Tárgy: | Javaslat Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2017. évi költségvetés végrehajtásáról szóló .../2018.(…) zárszámadási rendelet megalkotására | |
Készítette: | Cserép Zsolt osztályvezető | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. § (1)-(2) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő- testületének el kell fogadnia Budakeszi Város Önkormányzata 2017. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló beszámolóját és az erről szóló zárszámadási rendeletnek 2018. május 31-ig hatályba kell lépnie.
A 2017. évi beszámoló az államháztartási törvény és annak végrehajtásáról szóló kormányrendelet alapján tartalmazza az egyes előirányzatok kötelező, önként vállalt és állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontását.
A rendelettervezetet az önkormányzat könyvvizsgálója ellenőrizte, az erről készült jelentés az előterjesztés mellékletét képezi.
A 2017. évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló szöveges indoklása:
Feladatellátás általános értékelése
2017. évben Budakeszi Város Önkormányzata mind a törvényben előírt kötelező, mind a vállalt feladatok tekintetében feladat-ellátási kötelezettségének eleget tett.
Az önkormányzati feladatellátást egy önálló gazdasági szervezettel rendelkező – Polgármesteri Hivatal – és hat önálló gazdasági szervezettel nem rendelkező intézmény – Budakeszi Bölcsőde, Mosolyvár Bölcsőde, Pitypang Óvoda, Szivárvány Óvoda, Erkel Ferenc Művelődési Központ, Nagy Gáspár Városi Könyvtár – végezte.
Bevételek:
Az Önkormányzat bevételei 2017. évben az alábbiak szerint teljesültek:
1. Adók
Az adóbevételek a következők szerint teljesültek:
- építményadó 96,5, %
- telekadó 142,82 %
- idegenforgalmi adó 109,65 %
- iparűzési adó 102,9 %
- gépjárműadó 108,61 %
2. Költségvetési támogatások
Az Önkormányzatot megillető 2017. évi költségvetési támogatás összege 706.792 ezer Ft volt.
Külön támogatást kaptunk a közalkalmazottak és köztisztviselők bérkompenzációjához, illetve az ágazati pótlékhoz kapcsolódóan.
3. Pályázatok
Az Önkormányzatnak 2017. évben EU-s forrásból az alábbi pályázatok kapcsán történt kifizetés:
KEHOP-5.2.9-16.1 - előleg, elszámolás 2018-ban
VEKOP-5.3.2-15-2016-00032 - előleg. Megvalósítás 2018
4. Átvett egyéb pénzeszközök
Az OEP a szerződés szerint havonta finanszírozta a védőnői és az iskolaorvosi feladatokat, összesen 34.946 ezer Ft értékben.
5. Működési bevételek
Az önkormányzat és intézményeinek saját, jellemzően az étkeztetés illetve inagtalan bérbeadást érintő bevételei a terv szerint teljesültek (teljesítés: 99,77%).
6. Finanszírozási műveletek
Folyószámlahitelünk 2017. december 31-én nem volt.
Az Önkormányzat a 2017. évre tervezett 435 millió Ft fejlesztési hitel lehívásból nem vett igénybe, mivel a projektek zárása 2018. évre húzódik át.
7. Pénzforgalom nélküli bevételek
A 2017. évi elfogadott módosított maradvány bevétele: 370.118 ezer Ft.
KIADÁSOK:
Az Önkormányzat kiadásai 2017. évben az alábbiak szerint teljesültek:
Sorszám |
Megnevezés |
2017.eredeti ei. összesen |
2017.év mód.ei. összesen |
2017.év teljesítés összesen: |
Teljesítés eredeti előirányzahoz viszonyítva |
Teljesítés módosított előirányzahoz viszonyítva |
1. |
Működési költségvetés kiadásai |
1 793 052 |
1 920 896 |
1 774 583 |
98,97% |
92,38% |
1.1 |
Személyi juttatások |
648 638 |
655 335 |
607 791 |
93,70% |
92,75% |
1.2 |
Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozz.adó |
145 742 |
145 165 |
138 134 |
94,78% |
95,16% |
1.3 |
Dologi kiadások |
540 677 |
614 747 |
590 874 |
109,28% |
96,12% |
1.4 |
Ellátottak pénzbeli juttatásai |
17 000 |
18 082 |
17 078 |
100,46% |
94,45% |
1.5 |
Egyéb működési kiadások |
341 670 |
422 170 |
420 706 |
123,13% |
99,65% |
1.51 |
-ebből működési célú támogatások állam háztartáson kívülre |
187 872 |
234 951 |
233 487 |
124,28% |
99,38% |
1.52 |
-ebből működési célú támogatások állam háztartáson belülre |
153 798 |
179 412 |
179 412 |
116,65% |
100,00% |
1.53 |
-ebből előző évi elszámolások |
|
7 807 |
7 807 |
|
100,00% |
1.6 |
Tartalékok |
99 325 |
65 397 |
0 |
0,00% |
0,00% |
2. |
Felhalmozási költségvetés kiadásai |
810 193 |
1 228 998 |
304 264 |
37,55% |
24,76% |
2.1 |
Beruházások |
810 193 |
908 597 |
89 854 |
11,09% |
9,89% |
2.2 |
Felújítások |
0 |
320 401 |
214 410 |
|
66,92% |
2.3 |
Egyéb felhalmozási kiadások |
0 |
0 |
0 |
|
|
3. |
KÖLTSÉGVETÉSI KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
2 603 245 |
3 149 894 |
2 078 847 |
79,86% |
66,00% |
4. |
Hitel, kölcsöntörlesztés államháztartáson kívülre |
0 |
0 |
0 |
|
|
5. |
Belföldi értékpapírok kiadásai |
0 |
0 |
0 |
|
|
6. |
Belföldi finanszírozás kiadásai |
845 464 |
897 530 |
823 150 |
97,36% |
91,71% |
|
-ebből ÁH belüli előlegek visszafizetése |
0 |
47 477 |
22 781 |
|
47,98% |
|
- ebből irányítószervi támogatás |
845 464 |
850 053 |
800 369 |
94,67% |
94,16% |
|
- ebből pénzeszközök lekötött betétként elhelyezése |
0 |
0 |
0 |
|
|
7. |
Külföldi finanszírozás kiadásai |
0 |
0 |
0 |
|
|
8. |
FINANSZÍROZÁSI KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
845 464 |
897 530 |
823 150 |
97,36% |
91,71% |
9. |
KÖLTSÉGVETÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
3 448 709 |
4 047 424 |
2 901 997 |
84,15% |
71,70% |
10. |
- ebből finanszírozás |
845 464 |
850 853 |
783 687 |
92,69% |
92,11% |
11. |
- ebből pénzeszközök lekötött betétként elhelyezése |
0 |
0 |
0 |
|
|
12. |
Mindösszesen: |
2 603 245 |
3 196 571 |
2 118 310 |
81,37% |
66,27% |
1. Személyi kiadások
A személyi juttatások 93,7 %-ban teljesültek. A megváltozott munkaképességű dolgozók alkalmazásának fedezete a rehabilitációs hozzájárulás összegének átcsoportosításával megoldott volt, költségvetési többletkiadást nem jelentett.
Összességében a működési kiadások teljesítése a tervezetthez képest 98,97 %-ban teljesült.
2. Segélyek
Társadalom-, szociálpolitikai és egyéb támogatásokra 17.087 ezer Ft került kifizetésre, az alábbiak szerint:
Sorszám |
Megnevezés |
2017.évi eredeti előirányzat |
2017.év módosított előirányzat |
2017. év teljesítés |
1. |
Rendszeres települési támogatások |
11 500 |
6 923 |
6 845 |
1.1 |
Települési adósságcsökkentési támogatás |
1 500 |
100 |
54 |
1.2 |
Települési ápoláshoz kapcsolódó rendszeres támogatás |
3 500 |
5 473 |
5 471 |
1.3 |
Települési lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres támogatás |
5 400 |
700 |
690 |
1.4 |
Családi napközi támogatás |
500 |
400 |
390 |
1.5 |
Kamatmentes kölcsön |
600 |
250 |
240 |
|
|
|
|
|
2. |
Nem rendszeres települési támogatások |
5 500 |
11 159 |
10233 |
2.1 |
Rendkívüli települési támogatás |
5 000 |
6227 |
5700 |
2.2 |
Köztemetés |
500 |
550 |
546 |
2.3 |
Krizis segély |
|
407 |
407 |
2.4 |
gyermekvédelmi kedvezmény-utalvány |
|
673 |
673 |
2.5 |
nyári tábor |
|
600 |
565 |
2.6 |
tüzifa |
|
750 |
955 |
2.7 |
szociális Erzsébwet utalvány |
|
1952 |
1952 |
3. |
Támogatások összesen: |
17 000 |
18 082 |
17 078 |
3. Hitelek
2017. december 31-ig az Önkormányzat nem hívott le a 2016. december 31-én, az OTP Bankkel kötött összesen 600 millió Ft összegű fejlesztési hitelből.
4. Átadott pénzeszközök
BVV Kft-nek nyújtott támogatás folyósítása a szerződés pénzügyi ütemezésének megfelelően történt .
5. Finanszírozások
Az intézmények finanszírozása a működési igényeiknek megfelelően történt.
Kérem az előterjesztés megtárgyalását és a következő rendeletalkotási javaslat elfogadását.
A zárszámadási rendelettervezet előzetes hatásvizsgálatának megállapításai a következők:
Társadalmi, gazdasági, hatások
A rendeletben foglaltak végrehajtásának költségvetési hatását az előterjesztés részletesen tartalmazza.
Környezeti és egészségügyi következmények
A rendeletnek közvetlen környezeti hatása nincs.
Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A zárszámadási rendeletben foglalt pénzügyi,- számviteli és szociális előírások végrehajtása a szakmai, ügyintézési és adminisztratív feladatok végrehajtásában többletfeladatokat jelentettek a költségvetési szervek számára.
A jogszabályok megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei
A zárszámadási rendelet megalkotását szükségessé teszi az Mötv. és az Áht. előírásai, melynek elmaradása törvényességi mulasztásnak számít, ami támogatás megvonásával jár.
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek
A zárszámadási rendeletben rögzítettek végrehajtásához a személyi, tárgyi, szervezeti és pénzügyi feltételek rendelkezésre álltak.
Budakeszi, 2018. május 22.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének
.../2018.(….) önkormányzati rendelete
a 2017. évi költségvetés végrehajtásáról szóló zárszámadásról
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. § (1) –(2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a 2017. évi költségvetés végrehajtásáról szóló zárszámadásról a következőket rendeli el.
1. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzata és intézményei 2017. évi költségvetési és finanszírozási bevételét intézményfinanszírozás nélkül 2.791.677 e Ft főösszeggel hagyja jóvá, mely nem tartalmazza az intézményfinanszírozás összegét 800.369 e Ft-ot, az 1. melléklet 1/1 szerint.
2. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzata és intézményei 2016. évi költségvetési és finanszírozási kiadásait intézményfinanszírozás nélkül 2.118.310 e Ft főösszeggel hagyja jóvá, mely nem tartalmazza az intézményfinanszírozás összegét 800.369 e Ft-ot, az 1. melléklet 1/2 szerint.
3. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzata 2017. évi költségvetési és finanszírozási bevételét 2.723.661 e Ft főösszeggel, 2017. évi költségvetési és finanszírozási kiadásait 2.046.113 e Ft főösszeggel hagyja jóvá a 2. melléklet szerint.
4. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala 2017. évi költségvetési és finanszírozási bevételét 348.892 e Ft főösszeggel, 2017. évi költségvetési és finanszírozási kiadásait 343.708 e Ft főösszeggel hagyja jóvá a 4. melléklet szerint.
5. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi Bölcsőde 2017. évi költségvetési és finanszírozási bevételét 54.189 e Ft főösszeggel, 2017. évi költségvetési és finanszírozási kiadásait 53.129 e Ft főösszeggel hagyja jóvá az 5. melléklet szerint.
6. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Mosolyvár Bölcsőde 2017. évi költségvetési és finanszírozási bevételét 50.028 e Ft főösszeggel, 2017. évi költségvetési és finanszírozási kiadásait 49.357 e Ft főösszeggel hagyja jóvá a 6. melléklet szerint.
7. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Pitypang Sport Óvoda 2017. évi költségvetési és finanszírozási bevételét 207.806 e Ft főösszeggel, 2017. évi költségvetési és finanszírozási kiadásait 205.193 e Ft főösszeggel hagyja jóvá a 7. melléklet szerint.
8. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Szivárvány Óvoda 2017. évi költségvetési és finanszírozási bevételét 148.658 e Ft főösszeggel, 2017. évi költségvetési és finanszírozási kiadásait 146.646 e Ft főösszeggel hagyja jóvá a 8. melléklet szerint.
9. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Erkel Ferenc Művelődési Központ 2017. évi költségvetési és finanszírozási bevételét 41.814 e Ft főösszeggel, 2017. évi költségvetési és finanszírozási kiadásait 40.924 e Ft főösszeggel hagyja jóvá a 9. melléklet szerint.
10. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Nagy Gáspár Városi Könyvtár 2017. évi költségvetési és finanszírozási bevételét 16.998 e Ft főösszeggel, 2017. évi költségvetési és finanszírozási kiadásait 16.927 e Ft főösszeggel hagyja jóvá a 10. melléklet szerint.
11. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi Város Önkormányzata 2017. évi költségvetési tartalékának felhasználását a 11. melléklet szerint hagyja jóvá.
12. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi Város Önkormányzata által adott szociális juttatások 2017. évi összegét a 12. melléklet szerint hagyja jóvá.
13. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzata és intézményei 2017. évi engedélyezett létszámát a 13. melléklet szerint hagyja jóvá.
14. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi Város Önkormányzata által 2017. évben adott működési célú pénzeszközök átadásának összegét a civil és egyéb szervezetek részére a 14. melléklet szerint hagyja jóvá.
15. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi Város Önkormányzata által adott közvetett támogatások 2017. évi összegét a 15. melléklet szerint hagyja jóvá.
16. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi Város Önkormányzatának saját tulajdonú gazdálkodó szervezetei részére nyújtott támogatásának 2017. évi teljesítését a 16. melléklet szerint hagyja jóvá.
17. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi Város Önkormányzata birtokában lévő tartós részesedések 2017. évi állományát a 17. melléklet szerint hagyja jóvá.
18. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzata és intézményei 2017. évi összesített pénzeszközváltozásának kimutatását a 18. melléklet szerint hagyja jóvá.
19. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzat és intézményei 2017. évi működési és felhalmozási bevételeinek és kiadásainak pénzforgalmi mérlegét a 19./A-B melléklet szerint hagyja jóvá.
20. §
(1) Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzata és intézményei 2017. évi összesített mérlegét és eredménykimutatását a 20./A és 20/B melléklet szerint hagyja jóvá.
(2) Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzata és intézményei 2017. december 31-i állapot szerinti vagyonát a 20./A mellékletben meghatározott mérleg főösszeg az auditmódosítások után 16.665.385 e Ft-ban állapítja meg.
21. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzata és intézményei 2017. évi összesített egyszerűsített maradvány kimutatását a 21. melléklet szerint hagyja jóvá.
22. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzata és intézményei 2017. évi összesített egyszerűsített vállalkozási maradvány kimutatását a 22. melléklet szerint hagyja jóvá.
23. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzata és Intézményeinek 2017. évi összesített vagyonkimutatását a 23. melléklet szerint hagyja jóvá.
24. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzata Európai Uniós támogatásból finanszírozott programjainak bevételi és kiadásai 2017. évi teljesítését a 24. melléklet szerint hagyja jóvá.
25. §
E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és 2017. december 31-én hatályát veszti.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia dr. Szelenczy Gabriella
polgármester jegyző
E rendeletet 2018. ……………… napján kihirdettem.
dr. Szelenczy Gabriella
jegyző
Tárgy: | Javaslat a közúti forgalmi rend változtatásáról szóló 14/2007. (IV. 27.) rendelet módosításáról | |
Készítette: | Fülöpp Miklós | |
Előterjesztő: | Ohr Alajos alpolgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi lakosok kérték a Fő utca szervizútján a Kert utcai csomópontban levő „Megállni tilos” jelzőtábla, alatta „50 m” kiegészítő jelzőtábla helyett „Várakozni tilos” jelzőtábla kihelyezését alatta „50 m” kiegészítő jelzőtáblával. Ezen kívül kérték még az Erdő utcában a Fő utca szervizúti csomópontban levő „Megállni tilos” jelzőtábla helyett „Várakozni tilos” jelzőtábla kihelyezését, valamint szintén az Erdő utcában a Napsugár utcai csomópontban a Fő utca irányában „Megállni tilos” jelzőtábla kihelyezését, ez utóbbi esetben a kereszteződésben parkoló autók miatt. Ezeket a módosításokat a BVV Kft. szakértője nem támogatja. Véleménye szerint a „Megállni tilos” jelzőtábla helyett „Várakozni tilos” jelzőtábla alkalmazása esetén balesetveszélyes forgalmi dugó keletkezik a létrejövő szűk keresztmetszet miatt az első két esetben, illetve a gépjárművek járdára történő felálláskor veszélyeztethetik a gyalogosokat, tehergépkocsik esetén a járda állapotát is. A Napsugár utcai csomópontban egyrészt nincs hová tenni a jelzőtáblát, mivel nagyon kicsi a rendelkezésre álló járda szélesség, villanyoszlopra pedig elvileg nem tehetnénk a táblát, másrészt pedig csomópontban egyébként sem lehet megállni.
Amennyiben a szakértői vélemény ellenére a lakossági kezdeményezést a Képviselő-testület támogatni kívánja, szükséges a közúti forgalmi rend változtatásáról szóló 14/2007. (IV. 24.) rendelet módosítása.
Előzetes hatásvizsgálat:
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. § (1) bekezdése értelmében a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálatot kell lefolytatni, az alábbi tényezőkre vonatkozóan:
- Társadalmi hatás: a rendelet-tervezetnek társadalmi hatása nincs.
- Gazdasági, költségvetési hatása: a rendelet-tervezetnek költségvetési hatása a táblák kihelyezésének költsége.
- A rendeletnek közvetlen környezeti hatása nincs.
- A rendeletnek közvetlen egészségi hatása, egészségügyi következménye nincs.
- A tervezetnek adminisztratív terheket befolyásoló hatása: a rendelet megalkotásának az adminisztratív terheket tekintve új hatása nincs.
- A rendelet megalkotásának szükségessége: a rendelet megalkotásának célja a jelenlegi forgalmi rend módosítása a tapasztalatok alapján.
- A jogalkotás elmaradásának várható következményei: a jogalkotás elmaradásának várható negatív hatása nincs.
- A rendelet alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: a rendelet a meglévő szervezeti, személyi, tárgyi és pénzügyi feltételekkel alkalmazható, további feltételek biztosítását nem igényli.
Kérem, hogy az előterjesztést a Képviselő-testület tárgyalja meg, és döntsön a rendelet-tervezetet elfogadásáról vagy elutasításáról.
Budakeszi, 2018. május 15.
Ohr Alajos
alpolgármester
...............................
Ohr Alajos alpolgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2018. (...) önkormányzati rendelete
a közúti forgalmi rend változtatásáról szóló
14/2007. (IV. 24.) rendelet módosításáról
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 1. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a közúti forgalmi rend változtatásáról szóló 14/2007. (IV. 24.) önkormányzati rendeletének módosításáról a következőket rendeli el:
1. §
A közúti forgalmi rend változtatásáról szóló 14/2007. (IV. 24.) önkormányzati rendelet 2. §-a az alábbi (108), (109) és (110) bekezdésekkel egészül ki:
„(108) A Fő utca szervizútján a Kert utcai csomópontban levő „Megállni tilos” jelzőtábla, alatta „50 m” kiegészítő jelzőtábla elbontása után „Várakozni tilos” jelzőtábla kerül kihelyezésre, alatta „50 m” kiegészítő jelzőtáblával.”
„(109) Az Erdő utcában a Fő utca szervizúti csomópontban levő „Megállni tilos” jelzőtábla elbontása után „Várakozni tilos” jelzőtábla kerül kihelyezésre.”
„(110) Az Erdő utcában a Napsugár utcai csomópontban a Fő utca irányában „Megállni tilos” jelzőtábla kerül kihelyezésre.”
2. §
E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia dr. Szelenczy Gabriella
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
E rendeletet 2018. június ... napján kihirdettem.
dr. Szelenczy Gabriella
jegyző
Általános indokolás
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdése 2. pontjában meghatározottak értelmében a helyi Önkormányzat feladata helyi közutak és tartozékainak kialakítása és fenntartása.
Részletes indokolás
1. §-hoz
A 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről mellékletének 10.2.1.3. pontja szerinti jelzőtáblák kihelyezése.
2. §-hoz
Hatályba léptető rendelkezés.
Tárgy: | Döntés önkormányzati intézményekben történő víztakarékos eszközök elhelyezéséről | |
Készítette: | Bogár-Szabóné Szita Edit | |
Előterjesztő: | Ohr Alajos alpolgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Palotás Zoltán úr (az ÖkoEnergia Program Kft. ügyvezetője) kérésére a Vízinnovációs Kft. (2040 Budaörs, Templom tér 19.) árajánlatokat küldött víztakarékos eszközök elhelyezésére a következő önkormányzati intézményekben:
1. Budakeszi Polgármesteri Hivatal,
2. Pitypang Sport Óvoda,
3. Szivárvány Óvoda,
4. Mosolyvár Bölcsőde,
5. Budakeszi Bölcsőde,
6. Erkel Ferenc Művelődési Központ,
7. Nagy Gáspár Városi Könyvtár,
8. BVV Kft. telephelye,
9. Sportpálya,
10. Orvosi Rendelő.
Márkó Sándor úr, az Oktotrade Kft ügyvezetője - aki elkötelezett a víztakarékosság és a környezetvédelem iránt -, jelezte a Vízinnovációs Kft. felé, hogy a város intézményeinek víztakarékossá válásához támogatóként a finanszírozásban örömmel részt vállalna. Cégük megfinanszírozná néhány kiválasztott intézmény víztakarékosság érdekében történő beruházását, a Hivatal pedig olyan módon kompenzálná ezen törekvésüket, hogy a lehetőségeihez képest megjelenést biztosít a TFWG12 SPORT központ népszerűsítésére. Levelében több lehetőséget felsorol, többek között TV riport készítése, a kiválasztott intézményekben ajánló kártyák kihelyezése, hirdetési helyek biztosítása a Budakeszi Hírmondóban, facebook csoportokon keresztüli ajánlások, sms csoportok, stb.
A Vízinnovációs Kft. programja országos szinten nyújt lehetőséget önkormányzatok, intézmények, létesítmények, épületek vízfelhasználásának csökkentésére, mégpedig egyszerű és költséghatékony módon.
A víz- és csatornaszámla összességében átlagosan 20-40 %-kal csökkenhet. 30 %-os megtakarítást feltételezve 1-1,5 év alatt megtérülhet a berendezés elhelyezésének költsége.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 16.
Ohr Alajos
alpolgármester
...............................
Ohr Alajos alpolgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete támogatja víztakarékos eszközök elhelyezését a következő intézményekben:
1. Budakeszi Polgármesteri Hivatal,
2. Pitypang Sport Óvoda,
3. Szivárvány Óvoda,
4. Mosolyvár Bölcsőde,
5. Budakeszi Bölcsőde,
6. Erkel Ferenc Művelődési Központ,
7. Nagy Gáspár Városi Könyvtár,
8. BVV Kft. telephelye,
9. Sportpálya,
10. Orvosi Rendelő.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete vállalkozási szerződést köt a Vízinnovációs Kft.-vel (székhely: 2040 Budaörs, Templom tér 19.) víztakarékos eszközök intézményekbe történő elhelyezésére, melyre a fedezetet bruttó 1.390.015,- Ft összeg erejéig a Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének a 2018. évi költségvetéséről szóló 4/2018. (II.26.) önkormányzati rendelet 11. sz. melléklet Fejlesztési tartalék sorából biztosítja.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja, hogy a következő intézmények esetében az Oktotrade Kft. vállalja a víztakarékos eszközök elhelyezésének finanszírozását:
a) ………………………………………………..
b) ………………………………………………..
c) ………………………………………………..
d) ………………………………………………..
e) ………………………………………………..
4. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy a 2. pont szerinti vállalkozási szerződést ügyvédi ellenjegyzés mellett aláírja.
5. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy a 3. pont szerinti támogatási megállapodást ügyvédi ellenjegyzés mellett aláírja.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1-3. pont: azonnal
4-5. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés a Budakeszi Védelmi Centrum 2017. évi beszámolójának elfogadásáról | |
Készítette: | Hegedüs Szilvia | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Érdi Tamás, mint a Budakeszi Védelmi Centrum vezetője elkészítette a Budakeszi Védelmi Centrum 2017. évi beszámolóját a melléklet szerint.
A Budakeszi Védelmi Centrum alapfeladataként ellátja a recepciós feladatokat, a nap 24 órájában fogadja a lakossági bejelentéseket, irányítja, koordinálja az önkormányzati objektumok távfelügyeletével kapcsolatos intézkedéseket.
2017. év folyamán az előző évhez képest alacsonyabb volt az intézményeknél történt téves riasztások száma 168-ról 38 alkalomra csökkent. 2017. évi statisztikai adatok alapján 342 alkalommal került sor intézkedésre.
Érdi Tamás javasolja a kamerarendszerek felülvizsgálatát és fejlesztését, munkatársak részére felkészítést tartani az újraélesztésből és a defibrillátorok kezeléséről.
Kérem az előterjesztés megtárgyalását és a határozati javaslat elfogadását.
Budakeszi, 2018. május 16.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja a Budakeszi Védelmi Centrum 2017. évi beszámolóját a melléklet szerinti tartalommal.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy az 1. pontban szereplő döntésről értesítse a Budakeszi Védelmi Centrum vezetőjét.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés a Budakeszi Rendőrőrs 2017. évi beszámolójának elfogadásáról | |
Készítette: | Hegedüs Szilvia | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Braczkó Gábor r. őrnagy, mint a 2017. évben Budakeszi rendőrőrs megbízott őrsparancsnoka elkészítette a Budakeszi Rendőrőrs 2017. évi beszámolóját a melléklet szerint.
A beszámoló Budakeszi Város bűnügyi és közbiztonsági helyzetéről nyújt tájékoztatást a 2017. évre vonatkozóan a Budakeszi Rendőrőrsre érkezett bejelentések elemzése, a körzeti megbízott tevékenysége, illetve a központi statisztikai adatok alapján.
A beszámoló alapján megállapíthatjuk, hogy jelentősen csökkent a bűncselekmények száma; az elmúlt 5 évben tavaly volt a legkevesebb bűncselekmény. A közlekedési balesetek száma nőtt 2016. évhez képest.
Braczkó Gábor r. őrnagy beszámolójában az idei év feladatának nevezte meg, hogy a személy- és vagyonbiztonság javítása érdekében fokozzák a közterületi jelenlétet, és javítsák a helyszíni intézkedések eredményességét, nagyobb hangsúlyt fektetnek a az állampolgárok biztonságérzetét leginkább befolyásoló bűncselekmények megelőzésére és felderítésére.
Kérem az előterjesztés megtárgyalását és a határozati javaslat elfogadását.
Budakeszi, 2018. május 16.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja a Budakeszi Rendőrőrs 2017. évi beszámolóját a melléklet szerinti tartalommal.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy az 1. pontban szereplő döntésről értesítse a Budakeszi Rendőrőrs mb. őrsparancsnokát.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés a Budakeszi Riders Klub 2017. évi beszámolójáról és támogatási kérelméről | |
Készítette: | dr. Nagy Annamária | |
Előterjesztő: | Bakács Bernadett alpolgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Budakeszi Riders Klub 2005-ös alapítása óta az extrém kerékpározást és kerékpáros akrobatikát szerető felnőttek, fiatalok saját költségen és munkával építettek ki 15 db ugratót, ügyességfejlesztő körpályát, indítótornyot, vízelvezetőket, padokat, helyeztek el szeméttárolót, dísznövényeket. Budakeszi Város Önkormányzata 2012-ben biztosított a Klub számára vissza nem térítendő támogatást, melyből konténer-felújítás, karbantartó kéziszerszámok beszerzése, földmunkagép-bérlés, parkosítás, faanyag-vásárlás és a fűkasza üzemanyag-beszerzése valósult meg.
Sok közösségi munkával és anyagi áldozattal 2017-re a pálya országos színvonalúvá fejlődött, és megrendezésre került 2017. május 20-án egy sporttalálkozó is, mely által a média is felfigyelt a pályára és idén tavasszal rövid sportriportfilm is készült a sportágról, a Budakeszi Riders Klub tagjainak közreműködésével.
A Budakeszi Riders Klub sportolóinak eredményei is figyelemre méltóak: budapesti kerületi, balatonfüredi, kecskeméti és saját versenyeiken is rendre dobogós helyet szereznek a klub tagjai. A beszámolóban a Klub 2018. évi célkitűzései és fejlesztései (mobil WC, ivóvízcsap, asztalok és padok telepítése, ponyva beszerzése – összesen 300.000,- Ft) költségeihez kéri Budakeszi Város Önkormányzatának hozzájárulását.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően az előterjesztett határozati javaslatok valamelyikét elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 14.
Bakács Bernadett
alpolgármester
...............................
Bakács Bernadett alpolgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
A. Határozati javaslat:
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy a támogatási szerződést ügyvédi ellenjegyzés mellett aláírja.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
B. Határozati javaslat:
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy az 1. pontban szereplő döntésről értesítse a Budakeszi Riders klub képviselőjét.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés a Budakeszi, külterület Telki út 0198/52-58, 73, 88, 96. hrsz. körüli telephely területtel kapcsolatos elvi hozzájárulásról | |
Készítette: | Borsodiné Gláser Krisztina | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Telki út mentén sok éve működik az építőanyag telep (Budakeszi, külterület Telki út 0198/52-58, 73, 88, 96. hrsz.), ami jelenleg az SB Dynamic tulajdonában van. A tulajdonosok azzal a szándékkal keresték meg az Önkormányzatot, hogy a telepüket – a fizetett adójuknak megfelelő – építési övezetbe sorolja át. A terület jelenleg általános mezőgazdasági övezetben van, amely helyett szeretnék a tulajdonosok, hogy a funkciónak megfelelő építési övezetbe kerülhessenek. A megfelelő övezetet jelenleg még nem lehet eldöntetni, de készül a Telepítési Tanulmányterv, amely megoldást fog adni erre a kérdésre. A településrendezési eszközök módosítása érdekében a tulajdonosok településrendezési szerződést szeretnének majd kötni az Önkormányzattal, amelyben vállalják a környékbeli utak (a pontos műszaki tartalmat további egyeztetésekkel határozzuk meg) szilárd útburkolattal történő ellátását.
A műszaki tartalom összegszerűsítésére a Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság javaslatát kérjük.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatokat elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 17.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elvi hozzájárulását adja a Budakeszi, külterület Telki út 0198/52-58, 73, 88, 96. hrsz. körüli telephely területtel kapcsolatos településrendezési szerződés megkötéséhez bruttó ………….. Ft összegben.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy az 1. pont szerinti szerződés megkötéséhez szükséges tárgyalásokat a pontos műszaki tartalom meghatározásával lefolytassa.
Felelős: 1-2. pont: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1-2. pont: a döntést követő 30 napon belül
Tárgy: | Döntés gyártási és sugárzási szerződés módosításáról | |
Készítette: | Orgoványi Gábor | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2015. június 30-i ülésén az alábbi döntést hozta:
„Budakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testületének 237/2015. (VI. 30.) Kt. határozata a Budakeszi kiemelt eseményeiről műsorok, interjúk készítéséről, képviselő-testületi ülések televíziós közvetítése feladatainak ellátására kiírt pályázat eredményéről
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a „Budakeszi kiemelt eseményeiről műsorok, interjúk készítéséről, képviselő-testületi ülések televíziós közvetítése feladatainak ellátásáról” tárgyú nyílt pályázati eljárást eredményesnek nyilvánítja.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete szerződést köt az 1. pontban szereplő pályázat nyertesével a BUDA Környéki Médiaszolgáltató Kft.-vel (székhely: 2092 Budakeszi, Fő u. 211., adószám: 25080669-2-13, cégjegyzék szám: 13-09-172866, képviseli: Balczó Kornélia) 2015. július 01. napjától határozatlan időre 800.000,- Ft + ÁFA /hó ellenében.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert a 2. számú melléklet szerinti szerződés ügyvédi ellenjegyzést követő aláírására, melynek fedezetére az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről szóló 3/2015. (III. 04.) számú rendelete 2. számú mellékletének Kiadások 1.3. Dologi kiadások sora terhére 2015. július 1-től 5 millió forint keretösszeget biztosít.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1.-2. pont: azonnal
3. pont: a döntést követő 5 munkanapon belül”
A szerződés megkötése óta eltelt időszak gyakorlati tapasztalatai alapján indokolttá vált a gyártási és sugárzási szerződés több pontjának módosítása, jóváhagyási, ellenőrzési kérdésekben.
Kérem az előterjesztés megtárgyalását és a határozati javaslat elfogadását.
Budakeszi, 2018. május 18.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a melléklet szerint jóváhagyja az Önkormányzat és a BUDA Környéki Médiaszolgáltató Kft. (székhely: 2092 Budakeszi, Fő u. 211., adószám: 25080669-2-13, cégjegyzék szám: 13-09-172866, képviseli: Balczó Kornélia) között 2015. július 9-én létrejött gyártási és sugárzási szerződés 1. számú módosítását.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert az 1. pont szerinti szerződés-módosítás ügyvédi ellenjegyzés mellett történő aláírására.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés Budakeszi Város Önkormányzata, a Budakeszi Polgármesteri Hivatal, valamint a kapcsolódó intézmények, a nemzetiségi önkormányzat és a Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Kft. 2017. évi belső ellenőrzési jelentésének jóváhagyásáról | |
Készítette: | dr. Szauter Anikó | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A belső ellenőr az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet előírásainak megfelelően elkészítette Budakeszi Város Önkormányzata, a Budakeszi Polgármesteri Hivatal, valamint a kapcsolódó intézmények, a nemzetiségi önkormányzat és a Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Kft. 2017. évi belső ellenőri jelentését.
Az éves ellenőrzési jelentés tartalma a vonatkozó jogszabályok, a nemzetközi és a magyarországi államháztartási belső ellenőrzési standardok, az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók, valamint a vonatkozó szervezeti belső szabályzók figyelembe vételével került összeállításra.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 15.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a melléklet szerinti tartalommal jóváhagyja Budakeszi Város Önkormányzata, a Budakeszi Polgármesteri Hivatal, valamint a kapcsolódó intézmények, a nemzetiségi önkormányzat és a Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Kft. 2017. évi belső ellenőrzési jelentését.
Felelős: dr. Szelenczy Gabriella jegyző
Határidő: azonnal
Tárgy: | Döntés a SZIA Napraforgó Tagozat támogatási kérelméről | |
Készítette: | dr. Nagy Annamária | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Széchenyi István Általános Iskola Napraforgó Tagozatának vezetője 2018. május 3-án érkezett levelében támogatásért fordult Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testületéhez. A kérelem szerint 2018. június 12-ére tervezett tanulmányi kirándulásuk – melyen 12 mozgássérült, tolókocsival közlekedő, autista, illetve látássérült tanulójuk venne részt – a speciális szükségletek miatt külön autóbusszal oldható meg, melynek költsége összesen 62.230,- Ft. Ezt az összeget, tekintettel egyéb súlyos anyagi terheikre, a szülők átvállalni nem tudják, illetve a KLIK korábban már hozzájárult egy kirándulás költségeihez, így újabb ilyen jellegű kérésnek már nem tudnak eleget tenni.
Fentiekre tekintettel kéri a Napraforgó Tagozat teljes tanulói, szülői és pedagógusi gárdája a kirándulás költségeihez Budakeszi Város Önkormányzatának hozzájárulását.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően az előterjesztett határozati javaslatok valamelyikét elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 14.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
A. Határozati javaslat:
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy a Széchenyi István Általános Iskola fenntartójával, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Érdi Tankerületi Központjával a támogatási szerződést ügyvédi ellenjegyzés mellett aláírja.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
B. Határozati javaslat:
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy az 1. pontban szereplő döntésről értesítse a SZIA Napraforgó Tagozat vezetőjét.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés a SZIA Napraforgó Tagozatának a Kerekmező utcai új iskola épületében történő elhelyezése tárgyában | |
Készítette: | dr. Nagy Annamária | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság, Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 70/2018. (II.22.) Kt.-határozatában foglaltak értelmében 2018. március 6-án levélben fordult a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Érdi Tankerületi Központjához, hogy a Széchenyi István Általános Iskola Napraforgó Tagozatának a Kerekmező utcai új iskola épületében való elhelyezésének lehetőségét és két elhelyezési javaslatát vizsgálja meg. A Központ 2018. április 27-én kelt válasza szerint a két elhelyezési javaslat közül a földszinti helyiségekben való elhelyezés lehetőségét támogatják. Indoklásuk szerint ezen helyiségeket találták a tervrajz alapján alkalmasnak a fejlesztő szobának, csoportszobának, illetve tanteremnek történő kialakításra, illetve ez a szint külön bejárattal is rendelkezik, akadálymentesített, és lehetőséget biztosít arra, hogy a többi tanulóval is találkozhassanak a sajátos nevelési igényű tanulók, ezáltal a többi tanulónak lehetőséget ad a „másság” elfogadására is.
Sárközi Márta igazgató asszony válaszában még azt a javaslatot fogalmazta meg, hogy férfi és női mosdó helyett a tanulók számára alakítsák ki a megfelelő mellékhelyiségeket.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően az előterjesztett határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 14.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
|
|
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja az Érdi Tankerületi Központ igazgatójának a SZIA Napraforgó Tagozat elhelyezésére vonatkozó véleményét, és a Kerekmező utcai új iskola épületében a II. ütem földszintjén jelöli ki a melléklet szerint a tagozat számára szükséges helyiségeket.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: azonnal
Tárgy: | Döntés a Budakeszi városában történő járdaépítési projekt vállalkozási szerződés módosításának tárgyában | |
Készítette: | Fülöpp Miklós | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a lakossági részvétellel megvalósuló járdaépítési pályázat tárgyú 104/2017. (IV. 20.) Kt. határozata 1. pontjában rendelkezett a Budakeszi városában történő járdaépítési projekt folytatásáról.
Az Önkormányzat és a Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Kft. között 2017. szeptember 7-i keltezéssel „Vállalkozási szerződés” jött létre, amelynek tárgya a Budakeszi városában történő járdaépítési projekt. A munkát azonban részben gátolták az időjárási körülmények és az alvállalkozó Térépgép Kft. időnkénti kapacitáshiánya. Ezért, valamint az időközben történt személyi változások miatt a BVV kft. ügyvezetője, Szabó Tibor azzal a kéréssel fordult az Önkormányzathoz, hogy a szerződés adott pontjai kerüljenek módosításra. (2.2., 4.1., 7.1. és 7.2.)
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 16.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Kft-vel 2017. szeptember 7-én a Budakeszi városában történő járdaépítési projekt tárgyában kötött vállalkozási szerződés 1. számú módosítását a befejezési határidő 2018. augusztus 31-re történő módosításával és a személyi változások átvezetésével elfogadja.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy az 1. pont szerinti vállalkozási szerződés 1. számú módosítását ügyvédi ellenjegyzés mellett aláírja.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés az Erdő utca 83. szám alatti azbeszttartalmú kerítés cseréje tárgyában | |
Készítette: | Fülöpp Miklós | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Pap-Tuka Boglárka, Budakeszi Erdő utca 81/b. szám alatti lakos kérelemmel fordult az Önkormányzathoz, hogy cserélje ki az Erdő utca 83. szám alatt található, önkormányzati tulajdonú Generációk házához tartozó jobb oldali, hátsó kerítésszakaszt, mivel az több helyen sérült és azbeszttartalmú hullámpalából áll. Fülöpp Miklós, a Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Kft. munkatársa helyszíni bejárást tartott 2018. február 26-án és azt tapasztalta, hogy a kerítés néhány helyen valóban sérült, illetve a bokrok és a fák megnyomták. Az itt talált letört hullámpaladarabot beküldtük anyagvizsgálatra egy akkreditált vizsgálólaboratóriumba, ahol megállapították, hogy az valóban azbesztet tartalmaz. (Lásd vizsgálati jegyzőkönyv) Az azbeszttartalmú hullámpala veszélyes hulladéknak minősül és bontását, illetve a bontott anyag lerakóhelyre történő elszállítását és lerakását is csak arra jogosultsággal rendelkező szakcég végezheti.
Ezért árajánlatot kértünk három azbesztmentesítéssel foglalkozó cégtől. A legkedvezőbb árajánlatot az IGNIS Értékmentő Kft. adta bruttó 222.250.- Ft összegben. Ehhez adódik még hozzá az új kerítés építésének költsége, bruttó 215.505.- Ft a BVV Kft. árajánlata alapján.
Így az összköltség bruttó 437.755.- Ft.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 15.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete vállalkozási szerződést köt a Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Kft-vel a Budakeszi, Erdő utca 83. szám alatti azbeszttartalmú kerítés cseréjére, melyre a fedezetet bruttó 437.755.- Ft összeg erejéig Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének a 2018. évi költségvetéséről szóló 4/2018. (II.26.) önkormányzati rendelet 2. számú melléklet, Tartalékok sorából biztosítja.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy az 1. pont szerinti szerződést – ügyvédi ellenjegyzés mellett – aláírja.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés a Budakeszi, Megyei út 23. szám előtti támfal újjáépítése tárgyában | |
Készítette: | Fülöpp Miklós | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Polgármesteri Hivatalát e-mail-ben és telefonon többször megkeresték az utcában lakók a Megyei út 23. szám előtti támfal újjáépítése miatt, mivel a tönkrement támfalból kövek zuhantak le. A támfal közterületen van, de valószínűleg az ott lakók építették.
A Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Kft. munkatársai helyszíni bejárást tartottak, melyen megállapították, hogy a támfal valóban balesetveszélyes, 22 m-es szakaszon újjá kell építeni. Árajánlatuk alapján a rézsű támfalának újjáépítési költsége meglévő nagykockakőből 1.102.033.- Ft + Áfa, azaz bruttó 1.399.582.- Ft.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 15.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete vállalkozási szerződést köt a Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Kft-vel a Budakeszi, Megyei út 23. szám előtti támfal újjáépítése tárgyában, melyre a fedezetet bruttó 1.399.582.- Ft összeg erejéig Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének a 2018. évi költségvetéséről szóló 4/2018. (II.26.) önkormányzati rendelet 2. számú melléklet, Tartalékok sorából biztosítja.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy az 1. pont szerinti szerződést – ügyvédi ellenjegyzés mellett – aláírja.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés a budakeszi gyermekek nyári táboroztatásának támogatásáról a XII. Kerületi Hegyvidék Gyermek-és Ifjúsági Táborban | |
Készítette: | Rétfalvi Zoltán | |
Előterjesztő: | Bakács Bernadett alpolgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság, Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően idén is szeretné segíteni Budakeszi Város Önkormányzata a dolgozó szülőket gyermekeik nyári, napközis táborban történő elhelyezésében, amelyre idén is a XII. kerületi Hegyvidéki Gyermek-és Ifjúsági Táborban kerülne sor.
A táboroztatás egy hetes turnusokban 2018. július 9-től 2018. augusztus 17-ig tart. Budakeszi Város Önkormányzata és a Hegyvidéki Szabadidősport Nonprofit Kft. együttműködési megállapodás keretén belül évente állapítja meg a tábor időtartamát, az aktuális térítési összegeket.
Budakeszi Város Önkormányzata biztosítja a Budakesziről érkező gyermekek felügyeletét, foglalkoztatását az általa megbízott napközis nevelők útján, valamint a gyermekek szállítását a táborba és a kirándulások helyszíneire. A táboroztatás egyéb költségeit (tábor használati díj, étkezés díja, külön program díja) a szülők fizetik meg az együttműködési megállapodásban írtaknak megfelelően.
Kérem az előterjesztés megtárgyalását és a határozati javaslat elfogadását.
Budakeszi, 2018. május 17.
Bakács Bernadett
alpolgármester
...............................
Bakács Bernadett alpolgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete együttműködési megállapodást köt a budakeszi gyermekek nyári táboroztatása céljából a Hegyvidék Szabadidősport Nonprofit Kft-vel (1122 Budapest, Városmajor u. 29.). A gyermekek felügyeletét ellátó pedagógusok bérét, a pedagógusok utazási költségét, valamint Budakesziről a tábor helyszínére utaztatás költségét Budakeszi Önkormányzata fedezi. Ezekre összesen járulékkal együtt bruttó 1.300.000 Ft. összeget biztosít az Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről szóló 49/2018. (II.15.) Képviselő-testületi határozat 1. számú melléklet 1.4. Ellátottak pénzbeli juttatásai sora terhére.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy a melléklet szerinti együttműködési megállapodást ügyvédi ellenjegyzés mellett aláírja.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy a nyári táboroztatás során a gyermekek felügyeletét ellátó pedagógusokkal a megbízási szerződést ügyvédi ellenjegyzés mellett aláírja.
4. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy kérjen be legalább három árajánlatot gyermekszállítás tárgyában a nyári napközis tábor idejére.
5. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy a gyermekek táborba szállításáról szóló vállalkozási szerződést a legkedvezőbb árat adó ajánlattevővel ügyvédi ellenjegyzés mellett aláírja.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2-3. pont: 2018. június 15.
4. pont: a döntést követő 5 napon belül
5. pont: 2018. június 15.
Tárgy: | Döntés az Erkel Ferenc Művelődési Központ büféhelyiségének bérbe adásáról | |
Készítette: | Cserép Zsolt osztályvezető | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Az Erkel Ferenc Művelődési Központ büféhelységének bérleti szerződése megszüntetésre került, ezért a büfé üzemeltetésére új pályázat kiírását javasolta az Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 14.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete nyílt pályázatot ír ki az Erkel Ferenc Művelődési Központ büféhelyiségének bérbe adására, a határozat melléklete szerinti tartalommal.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy gondoskodjon 1. pont szerinti pályázati kiírás megjelentetéséről a varoshaza.budakeszi.hu weboldalon, a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, valamint a Budakeszi Hírmondóban.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés út részére történő 26 m2 terület vásárlásáról | |
Készítette: | Cserhalmi Andrea | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Budakeszi 7046 helyrajzi számú, természetben a Hajnalka utca 8. szám alatti ingatlan tulajdonosa Tóth Boglárka, kiskorú gyermek. Édesapja a gyerek részére minél jobb körülményeket szeretne biztosítani, ezért építkezni szeretne a telken. A hatályos jogszabályok szerint csak a HÉSZ szerint kialakított ingatlan minősül építési teleknek, így Tóth Zoltán, a tulajdonos gyámja a szabályozási vonal szerinti megosztás telekalakítási eljárását kezdeményezte. A telekalakítás során az út részére kijelölt 26 m2-es területet át kellene adnia az Önkormányzat részére. A Ptk. 2:15 § szerint a kiskorú ingatlana tulajdonjogának átruházása esetén gyámhatósági hozzájárulás szükséges. A Ptk 2:16 § kimondja, hogy „Semmis a kiskorú törvényes képviselőjének olyan jognyilatkozata, amellyel - a kiskorú vagyona terhére - ajándékoz, idegen kötelezettségért megfelelő ellenérték nélkül kötelezettséget vállal, vagy amellyel jogokról ellenérték nélkül lemond.”
Ennek megfelelően a kiskorútól csak ellenérték fejében szerezhető meg az érintett területrész.
A megmaradó telekrész értéknövekedése azáltal, hogy a szabályozás szerinti kialakítás után már építési teleknek fog minősülni, indokolja, hogy minimális 1000,-Ft-os négyzetméteráron történjen a vétel, így a 26 m2-es területért az Önkormányzat 26.000,-Ft-ot fizetne a tulajdonosnak.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 15.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete megvásárolja a Budakeszi 7046 helyrajzi számú ingatlan megosztása után kialakuló 7046/1 helyrajzi számú, 26 m2 területű, kivett közút megnevezésű ingatlant Tóth Boglárkától (gyámja: Tóth Zoltán) bruttó 26.000,-Ft-ért, melynek fedezete Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének a 2018. évi költségvetésről szóló 4/2018. (II. 26.) önkormányzati rendelet 11. számú melléklet fejlesztési tartalékok és általános fejlesztési tartalék sora.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy az 1. pont szerinti adás-vételi szerződést ügyvédi ellenjegyzés mellett aláírja.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés a Budakeszi, Szász utca telekalakításáról | |
Készítette: | Cserhalmi Andrea | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Budakeszi 03/4, 030/29 és 031/2 helyrajzi számú, természetben a Szász utca és alatta lévő terület önkormányzati tulajdonú, jelenleg szántó művelési ágú ingatlant érinti a Kert utcai csapadékvíz csatorna és útépítés, ennek érdekében szükséges a Budakeszi Város Helyi Építési Szabályzatáról és Szabályozási Tervéről szóló 41/2015. (XII. 30.) önkormányzati rendelete (továbbiakban: HÉSZ) szerint alakítani az ingatlanokat és a terület egy részét (célsze rűen amelyik meglévő 031/2 hrsz.-közterületbe kerül beolvasztásra), valamint a HÉSZ szerinti utakat a művelés alól kivonni. A földvédelmi járulék várhatóan 455.00,-Ft, a művelés alóli kivonás illetéke 30.000,-Ft valamint a telekalakítás illetéke pedig az ingatlan-nyilvántartási átvezetéssel 57.000,-Ft lenne.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 15.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete támogatja a Budakeszi 03/4, 030/29 és 031/2 helyrajzi számú külterületi ingatlanok telekalakítását a melléklet szerint és felhatalmazza a polgármestert a telekalakítási eljárás megindítására, melynek fedezete bruttó 542.000,- forint összeg erejéig Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének a 2018. évi költségvetésről szóló 4/2018. (II. 26.) önkormányzati rendelet 11. számú melléklet fejlesztési tartalékok és általános fejlesztési tartalék sora.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy gondoskodjon az 1. pont szerinti döntés végrehajtásához szükséges eljárás megindításáról és felhatalmazza az eljárás során szükséges jognyilatkozatok megtételére, valamint dokumentumok aláírására.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés a Budakeszi 7391 hrsz.-ú ingatlan közterületté történő átminősítéséről | |
Készítette: | Cserhalmi Andrea | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
2018. május 17-én kelt ingyenes tulajdonjog átruházási szerződésben dr. Mikóné Pánti Viktória és Mártonffy Fruzsina Budakeszi Város Önkormányzatának ajándékozták a Budakeszi belterület 7391 hrsz.-ú, természetben a megyei úton található kivett, saját használatú út megnevezésű ingatlanukat. A Budakeszi Város Helyi Építési Szabályzatáról és Szabályozási Tervéről szóló 41/2015. (XII. 30.) önkormányzati rendelete szerint a terület közterület céljára kijelölt terület. A mögötte lévő magán tulajdonú ingatlanok beépíthetősége miatt szükséges a közterületté minősítés.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 17.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi 7391 hrsz.-ú, „saját használatú út” megnevezésű ingatlant közterületté nyilvánítja.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy gondoskodjon az 1. pont szerinti döntés végrehajtásához szükséges eljárás megindításáról és felhatalmazza az eljárás során szükséges jognyilatkozatok megtételére, valamint dokumentumok aláírására.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés együttműködési megállapodás megkötéséről az új iskola II. ütemének megvalósítására | |
Készítette: | dr. Nagy Annamária | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság, Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Képviselő-testület 2015. szeptember 24-i ülésén a 371/2015. (IX. 24.) Kt. határozatával döntött arról, hogy támogatja a Széchenyi István Általános Iskola Árpád Fejedelem téri épületének megépítését a Budakeszi Árpád Fejedelem téren. A Nemzeti Sportközpontok és Budakeszi Város Önkormányzata között a Budakeszi 2306/65. hrsz. ingatlanon az új iskola megépítésének tárgyában az I. ütem vonatkozásában 2016. február 9-én jött létre együttműködési megállapodás.
A jelenlegi együttműködési megállapodás célja a fenti beruházás II. ütemének megvalósítása érdekében az előkészítéssel és megvalósítással kapcsolatos feladatok elvégzése és a felek közötti együttműködés szabályozása.
A megállapodás értelmében a beruházás lebonyolítója az NSK, a beruházás lezárását követő átadás-átvételi eljárásban az ingatlan az Önkormányzat tulajdonába kerül.
A napirendi pont keretében a beruházáshoz kapcsolódva szükséges dönteni az NSK-val kötendő együttműködési megállapodás elfogadásáról.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 18.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
|
|
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete együttműködési megállapodást köt a határozat melléklete szerint a Nemzeti Sportközpontokkal (székhely: 1146 Budapest, Hermina út 49., PIR törzsszám: 598152, képviseli: Kovács Norbert főigazgató) a Széchenyi István Általános iskola új épületére vonatkozó beruházás II. ütemének megvalósítása céljából.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert az 1. pont szerinti együttműködési megállapodás ügyvédi ellenjegyzés mellett történő aláírására.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert az együttműködési megállapodás keretei között felmerülő nyilatkozatok megtételére, illetve dokumentumok aláírására.
4. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az 1. pont szerinti beruházás költségeire az Önkormányzat 2018. évi költségvetésének terhére 200 millió forint összeget biztosít, melynek fedezete az Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről szóló 4/2018. (II.26.) önkormányzati rendeletének 2.1. Beruházások sora.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
3-4. pont: azonnal
Tárgy: | Tájékoztatás a Budakeszi sportpálya területére (Budakeszi, belterület 2415. hrsz.) kerülő fejlesztésekről | |
Készítette: | Borsodiné Gláser Krisztina | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a sportpálya telkét érintően több, különböző fejlesztési elképzelést fogalmazott meg, hozott döntéseket, nyert pályázatokat:
§ tanuszoda a Márity utca felől (telekszükséglet 35×105 m, az épület 23×60 méteres)
§ új műfüves pálya a Telki út felől (44×64 méteres)
§ futókör a focipálya körül (400 méter hosszan, 1,25 méteres szélességben)
§ D típusú tornapálya (150 m2, területszükséglete 13×18 m, 15 db eszközzel felszerelve)
Bánhidi László Tanácsnok úr a mellékelt telepítési rajzot készítette az alábbi kiegészítő magyarázattal:
1 műfüves pálya
- Csuti Györggyel (MLSz) egyeztettem a műszaki tartalmat, minden elvárásnak megfelel a mellékelt telepítés
- a pálya 40x60m +2-2m biztonsági sáv, ezt 6m magas labdafogó háló veszi körül, ezen kívül körbe 2m széles térkő burkolatú járda készül
- a telepítés a járda szélétől min 1,5m- távolságra kerül minden határoló felülettől (telekhatár, kerítés rézsű) a Telki út felé eső legszorosabb telepítéssel
- a pálya felett a meglevő műfüves pálya széléig 33m, az elválasztó rézsű aljáig 23m tartalék terület marad
- az új pálya megvilágítása 4db 16m magas fénypontú kandelláberrel készül, a vezetékezés az épülettől lehetséges, ezt a beruházás kerete tartalmazza
- a csapadékvíz elvezetés az út menti árokba kikötéssel történik (vízjogi engedélyezésről nem esett szó!)
2. futókör
- a korábbi egyeztetéseken elhangzottak alapján terveztem
- a pálya 400m hosszú 1,20m széles, így az IAAF szabványnak lényegében megfelel
- a szabványos futópályától a pályazáró ív kialakítása tér el, de a meglevő focipálya köré a jelen terepadottságok mellett félköríves fordulót szerkeszteni lehetetlen
- az ív a crossbringa pályába kb 30m-en 0-8m változó szélességben belemetsz, ezért a brigásoknak át kell egy kicsit alakítani a területüket, szerintem még bőven használható marad a területük, melyet ingyen használnak (vagy keresnek új helyszínt)
- a kosárívű forduló sarokíve 20m sugarú, a zárőköre 5m sugarú, szerintem szabadidősportnak és iskolai céloknak gyönyörűen megfelel
- a pályák vízelvezetése egyenlőre megoldatlan, azaz a meglevő focipálya vízelvezetése tökéletlen, a futópálya vízelvezetéséről nem tudok
3. tornapálya
- szabvány méretű 13x18m
- a focipályától labdafogó hálóval kell elválasztanunk, ennek költségét a pályázat nem fedezi!!! szerintem max 200e Ft-ból megoldható (ennek megrendeléséről majd akkor tudunk intézkedni, ha értesülünk a tornapálya építésének időpontjáról).
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a tájékoztatást elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 18.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja a Budakeszi sportpálya területére (Budakeszi, belterület 2415. hrsz.) kerülő fejlesztésekről szóló tájékoztatást.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: azonnal
Tárgy: | Döntés egyes Budakeszi ingatlanok értékesítéséről | |
Készítette: | Cserép Zsolt osztályvezető | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Önkormányzat 1/1 tulajdoni hányadát képezik a Budakeszi belterület 899, 959, 1516 valamint a 7581/2 hrsz.-ú ingatlanok.
Az ingatlanokat az Önkormányzat nem kívánja hasznosítani. A 899, 959 és 1516-os hrsz.-ú ingatlan eladása a költségvetési rendeletben betervezésre került.
A 7581/2 hrsz-ú, ingatlant fekvése, illetve alakja miatt az önkormányzat nem tudja célszerűen hasznosítani, és korábban már több érdeklődő is jelezte rá a vételi szándékát.
Javasolt a fenti ingatlanok két fordulós pályázat keretében történő meghirdetése, melynek második fordulójában nyílt licites eljárás kerül lebonyolításra.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2018. május 22.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az alábbiak szerinti ingatlanokat értékesíteni kívánja.
cím | hrsz. | megnevezés | teljes alapterület m2 | minimálár | pályázati kiírás |
2092 Budakeszi, Erdő utca 101. | 899 | kivett lakóház | 750 m2 | 68.300.000.- Ft | nyílt licites pályázat |
2092 Budakeszi, Erdő utca 70. | 959 | kivett lakóház, udvar | 1035 m2 | 45.600.000.- Ft | nyílt licites pályázat |
2092 Budakeszi, Petőfi utca 47. | 1516 | kivett általános iskola | 2326 m2 | 168.500.000,- Ft | nyílt licites pályázat |
2092 Budakeszi, | 7581/2 | kivett beépítetlen terület | 1205 m2 | 11.000.000,- Ft | nyílt licites pályázat |
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy gondoskodjon az 1. pont szerinti pályázati kiírás megjelentetéséről a varoshaza.budakeszi.hu weboldalon, a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, valamint a Budakeszi Hírmondóban.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül