Tárgy: | Javaslat Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének a 2018. évi költségvetéséről szóló rendelet megalkotására és a 2018. évi költségvetés elfogadásával kapcsolatos döntések meghozatalára | |
Készítette: | Cserép Zsolt osztályvezető | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzat költségvetésének tervezésekor az alábbi jogszabályok kerültek figyelembe vételre:
- Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény
- Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény
- Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény
- A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény
- a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény
- Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény
- a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény
- a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény
- az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) Kormányrendelet
- a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) és a garantált bérminimum megállapításáról szóló 430/2016. (XII.29.) Kormányrendelet
az államháztartás számvitelének 2014. évi megváltozásával kapcsolatos feladatokról szóló 36/2013. (IX.13.) NGM rendelet
- az államháztartásban felmerülő egyes gyakoribb gazdasági események kötelező elszámolási módjáról szóló 38/2013. (IX.19.) NGM rendelet
- a kormányzati funkciók, államháztartási szakfeladatok és szakágazatok osztályozási rendjéről szóló 68/2013. (XII.29.) NGM rendelet
A helyi önkormányzatok számára kötelező feladatot továbbra is törvény írhat elő, az önkormányzatok eltérő adottságait (gazdasági teljesítő képesség, lakosság szám, a közigazgatási terület mérete) is figyelembe véve.
Továbbra is önként vállalhatják az önkormányzatok olyan helyi közügyek ellátását, amelyet jogszabály nem utal más szerv kizárólagos hatáskörébe. Az önként vállalt feladatok ellátása azonban nem veszélyeztetheti a kötelező feladatok ellátását.
Az önkormányzat összesített költségvetési főösszege
Az önkormányzat 2018. évi költségvetésének bevételi főösszege 3.607.925 ezer forint és kiadási főösszege 3.607.925 ezer forint, amely a halmozódás elkerülése végett nem tartalmazza az intézményfinanszírozás összegét, 923 326 ezer forintot.
Az önkormányzat költségvetése nem tartalmazza a Budakeszi Város Német Önkormányzat és intézménye, a Tarkabarka Óvoda költségvetését, mivel az óvodát a BVNÖ tartja fenn.
1. Bevételek
A költségvetési bevételek vonatkozásában a helyi önkormányzat költségvetése tartalmazza a helyi önkormányzat költségvetési bevételeit előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerint.
A helyi önkormányzat költségvetési bevételei között kell megtervezni:
- a helyi önkormányzat bevételeit, így különösen:
- az általános működéshez és az ágazati feladatokhoz kapcsolódó támogatásokat, - a helyi adó bevételeket,
- a központi költségvetésből származó egyéb költségvetési támogatásokat,
- működési bevételeket,
- felhalmozási bevételeket.
Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló projekt bevételeit elkülönítetten tartalmazza a költségvetés.
A bevételek elemzése
Az önkormányzat 2018. évi állami támogatásának összege 706.356 ezer Ft.
Működési célú támogatások államháztartáson belülről:
- NEAK támogatás a védőnői és iskolaorvosi feladatokra átvett pénzeszköz 35.854 ezer Ft.
A bevételek között a legnagyobb arányt a közhatalmi bevételek jelentik.
2018. évre az alábbi helyi adók kerültek tervezésre (886.700 eFt):
- adók
- építményadó 260.000 ezer Ft
- telekadó 70.000 ezer Ft
- iparűzési adó 510.000 ezer Ft
- idegenforgalmi adó 2.000 ezer Ft
- gépjármű adó 40.000 ezer Ft, mely összeg a helyben maradó 40%
- bírságok
- bírság 3.500 ezer Ft
- díjak
- talajterhelési, egyéb díjak 1.200 ezer Ft.
Az önkormányzat működési bevételének tervezett összege: 225.624 ezer Ft.
Ezen belül a főbb bevételi források:
- vagyon bérbeadásából származó bevétel 95.700 ezer Ft,
- közvetített szolgáltatásokból származó bevétel 15.300 ezer Ft
- TESCO buszjárat támogatás bevétele 13.200 ezer Ft.
A működési bevételek közé kerültek beszámításra az intézmények saját működésükkel összefüggő bevételek, így különösen:
- a nyújtott szolgáltatások ellenértéke,
- az intézményi ellátási díjak, étkezési díj bevételek,
- intézményi bérleti díjak.
Köszönhetően a 2017. évi stabil gazdálkodásnak, (2017. december 31. állapot szerinti pénzeszköz állomány) költségvetési maradvány szabad felhasználású részének igénybe vétele 630.000 ezer Ft.
Az önkormányzat felhalmozási bevételének tervezett bruttó összege 252.827 ezer Ft, mely az az önkormányzat által nem használt ingatlanok, ingatlanrészek értékesítését tartalmazza.
2. Kiadások
A költségvetési kiadások vonatkozásában a helyi önkormányzat költségvetése tartalmazza a helyi önkormányzat költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerint.
A helyi önkormányzat költségvetési kiadásai között kell megtervezni:
- személyi juttatások,
- munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó,
- dologi kiadások,
- ellátottak pénzbeli juttatásai,
- egyéb működési célú kiadások,
- beruházások,
- finanszírozási kiadások (intézményfinanszírozás).
Kiadások elemzése
A költségvetési kiadások vonatkozásában
- a helyi önkormányzat költségvetése tartalmazza a helyi önkormányzat költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerint,
- a kiadási előirányzatok előirányzat-csoportjait,
- rögzíti a kiemelt előirányzatokat.
Működési kiadások
Az önkormányzat és intézményeinek személyi juttatások tervezése a hatályos Kttv. és Kjt., a Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény, valamint a 2018. 01. 01-től hatályos 430/2016. (XII.15.) Kormányrendelet a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) és garantált bérminimum megállapításáról szóló jogszabályok figyelembevételével történt. A minimálbér 138.000 Ft/hó, középfokú végzettség esetén 180.500 Ft/hó a garantált bérminimum.
A munkaadókat terhelő járulékok és a szociális hozzájárulási adó a személyi juttatások arányában kerültek megtervezésre, a 2018. január 1-ével hatályba lépett 19,5%-os szociális hozzájárulási adó mértékkel.
A minimálbér valamint a garantált bérminimum emelése valamint az egyes ágazatokban, (mint a szociális, köznevelési és egészségügyi ágazat) végrehajtott igen jelentős emelésének hatására az Önkormányzati szintű bértömeg jelentősen, 63,5 millió Ft-tal haladja meg a tavalyi évit. Ennek fedezetét az Önkormányzatnak saját forrásból kell kigazdálkodnia.
A szociális hozzájárulási adó csökkenés hatása nem jelent megtakarítást az előző évhez képest.
A dologi kiadások között a legnagyobb arányt a közüzemi díjak kiadásai, valamint az üzemeltetési szolgáltatási kiadások jelentik.
Az ellátottak juttatásai között tervezésre került az önkormányzat által nyújtott társadalom-, szociálpolitikai juttatás.
Egyéb működési kiadások soron kerültek megtervezésre a városüzemeltetésre átadott támogatások:
- BVV Kft. 207.500 ezer Ft.
Az önkormányzat 2018. évben támogatja a Budakeszi Város Német Önkormányzat, és az általa fenntartott tájház és óvoda működését. Budakeszi Város Önkormányzata a Német Önkormányzat működésének finanszírozására 2018. évben 4.000 ezer Ft, a tájház működésének finanszírozására 2.000 ezer Ft, az óvoda fenntartói feladatainak ellátására 24.000 ezer Ft támogatást nyújt.
Az önkormányzat a Budakörnyéki Önkormányzati Társuláson keresztül látja el a HÍD Szociális Család és Gyermekjóléti Szolgálat és Központ valamint a Közterület-felügyelet működtetését és biztosítja annak forrását.
A HÍD 2018. évi finanszírozása 150.596 ezer Ft.
Budakeszi Város, mint járási székhely látja el a járáshoz tartozó települések építéshatósági feladatait. Ez a feladat a központi költségvetésből nem finanszírozott.
Felhalmozási kiadások
Az önkormányzat a felhalmozási kiadásai között szereplő tervezett előirányzatok:
adatok eFt-ban |
||||
|
2018.évi fejlesztések, beruházások: |
Intézmény |
Bruttó összeg |
Forrás |
1 |
Művelődési központ felvásárlások |
Budakeszi Város Önkormányzata |
25 000 |
Önkormányzati forrás |
2 |
Kerekmező iskola építés |
Budakeszi Város Önkormányzata |
500 000 |
Önkormányzati forrás |
3 |
MLSZ sportpálya építés |
Budakeszi Város Önkormányzata |
20 400 |
Önkormányzati forrás |
4 |
Csapadékvíz önrész |
Budakeszi Város Önkormányzata |
12 000 |
Önkormányzati forrás |
5 |
Vis Maior pályázat |
Budakeszi Város Önkormányzata |
100 504 |
Központi forrás |
6 |
Vis Maior pályázat önrész |
Budakeszi Város Önkormányzata |
12 352 |
Önkormányzati forrás |
7 |
VEKOP pályázat |
Budakeszi Város Önkormányzata |
119 000 |
EU forrás |
8 |
Pest megye útépítés |
Budakeszi Város Önkormányzata |
150 000 |
Központi forrás |
9 |
Önkorm. Tulajdonú belterületi utak pályázat önrész |
Budakeszi Város Önkormányzata |
8 000 |
Önkormányzati forrás |
10 |
Szivárvány óvoda építés önrész |
Budakeszi Város Önkormányzata |
70 000 |
Önkormányzati forrás |
11 |
Közvilágítási hálózat fejlesztése |
Budakeszi Város Önkormányzata |
157 000 |
Fejlesztési hitel |
12 |
Orvosi rendelő építése, átalakítása |
Budakeszi Város Önkormányzata |
270 000 |
Fejlesztési hitel |
13 |
0165/18 HRSZ fejlesztési terület feltáró út kialakítása |
Budakeszi Város Önkormányzata |
28 000 |
Fejlesztési hitel |
14 |
Orvosi rendelő építése energetika |
Budakeszi Város Önkormányzata |
47 000 |
EU forrás |
15 |
Vállalkozói park pályázat önrész |
Budakeszi Város Önkormányzata |
50 000 |
Önkormányzati forrás |
16 |
Budakeszi Bölcsőde felújítás |
Budakeszi Város Önkormányzata |
45 000 |
Központi forrás |
17 |
Polgármesteri Hivatal eszközfejlesztések |
Budakeszi Polgármesteri Hivatal |
10 033 |
Önkormányzati forrás |
|
Összesen |
|
1 624 289 |
|
3. Közvetett támogatások
Az önkormányzat 2018. évi közvetett támogatásai az alábbiak:
- iparűzési adó kedvezmény
- építményadó kedvezmény
- telekadó kedvezmény
- gépjárműadó kedvezmény
Az önkormányzat a helyi rendeletek és a vonatkozó magasabb szintű jogszabályok alapján a fenti kedvezményeket biztosítja a város lakosságának és vállalkozásainak.
4. Az átmeneti gazdálkodás
Az átmeneti gazdálkodás során az önkormányzatot megillető bevételek beszedésre kerültek és a kiadási előirányzatok a takarékos gazdálkodás figyelembevételével arányosan teljesültek.
5. Kitekintés a következő évek költségvetési gazdálkodásával kapcsolatban
Budakeszi Város Önkormányzatának kiemelt célja 2018-ban és 2019-ben a folyamatban lévő projektek határidőben, költségkereten belüli eredményes lezárása. Ha az elbírálás alatt lévő pályázatokon is támogatást nyer az Önkormányzat, akkor elmondható, hogy 2019-ig teljes mértékben megújításra és bővítésre kerül(t) az óvodai és bölcsődei hálózat, új általános iskolával gyarapodott a város. Ezeken felül a már folyamatban lévő projektek révén sikerült előrelépni a közvilágítási hálózat kiépítettsége valamint az úthálózat felújítása, korszerűsítése terén is.
Budakeszi, 2018. február 1.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
Előzetes hatásvizsgálat:
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. § (1) bekezdése értelmében a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálatot kell lefolytatni, az alábbi tényezőkre vonatkozóan:
- Társadalmi hatás: a rendelet-tervezetnek társadalmi hatása közvetlenül nincs.
- Gazdasági, költségvetési hatása: a rendelet megalapozza az Önkormányzat gazdálkodását.
- A rendeletnek közvetlen környezeti hatása nincs.
- A rendeletnek közvetlen egészségi hatása, egészségügyi következménye nincs.
- A tervezetnek adminisztratív terheket befolyásoló hatása: a rendelet megalkotásának az adminisztratív terheket tekintve új, többletterheket eredményező hatása nincs.
- A rendelet megalkotásának szükségessége: a rendelet megalkotását az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény írja elő.
- A jogalkotás elmaradásának várható következményei: a rendelet megalkotását az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény írja elő.
- A rendelet alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: a rendelet a meglévő szervezeti, személyi, tárgyi és pénzügyi feltételekkel alkalmazható, további feltételek biztosítását nem igényli.
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének
.../2018 (…) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében és a Magyarország Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Budakeszi Város Önkormányzatának 2018. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. §
A rendelet hatálya kiterjed Budakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testületére, annak szerveire, Budakeszi Polgármesteri Hivatalra (továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) és a Budakeszi Város Önkormányzata által fenntartott költségvetési szervekre.
2. Az önkormányzati költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege
2. §
(1) Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzata és a hozzá tartozó költségvetési szerveinek a 2018. évi költségvetésének tárgyévi kiadási főösszegét 3.607.925 ezer forintban, tárgyévi bevételi főösszegét 3.607.925 ezer forintban állapítja meg összevontan az 1. melléklet szerint, amely a halmozódás elkerülése végett nem tartalmazza az intézményfinanszírozás összegét 923.326 ezer forintot.
(2) A Képviselő-testület összesen 630.000 ezer forint belső finanszírozási célú költségvetési maradványt vont be a tárgyévi bevételek közé.
(3) A Képviselő-testület összesen 600.000 ezer forint fejlesztési célú hitel lehívását tervezi a beruházások finanszírozása érdekében.
3. Az önkormányzat bevételei
3. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2. §-ban megállapított bevételi főösszeg forrásonkénti megbontását az 1. melléklet szerint fogadja el. Az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és a Budakeszi Város Önkormányzata által fenntartott költségvetési szervek költségvetését, bevételeit az 1. melléklet szerint hagyja jóvá.
4. Az önkormányzat kiadásai
4. §
(1) Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2. §-ban megállapított kiadási főösszeg forrásonkénti megbontását az 1. melléklet szerint fogadja el. Az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és a Budakeszi Város Önkormányzata által fenntartott költségvetési szervek összevont költségvetését, kiadásait az 1. melléklet szerint hagyja jóvá.
(2) Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2. §-ban megállapított kiadási főösszeg kiemelt előirányzatának részletezését az Önkormányzatra vonatkozóan a 2. és 3. mellékletek, a Polgármesteri Hivatalra vonatkozóan a 4. melléklet, Budakeszi Város Önkormányzata által fenntartott költségvetési szervekre vonatkozóan az 5., 6., 7., 8., 9., 10. mellékletek szerint fogadja el.
(3) Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a pénzeszköz-átadásokat, szociálpolitikai juttatásokat és közvetett támogatások kiadásait a 14., 15., 16. mellékletek szerint hagyja jóvá.
5. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzatának tartalékát 72.325 ezer forint összegben, a 11. melléklet szerint hagyja jóvá, mely szerint az általános tartalék összege 10.000 ezer forint, Polgármesteri keret 2.000 ezer Ft, Városi rendezvény keret 7.000 ezer Ft, a fejlesztési céltartalék összege 10.000 ezer Ft, a lakásfenntartási alap összege 10.000 ezer Ft, a környezetvédelmi alap összege 6.325 ezer Ft.
6. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatokat mérlegszerűen a 19.-20. melléklet szerint fogadja el.
7. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és a kapcsolódó költségvetési szervek 2018. évi engedélyezett létszám összesítőjét 17. melléklet szerint hagyja jóvá.
8. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Európai Uniós támogatással megvalósuló programok bevételeit, kiadásait a 18. melléklet szerint hagyja jóvá.
9. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a hitelállományt és több éves kihatással járó kötelezettségvállalásait a 12. és 13. melléklet szerint hagyja jóvá.
10. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a bevételi és kiadási előirányzatokat teljesülési ütemtervét a 21.-22. melléklet szerint fogadja el.
5. Egyéb rendelkezések
11. §
(1) A köztisztviselők, az önkormányzat és az önkormányzat költségvetési szerveivel közalkalmazotti jogviszonyban állók részére illetményelőleg, valamint a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozók részére munkabérelőleg adható.
(2) A Képviselő-testület 2018. évben összesen 1.800 ezer Ft felhasználását engedélyezi illetményelőleg, illetve munkabérelőleg céljára.
6. A 2018. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
12. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete meghatározza, hogy az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete dönt.
13. §
A 2. § (1) bekezdés szerinti 1.000 ezer forint bevételi összeget meghaladóan év közben realizálódó – nem céljellegű – önkormányzati többletbevételt elsősorban a fejlesztési tartalék növelésére kell fordítani. E többletbevétel terhére kiadási kötelezettséget kizárólag a Képviselő-testület vállalhat a bevételek tényleges beérkezését követően.
14. §
(1) Az Önkormányzat Képviselő-testülete az egyes intézményekhez kapcsolódó költségvetési létszám előirányzatot, amely a feladatok ellátását szolgáló álláshelyek számát jelenti, főfoglalkozású, teljes munkaidejű foglalkoztatottra átszámítva állapítja meg
(2) Az intézmények költségvetésében jóváhagyott létszám-előirányzatok kizárólag az Önkormányzat Képviselő-testülete által, a költségvetési rendelet módosításával változtathatók meg.
(3) Az Önkormányzat intézményeinél bármilyen okból megüresedő álláshely költségvetési előirányzata a megüresedéssel zárolásra kerül. A zárolás feloldásáról a polgármester dönt. Az üres álláshelyen lévő előirányzat a zárolás feloldása után használható fel.
15. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a polgármester előterjesztésére az első negyedév kivételével negyedévenként, a döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.
16. §
(1) Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete meghatározza, hogy az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős. A költségvetési szervek éves költségvetésének végrehajtásáért, a takarékosság érvényesítéséért, különösen a közművekkel kapcsolatosan felmerülő kiadások kontrollálásért, a bevételek növeléséért, az alapfeladatok sérelme nélkül az adott költségvetési szerv vezetője a felelős.
(2) A költségvetési szervek kizárólag a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázattal megvalósuló feladat ellátása költségvetési többlettámogatást igényel.
(3) Az Önkormányzat intézményei éven túli fejlesztési kötelezettséget csak a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával vállalhatnak.
17. §
(1) A Képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
(2) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveknél a tervezett bevételek elmaradása nem vonja maga után a költségvetési támogatás növekedését, hanem azt a kiadás csökkentésével kell ellensúlyozni.
(3) A költségvetési bevételek a költségvetési bevételi előirányzatokon felül is teljesíthetők.
18. §
Az Általános tartalék felhasználásáról a bizottságok javaslata alapján a Képviselő-testület dönt.
19. §
(1) A hitel, kölcsön felvétele és törlesztése értékhatárra tekintet nélkül a Képviselő-testület hatásköre.
(2) A szabad pénzeszközök betétként való elhelyezésére átruházott hatáskörben, a polgármester jogosult. A betét elhelyezéséről a betét elhelyezést követő testületi ülésen tájékoztatni köteles a testületet.
(3) Az általános tartalék keret felhasználását, valamint a céltartalék feletti rendelkezés jogát - a polgármesteri keret kivételével- a Képviselő-testület nem ruházza át. A 2.000 ezer Ft polgármesteri keret, valamint a 7.000 ezer Ft városi rendezvény keret felett a polgármester rendelkezik. A polgármester a keret felhasználásáról a 15. § szerinti rendeletmódosításokkal egy időben tájékoztatja a Képviselő-testületet.
20. §
(1) A Képviselő-testület 2018. évre a polgármester valamint a Polgármesteri Hivatalnál foglalkoztatott dolgozók vonatkozásában a következőket határozza meg: cafetéria juttatás kerete bruttó 200.000.-Ft/év/fő.
.........
(2) Az önkormányzat intézményeinél foglalkoztatottak részére 2018. január 1-től december 31-ig 6 ezer Ft/álláshely/hó étkezési utalvány jár.
21. §
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a védőnői szolgálat 34.582 ezer Ft, kiadási előirányzata terhére kötelezettséget vállaljon.
7. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
22. §
A Polgármesteri Hivatal ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért a jegyző a felelős.
8. Vegyes, átmeneti rendelkezések
23. §
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a költségvetési szervek vezetőit az Önkormányzat költségvetésében előírt bevételek beszedésére, kiadások teljesítésére, azzal, hogy a bevételek beszedése kötelezettségként jelenik meg, míg a kiadási előirányzatok felhasználásának jogosultsága nem jár felhasználási kötelezettséggel, tehát a kiadási előirányzatok a maximálisan felhasználható előirányzatokat jelentik.
9. Záró rendelkezések
24. §
E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2018. január 1. napjától kell alkalmazni.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia dr. Szelenczy Gabriella
polgármester jegyző
A rendeletet 2018. február …….napján kihirdettem.
dr. Szelenczy Gabriella
jegyző
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2018. évi hatékony gazdálkodás előmozdítása, az elvégezni kívánt fejlesztések, szervezet-átalakítások megalapozása valamint a bevételek növelése érdekében, az alábbi intézkedéseket rendeli el:
1.) A hatályos közüzemi szerződések felülvizsgálata, szükség esetén javaslat tétel az új beszerzési illetve szükség esetén közbeszerzési eljárások megindítására.
Felelős: Ohr Alajos, alpolgármester
Határidő: 2018. december 31.
2.) A város közlekedési infrastruktúrájának felülvizsgálata és a fejlesztésre vonatkozó javaslatok kidolgozása.
Felelős: Ohr Alajos, alpolgármester
Határidő: 2018. szeptember 1.
3.) Az adópolitika, adóztatási gyakorlat felülvizsgálata. Az adóhátralékok behajtásának hatékonyabbá tétele.
Felelős: dr. Szelenczy Gabriella, jegyző
Határidő: 2018. december 31.
4.) A Farkashegyi Repülőtér infrastruktúrájának felülvizsgálata, fejlesztési és hasznosítási lehetőségeinek kidolgozása, lehetőség szerinti megvalósítása.
Felelős: Szabó Ákos Péter, infrastruktúra fejlesztési tanácsnok
Határidő: 2018. december 31.
5.) A sport- és a sportpálya fejlesztési koncepció kidolgozása, lehetőség szerinti megvalósítása.
Felelős: Bakács Bernadett, alpolgármester
Határidő: 2018. december 31.
6.) Közintézmények energetikai hatékonyságának növelése érdekében, a napelemes rendszer kiépítési lehetőségeinek vizsgálata.
Felelős: Ligetiné Komáromi Gabriella képviselő
Határidő: 2018. december 31.
Tárgy: | Döntés a „HATÁRTALANUL! program Kárpátaljai szolidaritási program” témában kiírt pályázaton történő részvételről | |
Készítette: | Sebestyén László | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma pályázatot írt ki „HATÁRTALANUL! program Kárpátaljai szolidaritási program” címen. A pályázat a határon túli magyarsággal kapcsolatos ismeretek bővítését, a határon átnyúló kapcsolatépítést, segítségnyújtást kívánja elősegíteni a kölcsönös utazással, a Kárpátalján a rendkívüli helyzet miatt nehéz helyzetben élő magyar lakosság támogatása érdekében.
A helyi önkormányzat legkevesebb 10 és legfeljebb 40 fő egyszeri, a testvér település, önkormányzat meglátogatását célzó határon túli útjához igényelhet támogatást.
A pályázat útján igényelhető támogatás 100% intenzitású, vissza nem térítendő támogatás, 100%-os mértékű támogatási előleg formájában.
Egy pályázat keretében elnyerhető összeg legfeljebb 60.000.- Ft/utazó személy egyszeri, vissza nem térítendő támogatás.
A támogatás elnyerésének feltétele minimum 200 000,- Ft összegű pénzadomány összegyűjtésére tett vállalás, amennyiben több, mint bruttó 400.000,- Ft-ra teszünk vállalást, akkor a pályázatban több pontot kapunk, nagyobb az esély a pozitív elbírálásra. A dotációra összegyűjtött összeget Ukrajnában vásárolt adományra szükséges fordítani, a partnerintézménnyel, testvér településsel, önkormányzattal egyeztetve azt, hogy milyen támogatás vásárlása szükséges.
A pályázatok beadásának első köre 2018. február 28-ig tart, célszerű az első körben beadni azt. A megvalósítás végső határideje 2019. június 15.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2018. február 1.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete pályázatot nyújt be az Emberi Erőforrások Minisztériuma által meghirdetett HATÁRTALANUL! Kárpátaljai szolidaritási program pályázat vonatkozásában az alábbiak szerint:
- tárgy: Beregdéda testvérváros meglátogatása.
- támogatás megpályázott összege: bruttó 2.400.000,-Ft.
- önerő: nincs.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete bruttó 420.000,-Ft támogatást biztosít a 2018. évi költségvetése terhére és felkéri a Polgármestert, hogy a szükséges intézkedéseket tegye meg a támogatás Kárpátaljára történő eljuttatása érdekében.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a Polgármestert, hogy a pályázati dokumentációt határidőre nyújtsa be az Emberi Erőforrások Minisztériuma részére.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. és 3. pont: 2018. február 28.
2. pont: 2019. június 15.
Tárgy: | Döntés a Budakeszi térfigyelő rendszer működéséről | |
Készítette: | Orgoványi Gábor | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete több alkalommal foglalkozott a városban működő térfigyelő kamerarendszerrel. A Képviselő-testület 2018. január 9-i ülésén az alábbi döntést hozta:
„Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2018. (I. 09.) Kt. határozata egyeztetés szervezéséről a közbiztonság javítása érdekében
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felülvizsgálja a városi térfigyelő kamerarendszer tárgyában hozott valamennyi képviselő-testületi határozatának végrehajtását.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a Polgármestert, hogy kezdeményezzen egyeztető tárgyalást a Budakeszi Rendőrség, a Budakeszi Védelmi Centrum, a Budakörnyéki Közterület-felügyelet és a Budakeszi Mezőőr részvételével, intézkedési terv kidolgozása céljából, a közbiztonság javítása érdekében.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a Polgármestert, hogy a városi térfigyelő kamerarendszer működésének biztosítása, fejlesztése - beleértve a rendszámfelismerő programot - és üzemeltetése tárgyában legalább három árajánlatot kérjen be.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 2018. január 25-i képviselő-testületi ülés”
2018. januárjában az alábbi cégektől került sor árajánlat bekérésére:
- Hoeller Electronic Kft. (2092 Budakeszi, Fő utca 29.)
- EXTRICO Systems Hungary Zrt. (1033 Budapest, Búza u. 12-14.)
- STOVEX Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (1121 Budapest, Agancs utca 30-32.)
- KVENTA Kft. (2040 Budaörs, Vasút utca 15.)
- Licenseport Zrt. (1119 Budapest, Hengermalom út 2/D. 5. emelet 1.)
- TIGRA Kft. (1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113.).
Az ajánlattételi határidőig kizárólag az EXTRICO Systems Hungary Zrt. adott árajánlatot, a Hoeller Electronic Kft. és a KVENTA Kft. írásban jelezte, hogy nem kíván ajánlatot adni, a többi cég a megkeresésre nem reagált.
Ajánlati ár (nettó):
- rendszer felmérés, tervezés: ingyenes
- térfigyelő rendszer újraépítése: 3.800.000.-Ft
- központi rögzítő A. változat: 4.200.000.-Ft
B. változat: 1.780.000.-Ft
- központi felügyeleti szoftver, betekintő kliens, mobil applikáció: ingyenes
- felügyeleti központ kialakítása A. változat: 780.000.-Ft
B. változat: 150.000.-Ft
- havi karbantartási díj: 200.000.-Ft.
Mindösszesen a B. változattal számolva:
3.800.000.-Ft + 1.780.000.-Ft + 150.000.-Ft: 5.730.000.-Ft + ÁFA, azaz bruttó 7.277.100.-Ft.
Tekintettel arra, hogy a térfigyelő rendszer működése a város közbiztonságának szempontjából kiemelt jelentőségű, indokolt az egyetlen ajánlatot adó EXTRICO Systems Hungary Zrt.-t megbízni az új rendszer kiépítésével és üzemeltetésével.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy a határozati javaslatot szíveskedjenek elfogadni.
Budakeszi, 2018. február 2.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az új térfigyelő kamerarendszer kiépítése és üzemeltetése tárgyában szerződést köt EXTRICO Systems Hungary Zrt.-vel (1033 Budapest, Búza u. 12-14.) 2018. március 1-től határozatlan időtartamra, bruttó 7.277.100.-Ft + havi bruttó 200.000.-Ft összeggel.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy az 1. pont szerinti szerződést ügyvédi ellenjegyzés mellett aláírja.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a Polgármesteri Hivatalt, hogy az új térfigyelő kamerarendszer kiépítése fedezetére az önkormányzat 2018. évi költségvetésében bruttó 7.277.100,- Ft-ot, valamint ezt követően az üzemeltetésére havi bruttó 200.000.-Ft-ot biztosítson.
Felelős: 1-2.. pont: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
3. pont: dr. Szelenczy Gabriella jegyző
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
3. pont: 2018.02.28.