási bírsággal sújtható.
VI. FEJEZET
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
11. §
(1) A rendelet 2019. április 1. napján lép hatályba.
(2) A rendeletben foglalt rendelkezéseket a hatálybalépést követően indult ügyekben kell alkalmazni.
(3) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg a Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének többször módosított 28/2006. (VIII.1.) az állatok tartásáról szóló rendelete hatályát veszti.
Budakeszi, 2019. február 28.
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Dr. Szelenczy Gabriella
polgármester jegyző
Közzétételi záradék:
E rendeletet …………………….. napján közzétettem.
Dr. Szelenczy Gabriella
jegyző
| Állattartási övezet jele | Az állattartási övezethez tartozó Helyi Építési Szabályzat szerinti övezet |
1 | A | Kisvárosias lakóterületek (Lk) Kertvárosias lakóterületek (Lke) |
2 | B | Településközpont terület (Vt) |
3 | C | Intézmény terület (Vi) |
4 | D | Kereskedelmi, szolgáltató terület (GkSz) |
5 | E | BEÉPÍTÉSRE NEM SZÁNT TERÜLETEK I. (Mezőgazdasági területek övezetei) (Má,Mv) |
Övezetek | A | B | C | D | E |
Előírt védőtávolság (m) | méter |
| méter | ||
25 db állatig kisállat esetén | 25 | nem építhető | nem építhető | nem építhető | 25 |
25 db állatig nagyállat esetén | 25 | nem építhető | nem építhető | nem építhető | 25 |
100 db állatig kisállat esetén | 25 | nem építhető | nem építhető | nem építhető | 25 |
100 db állatig nagyállat esetén | 25 | nem építhető | nem építhető | nem építhető | 25 |
200 db állatig kisállat esetén | 25 | nem építhető | nem építhető | nem építhető | 25 |
200 db állatig nagyállat esetén | 25 | nem építhető | nem építhető | nem építhető | 25 |
Általános indokolás
2018. júniusában a Budakeszi Polgármesteri Hivatalában történt Pest Megyei Kormányhivatal törvényességi ellenőrzés során az állattartással kapcsolatos ügyeket is vizsgálta. Az ellenőrzést követően tett megállapításaiban kérte az állatok tartásáról szóló többször módosított 28/2006. (VIII.1.) önkormányzati rendelet módosítását.
A módosítással a jogszabályok megismeréséhez fűzött állampolgári jog esetében világosság, átláthatóság elve sérülne, mert a tizenhárom éve hatályban lévő rendelet eddigi módosításaival együtt már nem értelmezhető a rendelet, ezért szükséges egy új a helyi állattartás szabályairól, állattartási hely kialakításáról szóló rendelet megalkotása.
Részletes indoklás
1. §
A rendelet célja nem változott, hatálya továbbra is mindenkire vonatkozik, aki Budakeszin állatot tart, egyszerűbb megfogalmazásban. A kivételek felsorolása átláthatóbbá vált.
2. §
A rendeletben használt egyes fogalmak tisztázását, egyértelműsítését jogszabály szerkesztési elvek indokolják.
A magasabb szintű jogszabályokban foglalt rendelkezések helyi rendeletben való ismétlése szükségtelen. A korábbi rendeleten belüli szabályozási ismétlések is megszüntetésre kerültek.
3.§ - 6.§
Az állatok tartására vonatkozó általános szabályokból kikerültek az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvénybe foglalt az állatok általános védelmének szabályai között részletesebben felsorolt állattartói kötelességek.
A társasházházakban tartott állatokra vonatkozó rendelkezések között kiemelésre került, hogy ezen szabályokat csak a társasház a Szervezeti és Működési Szabályaiban határozhatja meg.
A korábbi rendeletben az ebekre, - ide értve a kóbor ebeket, - és a macskákra vonatkozó rendelkezései külön fejezetben szabályozták az egyes részletszabályokat, e rendeletben pedig egységes szabályozásként az egyes kedvtelésből tartott állatokra vonatkozó szabályok között, átláthatóbb formában kerülnek megfogalmazásra.
A veszettség elleni védekezés részletes szabályait a 164/2008. (XII. 20.) FVM rendelet szabályozza, e rendelkezések megismétlése szükségtelen, az ellenőrzést a járási hivatalok hatáskörébe utalja a rendelet.
A hatósági eljárások során a mezőgazdasági haszonállat-tartási ügyekben kiemelt probléma a trágyatárolás, ennek részletes szabályozása a szomszédok szükségtelen zavarását, a hatósági eljárások számát kívánja csökkenteni.
7.§ -8.§
A rendeletben kerül megállapításra az állatok szálláshelyéül szolgáló építmények szomszéd kerítésétől, épületétől történő távolságának a megállapítására.
A jogszabály szerint a Helyi Építési Szabályzatban meghatározott övezetekhez szükséges igazítani a helyi állattartási övezeteket, ezzel ellentétes nem lehet.
9.§
Az állatok megbetegedésének megelőzése, elhullott állatok által okozott emberre veszélyes megbetegedésekkel kapcsolatos szabályozást a korábbi állattartási rendelet is tartalmazta.
10.§
A rendelet be nem tartásának szankcionálására korábban a szabálysértésekről szóló törvény és rendelet adott lehetőséget, ezt a rendelkezést 2012-ben hatályon kívül helyezte a képviselő-testület. A fejezet címet a korábbi rendelet megőrizte, ezért ennek helyébe alkalmazható szankcióként bekerült a közösségi együttélés alapvető szabályairól szóló rendelkezés.
11.§
Hatályba léptető rendelkezésekben lehetőséget kell biztosítani, hogy a jogszabályt alkalmazók fel tudjanak készülni.
A korábbi 28/2006. (VIII.01.) rendeletet a hatályba lépő rendelettel együtt hatályon kívül kell helyezni.
Tárgy: | Javaslat Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének .../2019. (...) önkormányzati rendelete megalkotására a Helyi Építési Szabályzat szerinti Mv2 jelű korlátozott funkciójú mezőgazdasági területre vonatkozó változtatási tilalom elrendeléséről | |
Készítette: | Borsodiné Gláser Krisztina | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete megalkotta a Helyi Építési Szabályzat szerinti Mv2 jelű övezet területére vonatkozó változtatási tilalom elrendeléséről szóló 26/2018. (IX.27.) önkormányzati rendeletét.
A változtatási tilalom elrendelésének időtartama az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (továbbá Étv.) 20. § (1) bekezdés a) pontjának szabályozása értelmében az érintett területre változtatási tilalom rendelhető el a helyi építési szabályzat készítésének időszakára, annak hatályba lépéséig. Az Étv. 21. § (1) bekezdése kimondja, hogy a tilalom legfeljebb három évig írható elő.
A hatályos rendelettel kapcsolatban a Pest Megyei Kormányhivatal eljárást kezdeményezett Budakeszi Város Önkormányzata ellen a Kúria Önkormányzati Tanácsánál.
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete első alkalommal a 9/2017. (V. 09.) számú, 2017. május 9-én 16:00 órakor hatályba lépett rendeletével rendelte el a változtatási tilalmat a területre. Törvényességi észrevételek miatt, a hatályba lépés, illetve a hatályban tartás pontos meghatározása érdekében szükséges a rendelet újra alkotása.
INDOKOLÁS
Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 41/2015. (XII.30.) önkormányzati rendeletével elfogadott Budakeszi Város Helyi Építési Szabályzata és Szabályozási Tervének (továbbiakban: HÉSZ) felülvizsgálata jelenleg is folyamatban van, a véleményezési szakaszban tart.
Az átfogó HÉSZ módosítására többek között azért is van szükség, hogy az Mv2 jelű korlátozott funkciójú mezőgazdasági területre vonatkozó előírások, paraméterek felülvizsgálatára sor kerülhessen.
Az Mv2 jelű korlátozott funkciójú mezőgazdasági terület a Budaörsi kopárok területén, kiemelt jelentőségű természet-megőrzési terület részét képezi, Natura 2000 közösségi védelem alatt áll, a Budai Tájvédelmi Körzetben található. Budakeszi város területén jelentős terület tartozik a Natura 2000 közösségi védelem, valamint egyéb természeti védelem hatálya alá. A védett területek övezeti előírásai közül az Mv2 jelű korlátozott funkciójú mezőgazdasági terület paraméterei jelentősen eltérnek a többi övezet előírásaitól, így feltétlenül szükséges a felülvizsgálat.
Szükséges a terület földtani, természetvédelmi és tájvédelmi értékeinek megőrzése.
A védett természeti terület jelentős mértékű megváltoztatásának megelőzése szolgál alapos indokolásként arra vonatkozóan, hogy a területre változtatási tilalmat rendeljen el az Önkormányzat.
Az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 20-21. §-a alapján az érintett területre változtatási tilalom rendelhető el a helyi építési szabályzat készítésének időszakára, annak hatályba lépéséig, de legfeljebb három évig. Jelen esetben – a Pest Megyei Kormányhivatal jelzése szerint - az első rendelet hatályba lépésétől számított 3 évig.
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. § (1) bekezdése alapján a jogszabály előkészítője - a jogszabály feltételezett hatásaihoz igazodó részletességű – előzetes hatásvizsgálat elvégzésével felméri a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat eredményéről önkormányzati rendelet esetén a helyi önkormányzat képviselő-testületét tájékoztatni kell. A hatásvizsgálat az előterjesztés mellékletét képezi.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a rendelet-tervezetet elfogadni, a Helyi Építési Szabályzat szerinti Mv2 jelű korlátozott funkciójú mezőgazdasági területre vonatkozó változtatási tilalom elrendeléséről szóló rendeletet megalkotni.
Budakeszi, 2019. február 14.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének
.../2019. (…….) önkormányzati rendelete
a Helyi Építési Szabályzat szerinti Mv2 jelű korlátozott funkciójú mezőgazdasági területre vonatkozó változtatási tilalom elrendeléséről
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 21. §-ában kapott felhatalmazás alapján, továbbá az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 1. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
E rendelet hatálya a Budakeszi Város Helyi Építési Szabályzatáról és Szabályozási Tervéről szóló 41/2015. (XII.30.) önkormányzati rendelet szerinti Mv2 jelű korlátozott funkciójú mezőgazdasági területre terjed ki.
2. §
Budakeszi Város Önkormányzata az 1. §-ban meghatározott területen elhelyezkedő ingatlanokra változtatási tilalmat rendel el az azok területére vonatkozó helyi építési szabályzat készítésének időszakára, de legfeljebb 2020. május 9-én 16:00 óráig.
3. §
(1) Jelen rendelet 2019. március 1-jén lép hatályba.
(2) Jelen rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a Helyi Építési Szabályzat szerinti Mv2 jelű övezet területére vonatkozó változtatási tilalom elrendeléséről szóló 26/2018. (IX.27.) önkormányzati rendelet.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester | dr. Szelenczy Gabriella jegyző |
Közzétételi záradék:
A rendeletet 2019. február 28. napján 16.00 órakor kihirdettem.
dr. Szelenczy Gabriella
jegyző
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLAT
Budakeszi Város Helyi Építési Szabályzatáról és Szabályozási Tervéről szóló 41/2015.(XII.30.) önkormányzati rendelet szerinti Mv2 jelű korlátozott funkciójú mezőgazdasági területre vonatkozó változtatási tilalom elrendeléséről szóló rendelethez
1. Társadalmi, gazdasági, költségvetési hatások
Budakeszi város közigazgatási területe 3710,42 hektár, amelynek közel 40 %-a Natura 2000 területen, a Budai Tájvédelmi Körzetben, valamint erdő területen fekszik. A védett területek még beépítetlen területei közül egyedül az Mv2 jelű korlátozott funkciójú mezőgazdasági terület engedélyez 3 %-os beépíthetőséget, minden egyéb területen 0 – 0,1 % között van a beépíthetőség.
A természet- és táj-védelem mindig kiemelt fontossággal bír, nemcsak az Önkormányzat részéről, hanem a civil szervezetek aktivitását és a társadalmi részvételt tekintve is. 2016-ban természetkárosítás miatt eljárás folyt az Mv2 jelű korlátozott funkciójú mezőgazdasági területre vonatkozóan.
A rendelet megalkotásának szükségességét a terület feltétlen természeti védelme indokolja.
2. Környezeti és egészségügyi hatások
Szükséges kiemelt figyelmet fordítani Budakeszi közigazgatási területén az alábbi tájkarakterek megóvására, ill. tájjellegük erősítésére:
a Budai Tájvédelmi Körzet egyedülálló természeti és tájképi értékeinek megőrzése, illetve a Főváros „tüdejének” megvédése;
az európai közösségi jelentőségű természetvédelmi rendeltetésű területek: a Budai-hegység és a Budaörsi kopárok Natura 2000 területek tájjellegének és élőhely-közösségeinek megőrzése;
a helyi jelentőségű védett természeti területek megóvása és fejlesztése.
Közigazgatási területének északi valamint a délkeleti részének egy-egy foltja a Budai Tájvédelmi Körzethez tartozik. A Budai TK a Budapestet nyugatról övező, sok helyen mélyen a városba ékelődő, erdővel borított hegyvonulatokat foglalja magába. A védelem indokai és célkitűzései: az egyedülálló botanikai, zoológiai, földtani és tájképi értékek megőrzése; illetve a Főváros „tüdejének” megvédése. Az Erdészeti arborétum a tájvédelmi körzet fokozottan védett területei közé tartozik.
A természet védelméről 1996. évi LIII. törvény szerint a barlangok ex lege védett természeti értékeknek tekintendők. Az Országos Barlangnyilvántartás 3 ex lege védett barlangot jegyez Budakeszin. A 17/2014. (X. 27.) FM rendelet országos jelentőségű védelem alá vonja a kaptárkövek területét. Budakeszi területén egy kaptárkő található.
A Budakeszi árok, mint felszíni vízfolyás is az Mv2 jelű korlátozott funkciójú mezőgazdasági területen folyik.
A rendelet megalkotásával a felszíni és felszín alatti vizek mennyiségi és minőségi védelme, a levegő- és talajminőség védelme biztosítása a cél egészen addig, amíg a részletes vizsgálat és a településrendezési eszközök felülvizsgálata megtörténik.
3. Adminisztratív terheket befolyásoló hatás
Jelentős többletterhet nem ró a Hivatalra, a rendelet alkotását követően azt a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően kell közzétenni. A kihirdetést követően léphet hatályba.
4. Jogszabály elfogadásának szükségessége
A védett természeti terület jelentős mértékű megváltoztatásnak megelőzése érdekében feltétlenül szükséges a rendelet elfogadása.
5. Jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek
A rendeletben foglaltak nem igényelnek többlet szervezeti, személyi, tárgyi és pénzügyi forrást.
Tárgy: | Döntés Egészséges Budakesziért Alapítvány létrehozásáról | |
Készítette: | Csanak Géza | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság, Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 3:379. § és az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény alapján az önkormányzat alapítványt kíván létrehozni a lakossági betegségek megelőzéséről, egészségmegőrzésről szóló programok megvalósításának elősegítése, valamint a Budakeszi Egészségügyi Központ hatékonyabb feladatellátó tevékenysége érdekében.
Az Alapítvány további főbb céljai:
- a gyógyító-megelőző munka technikai feltételeinek javítása, fejlesztése;
- az orvosok és szakdolgozók képzésének, továbbképzésének támogatása.
Az Egészséges Budakesziért Alapítvány elsősorban magánszemélyek és cégek támogatásából kívánja biztosítani a céljai megvalósítása érdekében szükséges forrást.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2019. február 12.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
|
|
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete hozzájárul, hogy a Budakeszi Önkormányzat az Egészséges Budakesziért Alapítvány (továbbiakban: Alapítvány) alapító tagja legyen.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete hozzájárul az Alapítvány székhelyének a 2092 Budakeszi, Fő u. 179. szám alá történő bejegyzéséhez.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alapítvány alapításához 100.000.- Forint vagyoni hozzájárulást biztosít. A vagyoni hozzájárulás fedezetét az önkormányzat a 2019. évi költségvetésről szóló …../2019. (II. 14.) Önkormányzati rendelete
2. számú mellékletének a 2. Felhalmozási költségvetés kiadásai sorának terhére biztosítja.
4. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a Polgármestert, hogy járjon el az Alapítvány alapító okiratának elkészítése érdekében.
5. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy az Alapítvány alapító okiratát és a vonatkozó dokumentumokat ügyvédi ellenjegyzést követően aláírja.
6. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete mint alapító, az Alapítvány Kuratóriumába az alábbi tagokat választja: ……… elnök, valamint ……….. (1) ………..(2) tagok.
7. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy a döntést követően intézkedjen az Alapítvány bejegyzése érdekében.
Felelős: 1.-2. és 4.-7. pont: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
3. pont: dr. Szelenczy Gabriella jegyző
Határidő: azonnal
Tárgy: | Döntés további szakrendelések beindításával kapcsolatos kérdésekről, valamint foglalkozás-egészségügyi szakellátás megkezdéséről | |
Készítette: | Csanak Géza | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
2019. január 1. napjától dr. Pócza Péter főigazgató úr megkezdte vezetői tevékenységét a Budakeszi Egészségügyi Központ (Törzskönyvi azon.: 839891; adószám: 15839895-2-13;
Főtevékenység: 8622 Szakorvosi járóbeteg-ellátás) élén.
Az elődjével, dr. Kőszegi Gábor főorvossal lefolytatott átadás-átvételi eljárás keretében – egyebek között – világossá vált, hogy az eddig beindított szakrendelések (neurológia, reumatológia) mellett a pozitív visszajelzések alapján Budakeszi lakossága részéről komoly igény jelentkezik urológia és audiológia területeken is.
Az EMMI által indított „3 generációval az Egészségért program” pályázati anyaga alapkövetelményként jelöli meg az urológia szakterületet, ezért az ilyen irányú tevékenység mielőbbi megkezdése még inkább indokolt és időszerű.
A jelenleg alkalmazott bruttó 5.500,- forintos szakorvosi óradíj megtartása mellett az urológia szaktanácsadással induló, kezdetben heti 4 óra időtartamban megvalósuló rendelés mindösszesen havi 88.000,- Ft költséget jelent a NEAK finanszírozás kezdetéig.
A szakrendelések befogadására vonatkozó eljárás (beleértve a vérvételi pont, valamint a gyógytorna és a fizikoterápiás kezeléseket is) főigazgató főorvos úr tájékoztatásának megfelelően felgyorsult, pozitív döntés hamarosan várható.
A tárgyi feltételek tekintetében a megfelelő orvosi helyiségek – a korábbi döntéseknek megfelelően – rendelkezésre állnak, a szükséges vizsgálatok elvégzése érdekében elengedhetetlen eszközök, illetve gépek vonatkozásában csupán egy endoscopos vizsgáló berendezésnek az Egészséges Budapest Programtól teljesen külön történő megvásárlása szükséges az urológiai szakrendelés minimál követelményeinek eléréséhez. A konkrét berendezés kiválasztása a hatályos közbeszerzési előírásoknak megfelelően, továbbá a Zsámbéki medencében legközelebb található urológia, a Bicskei szakrendelés vezetőjével is egyeztetett módon valósulna meg összesen bruttó 1,5 millió Ft értékben.
Az audiológia számára a csatolt melléklet szerinti ajánlat alapján minden szükséges eszköz (audiometer, tympanometer, siket kabin, szabadhangteres vizsgáló berendezés) biztosításra kerül amellett, hogy 50.000,- Ft +áfa/hó bérleti díj összeg is megfizetésre kerül a heti 6-8 órás rendelési időnek megfelelően.
A foglalkozás-egészségügyi szakellátás megkezdésének létjogosultságát a Budakeszi városban működő cégek magas száma, illetve annak szükségessége indokolja, hogy a „kötelezően előírt” üzemorvosi vizsgálatok minden korábbinál kedvezőbb módon (helyben és előjegyzés nélkül azonnal), valamint költségkihatás mellett (ingyenesen) valósulhatnának meg. A tevékenység elvégzésére helyiség bérleti szerződés keretében – a szájsebészeti rendeléshez hasonlóan –, külön önálló helyiség igénybevétele nélkül kerülne sor, mely bevétel a Budakeszi Egészségügyi Központ működtetésére fordított költségvetést csökkentené.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és megvitatást követően a határozati javaslatokat elfogadni.
Budakeszi, 2019. február 13.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
I. Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jóváhagyja az urológia szakrendelés beindítását, és felkéri a BEK intézményvezetőjét a szükséges tárgyalások, egyeztetések lefolytatására, a megkötendő szerződések előkészítésére.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert az 1. pont szerinti szakrendelést biztosító, a szakorvossal megkötendő szerződés(ek) ügyvédi ellenjegyzés mellett történő aláírására.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az urológia szakrendeléshez szükséges szakorvosi óradíjához, valamint az endoscopos vizsgáló berendezés biztosításához bruttó 2.000 eFt-os keretösszeget biztosít, melynek fedezetét az Önkormányzat 2019. évi költségvetésről szóló …../2019. (II. 14.) Önkormányzati rendelete 12. számú mellékletének Fejlesztési tartalék sorának terhére biztosítja.
4. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a Polgármesteri Hivatalt, hogy a 3. pont szerinti összeg kerüljön átvezetésre a Budakeszi Egészségügyi Központ költségvetési intézmény 2019. évi költségvetésébe.
Felelős: 1-3. pontok: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
4. pont: Cserép Zsolt pénzügyi osztályvezető
Határidő: 1. és 3. pont: azonnal
2. és 4. pont: a döntést követő 30 napon belül
II. Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jóváhagyja az audiológia szakrendelés beindítását, és felkéri a BEK intézményvezetőjét a szükséges tárgyalások, egyeztetések lefolytatására, a megkötendő szerződés(ek) előkészítésére.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert az 1. pont szerinti szakrendelést biztosító, a Mediszintech Audológia Kft.-vel megkötendő szerződés(ek) ügyvédi ellenjegyzés mellett történő aláírására.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
III. Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jóváhagyja a foglalkozás-egészségügyi szakellátás beindítását, és felkéri a BEK intézményvezetőjét a szükséges tárgyalások, egyeztetések lefolytatására, a megkötendő szerződés(ek) előkészítésére.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert az 1. pont szerinti szakellátást biztosító, a szakorvossal megkötendő szerződés(ek) ügyvédi ellenjegyzés mellett történő aláírására.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés a Mosolyvár Közhasznú Alapítvány székhelyhasználatának engedélyezéséről | |
Készítette: | Csanak Géza | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Benkő Gáborné, a Mosolyvár Bölcsőde vezetője szóbeli kérelemmel fordult Budakeszi Város Önkormányzatához. A kérelem tárgya, hogy a Mosolyvár Bölcsőde Önkormányzati intézménnyel kapcsolatba kerülő, annak tevékenységét támogatni kívánó magánszemélyek és cégek Alapítvány létrehozását kezdeményezték, melynek székhelyeként a 2092 Budakeszi, Konth Miklós u. 2. (Hrsz.: 2411) ingatlant kívánják megjelölni.
A tervezett Alapítvány főbb céljai:
· A bölcsődei gyermekek életkorának és szellemi fejlettségének megfelelő szabadidős, ünnepi, nevelési és oktatási programok szervezése;
· A bölcsődés korú gyermekek személyiségfejlesztéséhez szükséges korszerű játékok és esztétikus eszközök és játékok körének bővítése;
· Az egészség megőrzése, illetve a betegségek megelőzése érdekében prevenciós programok támogatása.
Tekintettel arra, hogy az ingatlan tulajdonosa Budakeszi Város Önkormányzata, szükséges a Képviselő-testülete hozzájárulása.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2019. február 13.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete, mint a 2092 Budakeszi, Konth Miklós u. 2. (Hrsz.: 2411) ingatlan tulajdonosa hozzájárul, hogy a tárgyi ingatlant a Mosolyvár Közhasznú Alapítvány székhelyként ingyenesen használja.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert a székhelyhasználat jogcímét igazoló okirat tanuk mellett történő aláírására.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy a tulajdonosi hozzájárulást az érintettek részére küldje meg.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1 pont: azonnal
2-3. pontok: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés az 1. számú főút – Gyár utca kereszteződésében kialakítandó körforgalom tervezési költségeihez való hozzájárulásról | |
Készítette: | Cserép Zsolt osztályvezető | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budaörs Város Alpolgármestere Kálóczi Imre úr 2019. február 8-án kelt levelében kérte Budakeszi Város Önkormányzatának közreműködését az 1. számú főút – Gyár utca kereszteződés átalakításában. A tervek szerint a csomópontban a jelenlegi helyzetet felváltandó egy körforgalom kerülne kialakításra, mely által a jövőben biztonságossabbá válna a csomópont, valamint az áthaladás is hatékonyabb lenne.
A tervezési feladatok ellátására Budaörs Város Önkormányzata a KÖZLEKEDÉS Fővárosi Tervező Iroda Kft-t (1052 Budapest, Bécsi u. 5.) bízta meg. A tervezési díja bruttó 14.922.500,- Ft.
Kérelmük arra irányul, hogy Budakeszi Város Önkormányzata bruttó 5 millió Ft-tal járuljon hozzá a tervezés költségeihez.
A körforgalom kialakítása Budakeszi Város érdekét is szolgálja, mivel a 2019. I. negyedévben elindításra kerülő Budakeszi – Kelenföldi pályaudvar között közlekedő buszjárat közlekedési lehetőségeire is pozitív hatással lenne a kiépülő körforgalom.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2019. február 13.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
A) Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete bruttó 5 millió Ft támogatást nyújt Budaörs Város Önkormányzat részére az 1. számú főút – Gyár utca kereszteződésében kialakítandó körforgalom tervezési költségeihez való hozzájárulásként.
2. A költségek fedezete Budakeszi Város Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről szóló …./2019. (II….) önkormányzati rendeletének 11. számú melléklete Fejlesztési tartalék sora.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy a támogatási szerződést ügyvédi ellenjegyzés mellett aláírja.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: azonnal
B) Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete bruttó ………….. Ft támogatást nyújt Budaörs Város Önkormányzat részére az 1. számú főút – Gyár utca kereszteződésében kialakítandó körforgalom tervezési költségeihez való hozzájárulásként.
2. A költségek fedezete Budakeszi Város Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről szóló …./2019. (II….) önkormányzati rendeletének 11. számú melléklete Fejlesztési tartalék sora.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy a támogatási szerződést ügyvédi ellenjegyzés mellett aláírja.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: azonnal
C) Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete nem kíván támogatást nyújtani az 1. számú főút – Gyár utca kereszteződésében kialakítandó körforgalom tervezési költségeihez való hozzájárulásként.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a Polgármestert, hogy a döntésről tájékoztassa Budaörs Város Önkormányzatát..
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: azonnal
Tárgy: | Döntés a Budakeszi 3107/1, 3107/2, 31087/3, 3109, 3110, 3206, 3207 és 3210 hrsz.-ú ingatlanokkal kapcsolatos telepítési tanulmánytervről és településrendezési szerződésről | |
Készítette: | Borsodiné Gláser Krisztina | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzata az Árnyas utcai csapadékvíz elvezető csatorna építése kapcsán megkereste az érintett ingatlantulajdonosokat a közterület kialakítása érdekében.
Az Árnyas utca és Makkosi út kereszteződésénél lévő ingatlanok tulajdonosa megkereste az Önkormányzatot azzal a kéréssel, hogy a terület fizikai adottságai miatt a vonatkozó szabályozási tervi előírásokat vizsgáltassuk felül.
A vonatkozó településrendezési eszközök módosítása érdekében a tulajdonos Mórádi Gábor településrendezési szerződést kíván kötni az Önkormányzattal. A kéréséhez csatolta a mellékelt Telepítési tanulmánytervet is.
Kérése alátámasztására tájékoztatott arról, hogy a terület Makkosi úttal határolt szakasza mentén (a közterületen keletkező csapadékvízkezelése érdekében) szikkasztót épített, amit átadott az Önkormányzatnak fenntartásra.
Településrendezési szerződés kötése esetén a tulajdonos vállalja, hogy:
- a Telepítési tanulmánytervben szereplő, módosított szabályozási vonal szerint, a közterület szélesítése érdekében a szükséges kb. 119 m2 nagyságú területrészt az önkormányzatnak átadja,
- a településrendezési eszközök módosításának a költségeit a területére vonatkozóan kifizeti,
- a 3110 hrsz-ú ingatlan Árnyas utcával határos részén a szükséges támfalat, kerítést kiépíti az Önkormányzat által ismertetett és véglegesített csapadékvízrendezési szempontok figyelembevételével.
A településrendezési eszközök (TSZT – HÉSZ) módosításának az indításához ajánlatkérők kiküldésére van szükség, amelynek költségét – lévén a kérelmező vállalta – a településrendezési szerződésben szerepeltetni szükséges.
Kérem a tisztelt képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2019. február 13.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete településrendezési szerződést köt a 312/2015. (VII. 28.) Kt. határozattal elfogadott mintaszerződésnek megfelelően Mórádi Gábor résztulajdonában lévő, Budakeszi 3107/1, 3107/2, 31087/3, 3109, 3110, 3206, 3207 és 3210 helyrajzi számú ingatlanokkal kapcsolatban.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja az 1. pontban meghatározott ingatlanokra készített telepítési tanulmánytervet.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy az 1. pontban meghatározott ingatlanok területére a településrendezési eszközök módosítására vonatkozó eljárását megindítsa és a partnerségi egyeztetést lefolytassa.
4. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete kiemelt fejlesztési területté nyilvánítja az 1. pontban meghatározott ingatlanok területét.
5. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy az 1. pontban foglalt területre vonatkozóan az árajánlat bekérőt az alábbi cégeknek küldje meg:
- KASIB Mérnöki Manager Iroda Kft. (Bp., Üllői u. 455.)
- CompArt Stúdió Kft. (Bp. Bécsi út 88-90.)
- PestTerv Kft. (Bp., Kőfaragó u. 9.)
6. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete tudomásul veszi, hogy az 1. pontban meghatározott területekre vonatkozó településrendezési eszközök módosítására a pénzügyi fedezetet a kérelmező Mórádi Gábor biztosítja.
7. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy a településrendezési szerződés aláírását követően, a legkedvezőbb ajánlatot adó céggel a szerződést, ügyvédi ellenjegyzés mellett aláírja.
8. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az 1. pont szerinti ingatlanok tulajdonosaival kötendő településrendezési szerződéshez az alábbi, további feltételeket szabja:
Az Önkormányzat vállalja, hogy:
· tárgyi területre vonatkozó településrendezési eszközök módosítását elindítja, lefolytatja,
A tulajdonosok vállalják, hogy:
· a tulajdonukban álló ingatlanból a szabályozás miatt szükséges területet térítésmentesen átadják az Önkormányzatnak,
· a 3110 hrsz-ú ingatlan Árnyas utcával határos részén a szükséges támfalat, kerítést kiépíti az Önkormányzat által ismertetett és véglegesített csapadékvízrendezési szempontok figyelembevételével
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1 - 3., 4., 6., 8. pont: azonnal
5. pont: a döntést követő 8 napon belül
7. pont: a döntést követő 30 napon belül
Tárgy: | Döntés a Budakeszi külterület, 060/19 – 060/51 hrsz-ú (Káposztás) ingatlanokkal kapcsolatban | |
Készítette: | Borsodiné Gláser Krisztina | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzata döntött a 457/2018. (XI. 10.) Kt. határozatával a Budakeszi külterület, 060/19 – 060/51 hrsz-ú (Káposztás) ingatlanokkal kapcsolatos településrendezési eszközök (TSZT – HÉSZ) módosításáról és a településrendezési szerződésről, majd a 8/2019. (I. 31.) Kt. határozattal elfogadta a településrendezési szerződés megkötéséhez szükséges telepítési tanulmánytervet.
A szerződések aláírását megelőzően a tulajdonosok szándéknyilatkozatokat írtak, illetve írnak alá annak megfelelően, hogy a fejlesztéshez anyagi vagy területi hozzájárulást adnak. A területen érintett 33 db ingatlan közül már csak 8 db olyan ingatlan van, ahol a tulajdonosok még nem adták le a szándéknyilatkozatot. Több tulajdonos jelezte, hogy csak akkor vesz részt a terület fejlesztésében, ha lehetősége lesz önálló lakóépület építésére. A hatályos előírások szerint az érintett terület a településszerkezeti terv alapján, intézményi területbe tartozik. Intézményi területen önálló lakóépület nem építhető. A településszerkezeti terv módosításával lehetőség van arra, hogy településközponti területbe kerüljön a terület, ahol már lehetőség lenne az önálló lakóépület építésére is.
A fejlesztés megvalósításához valamennyi tulajdonos együttműködése szükséges. A fejlesztési elképzelések megvalósítása érdekében a továbblépéshez szükséges döntést hoznia a tisztelt képviselő-testületnek, hogy támogatja-e az önálló lakásépítést ezen a területen. Szakmailag a kérés támogatható.
Kérem a tisztelt képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2019. február 12.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Határozati javaslat:
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete támogatja a Budakeszi külterület, 060/19 – 060/51 hrsz-ú (Káposztás) ingatlanokra vonatkozó településrendezési eszközök módosítását oly módon, hogy önálló lakóépület építésére is lehetőség legyen.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: a településrendezési eszközök módosításakor
Tárgy: | Döntés a Budakeszi külterület, 0103/599 és 0103/598 hrsz.-ú ingatlanokkal kapcsolatos telepítési tanulmánytervről | |
Készítette: | Borsodiné Gláser Krisztina | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzata döntött a 467/2018. (XI. 29.) Kt. határozatával a Budakeszi külterület, 0103/599 és 0103/598 hrsz.-ú ingatlanokkal kapcsolatban a településrendezési szerződés kötéséről, a belterületbe vonásról, a kialakítandó útról és az övezeti átsorolásról.
A kérelmező Martin József Gyula benyújtotta a településrendezési szerződés megkötéséhez szükséges telepítési tanulmánytervet továbbá egy kérelmet a korábbi döntés alábbi pontjára vonatkozó módosításra:
„3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete kinyilvánítja, hogy a telekalakítások során kialakítandó út területét nem kívánja tulajdonba venni.”
Kérését azzal indokolta, hogy a közművesítés kiépítése magánút esetében ellehetetleníti az egész beruházását. Kéri, hogy a tervezett feltáró út önkormányzati tulajdonba kerüljön, természetesen a beruházó a közművek és az útépítés költségeit vállalja.
A településrendezési eszközök (TSZT – HÉSZ) módosításának az indításához ajánlatkérők kiküldésére van szükség, amelynek költségét – lévén a kérelmező vállalta – a településrendezési szerződésben szerepeltetni szükséges.
A szerződés megkötéséhez szükséges néhány további fontosabb feltétel tisztázása a vállalásokkal kapcsolatban, amely a fenti határozatban nem szerepelt:
Az Önkormányzat vállalja, hogy:
· tárgyi területre vonatkozó településrendezési eszközök módosítását elindítja, lefolytatja,
· a belterületbe vonási eljárást a Földhivatalnál elindítja.
A tulajdonosok vállalják, hogy:
· a Földhivatal eljárási költségeit, valamint a földvédelmi járulékot megfizetik,
· a terület feltárásához szükséges út és közműhálózat terveztetését és kivitelezését.
Kérem a tisztelt képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően az egyik határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2019. február 18.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
A. variáció:
I. Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja a Budakeszi külterület 0103/599 és 0103/598 helyrajzi számú ingatlanokra készített telepítési tanulmánytervet.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy a Budakeszi külterület 0103/599 és 0103/598 helyrajzi számú ingatlanok területére a településrendezési eszközök módosítására vonatkozó eljárását megindítsa és a partnerségi egyeztetést lefolytassa.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete kiemelt fejlesztési területté nyilvánítja a Budakeszi külterület 0103/599 és 0103/598 helyrajzi számú ingatlanok területét.
4. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy a 2. pontban foglalt területre vonatkozóan az árajánlat bekérőt az alábbi cégeknek küldje meg:
- KASIB Mérnöki Manager Iroda Kft. (Bp., Üllői u. 455.)
- CompArt Stúdió Kft. (Bp. Bécsi út 88-90.)
- PestTerv Kft. (Bp., Kőfaragó u. 9.)
5. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete tudomásul veszi, hogy a 2. pontban meghatározott területekre vonatkozó településrendezési eszközök módosítására a pénzügyi fedezetet a kérelmező Martin József Gyula és Kövesdiné Martin Nóra biztosítja.
6. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy a településrendezési szerződés aláírását követően, a legkedvezőbb ajánlatot adó céggel a szerződést, ügyvédi ellenjegyzés mellett aláírja.
7. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az 1. pont szerinti ingatlanok tulajdonosaival kötendő településrendezési szerződéshez az alábbi, további feltételeket szabja:
Az Önkormányzat vállalja, hogy:
· tárgyi területre vonatkozó településrendezési eszközök módosítását elindítja, lefolytatja,
· a belterületbe vonási eljárást a Földhivatalnál elindítja.
A tulajdonosok vállalják, hogy:
· a tulajdonukban álló ingatlanból a szabályozás miatt szükséges területet térítésmentesen átadják az Önkormányzatnak,
· a Földhivatal eljárási költségeit, valamint a földvédelmi járulékot megfizetik,
· a terület feltárásához szükséges út és közműhálózat terveztetését és kivitelezését.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1 - 3., 5., 7. pont: azonnal
4. pont: a döntést követő 8 napon belül
6. pont: a döntést követő 30 napon belül
II. Határozati javaslat:
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi külterület 0103/599 és 0103/598 helyrajzi számú ingatlan belterületbe vonásáról szóló 467/2018. (XI. 29.) Kt. határozat 3. pontját az alábbiak szerint módosítja:
„3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete kinyilvánítja, hogy a telekalakítások során kialakítandó út területét tulajdonba veszi azzal a feltétellel, hogy az út és a közművek terveztetésének és kiépítésének a költségeit a tulajdonos, kérelmező Martin József Gyula és Kövesdiné Martin Nóra viseli.”
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: azonnal
B. variáció
II. Határozati javaslat:
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi külterület 0103/599 és 0103/598 helyrajzi számú ingatlan belterületbe vonásáról szóló 467/2018. (XI. 29.) Kt. határozatát visszavonja, és az ingatlanok tulajdonosaival nem köt településrendezési szerződést.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: azonnal
Tárgy: | Döntés Budakeszi településrendezési eszközeinek részleges módosítása véleményezési szakaszának lezárásáról | |
Készítette: | Borsodiné Gláser Krisztina | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzata döntött a 433/2017. (XI. 28.) Kt. határozatával Budakeszi részterületeire vonatkozóan a településrendezési eszközök (TSZT – HÉSZ) módosításáról.
A településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet alapján a véleményezési szakasz lezárásához értünk.
A felmerült észrevételekre a melléklet szerinti tervezői válaszokat adták a településtervezők.
A véleményezési eljárás lezárását követően tudjuk megküldeni az anyagot az állami főépítésznek, hogy a záró szakmai véleményét megadhassa.
Kérem a tisztelt képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2019. február 13.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja a Budakeszi településrendezési eszközeinek részleges módosításával kapcsolatban beérkezett észrevételekre adott tervezői válaszokat.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi településrendezési eszközeinek részleges módosításával kapcsolatos véleményezési eljárást lezárja.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy gondoskodjon a véleményezési anyag - tervezői válasz szerinti – javításáról, majd az állami főépítésznek - végső szakmai véleményezésre történő - megküldéséről.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1 - 2. pont: azonnal
3. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés a 2017-2019 évi felülvizsgálati ciklusra vonatkozó zajcsökkentési intézkedési terv elfogadásáról | |
Készítette: | Bogár-Szabóné Szita Edit | |
Előterjesztő: | Ohr Alajos alpolgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzata részére az Agrárminisztérium Támogatói okiratban (ügyiratszám: KmF/286/2018.) meghatározott feltételek mellett, a Támogató KmF/29/2018. számú döntésére tekintettel költségvetési támogatást nyújtott a környezeti zaj értékeléséről és kezeléséről szóló 280/2004. (X.20.) Korm. rendelet előírásai szerinti, stratégiai zajtérképeken alapuló zajcsökkentési intézkedési tervek elkészítésére.
A Támogatói okirat alapján a 2017-2019 évi felülvizsgálati ciklusra vonatkozó zajcsökkentési intézkedési tervet - annak elfogadását követően -, 2019. március 13-ig meg kell küldeni a környezeti zaj értékeléséről és kezeléséről szóló 280/2004. (X. 20.) Korm. rendelet előírásai szerinti hatóságnak (Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala), illetve az Agrárminisztériumnak.
2018. december 28-án Budakeszi Város Önkormányzata és a Vibrocomp Kft. (vállalkozó) között szerződés jött létre a terv elkészítésére.
A tervet a vállalkozó elkészítette és megküldte a Hivatalnak 2019. február 6-án.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi 2019. február 13.
Ohr Alajos
alpolgármester
...............................
Ohr Alajos alpolgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja a 2017-2019 évi felülvizsgálati ciklusra vonatkozó zajcsökkentési intézkedési tervet a melléklet szerinti tartalommal.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy az 1. pont szerinti döntésről értesítse dr. Bite Pálné ügyvezetőt.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 5 napon belül
Tárgy: | Döntés a Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Kft. 2019. évi üzleti tervéről és 2019. évi támogatási szerződéséről | |
Készítette: | Cserép Zsolt osztályvezető | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Kft. ügyvezetője elkészítette a társaság 2019. évi működésére vonatkozó üzleti tervet. Az üzleti terv főbb elemei, illetve az igényelt támogatási összeg nagysága Budakeszi Város Önkormányzatának 2019. évi költségvetési rendeletének összeállításakor figyelembevételre került.
A mellékelt támogatási szerződés a 2019. év vonatkozásában meghatározza a Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Kft. ellátandó feladatait. A támogatási összegek havi ütemezése illeszkedik az ellátandó feladatokhoz, illetve ezek finanszírozási igényéhez.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2019. február 19.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jóváhagyja a Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Kft. 2019. évi üzleti tervét.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy a Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Kft. 2019. évi támogatási szerződését jogi megfelelőség igazolását követően, valamint a Támogatásokat Vizsgáló Iroda jóváhagyása után aláírja.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a Támogatás Vizsgáló Iroda jóváhagyása után azonnal
Tárgy: | Döntés a József Attila 1-20. szám közötti útszakaszon forgalomlassító küszöb elhelyezéséről | |
Készítette: | dr. Tervey-Almási Eszter | |
Előterjesztő: | Ohr Alajos alpolgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
2019. február 11. napján dr. Tomin Szilvia budakeszi lakos azzal kereste meg Budakeszi Város Önkormányzatát, hogy Budakeszi, József Attila u. 1-20. szám közötti útszakaszon a közlekedés, illetve a környéken lakók biztonságának növelése érdekében 2 db, csavarozással rögzített forgalomlassító küszöb kerüljön elhelyezésre. A lakossági megkereséshez csatolásra került az érintett lakók hozzájárulása is.
A forgalomlassító küszöb elhelyezése a környéken áthaladók közlekedését érintő forgalomtechnikai beavatkozásnak minősül, így egyrészt szükséges pontosan meghatározni a küszöb kihelyezésével együttesen szükségessé váló forgalomtechnikai intézkedéseket, a forgalomlassító küszöbök pontos helyét, azok típusát, számát és a várható költségigényét, ezért az ügyben javasoljuk megkeresni az ÉP-TOTÁL Kft-t, hogy a 2018. november 12. napján megkötött, mérnöki tanácsadás, szakértői tevékenység ellátása tárgyú vállalkozási keretszerződés keretében vizsgálja meg ezeket a kérdéseket.
Kérem a tisztelt képviselő-testületet, hogy az előterjesztést tárgyalja meg és az alábbi határozati javaslatokat fogadja el.
Budakeszi, 2019. február 19.
Ohr Alajos
alpolgármester
...............................
Ohr Alajos alpolgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testülete elvben támogatja a Budakeszi, József Attila utca 1-20. szám közötti útszakaszon csavarozással rögzített forgalomlassító küszöb elhelyezését.
2. Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testülete felkéri a jegyzőt, hogy az ÉP-TOTÁL Kft.-vel 2018. november 12. napján megkötött, mérnöki tanácsadás, szakértői tevékenység ellátása tárgyú vállalkozási keretszerződés keretében intézkedjen, hogy az ÉP-TOTÁL Kft. adjon állásfoglalást a forgalomlassító küszöbök elhelyezésével szükségessé váló forgalomtechnikai intézkedésekről, a forgalomlassító küszöbök számáról, pontos helyéről, típusáról, várható költségigényéről.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy az ÉP-TOTÁL Kft. állásfoglalását a beérkezését követő a soron következő munkarend szerinti Képviselő-testületi ülésre terjessze be.
Felelős: 1. dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
2. dr. Szelenczy Gabriella jegyző
3. dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. azonnal
2. 2019. március 20.
3. az állásfoglalás beérkezését követő soron következő munkarend szerinti képviselő-testületi ülés
Tárgy: | Döntés a Koszti Invest Ingatlanforgalmazó, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. között megkötött ingatlan bérleti szerződés módosításáról | |
Készítette: | Cserép Zsolt osztályvezető | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzata a Képviselő-testület 94/2018. (III. 29.) Kt. határozata, valamint a szerződés módosításáról szóló 263/2018. (VII.5.) Kt. határozat alapján bérleti szerződést kötött a Koszti Invest Kft-vel a Budakeszi 2727 helyrajzi számú ingatlan 763 m2-es részére, a Budaörsi – Kagyló utca közötti területen parkoló kialakítására vonatkozóan.
A szerződés alapján a Koszti Invest Kft. 50 évre jogosult a területet parkolóként használni, melyért bruttó 60 millió Ft bérleti díj megfizetését vállalta.
A szerződésben hatályba léptető rendelkezésként a Koszti Invest Kft. részére a szomszédos Budakeszi 2422 helyrajzi számú ingatlan tulajdonjogának megszerzése, valamint az ingatlan birtokba vétele szerepelt feltételként.
A szerződésben szerepelt, hogy a bérlő 2018. december 31-ig köteles lett volna megfizetni a bérleti díjat, ám ez a szerződés hatályba léptető feltételének meghiúsulása miatt, mivel nem sikerült megállapodniuk a 2422-es helyrajzi számú ingatlan tulajdonosával.
A Koszti Invest Kft. 2019. január 22-én küldött megkeresésében jelezte, hogy az ingatlan bérletére vonatkozó szerződést fenn szeretné tartani, mivel várhatóan 2019. I. negyedévében meg tud állapodni a 2422-es helyrajzi számú ingatlan tulajdonosával.
Jelen előterjesztés a szerződés 3.1. pontjának módosítását tartalmazza azzal, hogy a korábbi 3.1. pont rendelkezésének helyére,
„3.1. A Felek a bérlemény bérleti díját – 50 év határozott időre - bruttó 60.000.000,-Ft azaz bruttó hatvanmillió forint összegben határozzák meg. A bérleti díjat a Bérlő a szerződés hatályba lépését követően 2018.december 31-ig köteles megfizetni a Bérbeadó által kiállított, a hatályos jogszabályoknak megfelelő 30 napos fizetési határidőt tartalmazó számla ellenében.”
az alábbi rendelkezés lépne:
„3.1. A Felek a bérlemény bérleti díját – 50 év határozott időre - bruttó 60.000.000,-Ft azaz bruttó hatvanmillió forint összegben határozzák meg. Bérlő a szerződés hatályba lépéséről haladéktalanul, de legkésőbb 2019. szeptember 30-ig értesíti Bérbeadót. Bérlő a szerződés hatályba lépését követően a Bérbeadó által kiállított, a hatályos jogszabályoknak megfelelő 30 napos fizetési határidőt tartalmazó számla ellenében köteles a bérleti díj teljes összegét megfizetni.”
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2019. február 13.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete helyt ad Koszticza László, a Koszti Invest Kft. ügyvezetője kérelmének és hozzájárul ahhoz, hogy Budakeszi Város Önkormányzata és a Koszti Invest Kft. között 2018. július 19. napján létrejött bérleti szerződés 3.1. pontját az alábbiak szerint módosítsa:
„3.1. A Felek a bérlemény bérleti díját – 50 év határozott időre - bruttó 60.000.000,-Ft azaz bruttó hatvanmillió forint összegben határozzák meg. Bérlő a szerződés hatályba lépéséről haladéktalanul de legkésőbb 2019. szeptember 30-ig értesíti Bérbeadót. Bérlő a szerződés hatályba lépését követően a Bérbeadó által kiállított, a hatályos jogszabályoknak megfelelő 30 napos fizetési határidőt tartalmazó számla ellenében köteles a bérleti díj teljes összegét megfizetni.”
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy az 1. pont szerinti szerződés-módosítást ügyvédi ellenjegyzés mellett aláírja.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül