Tárgy: | Döntés az épülő iskola jogi formájával kapcsolatos egyeztetési eljárásról | |
Készítette: | dr. Makai Katalin osztályvezető | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Egyeztető megbeszélésre került sor 2018. október 12-én a Széchenyi István Általános Iskola Szülői Szervezetének kezdeményezésére, melynek tárgya az épülő iskola jogi formájának megvitatása.
A Szülői Szervezet párbeszédet kezdeményez az intézmény működési formáját illetően. A lehetőségekről kívánnak tájékozódni, a döntési folyamatban szeretnék a szempontokat látni, szempontjaikat érvényesíteni. A településen jelen lévő sokfajta igénynek megfelelően kisebb iskolákat javasolnának, de az összes érv felsorakoztatására jelen egyeztetés nem volt alkalmas. Kezdeményezték, hogy a pedagógusok és további érintettek is kerüljenek meghallgatásra.
Az egyeztetésen megjelent Sárközi Márta Érdi Tankerületi Igazgató, aki elmondta, hogy az építkezésre azért kapott lehetőséget a település, hogy az általános iskola forfa épületét kiváltsa. A két épület egymástól 800 méterre van, közel egymáshoz. Sem szakmailag, sem pedagógiailag nem tartja szerencsésnek két iskola kialakítását, melyet azzal indokolt, hogy Budakeszi társadalmát megosztaná a két intézmény, a szegregációt segítené elő. Felhívta a figyelmet arra, hogy az új intézmény alapításakor, ha két iskola fog működni, a településen belül körzethatárokat kell kialakítani. Az iskola átszervezésére (székhely, telephely bejegyzése) van szükség, melyről az Emberi Erőforrások Minisztere 2019. május 31-ig dönt, melyhez az Érdi Tankerület 2018. december 20. napjáig tesz javaslatot. Az új iskola alapítása más típusú eljárás.
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 21.§ szerint a köznevelési intézmény jogi személy, amely – a tankerületi központ, valamint az állami felsőoktatási intézmény által fenntartott intézmény kivételével – a fenntartójától elkülönült, önálló költségvetéssel rendelkezik. A köznevelési intézmény a nyilvántartásba való bejegyzéssel, a bejegyzés napján jön létre.
A köznevelési intézmény alapítását az alapító okirat, a tankerületi központ által fenntartott köznevelési intézmény esetében a szakmai alapdokumentum, továbbá – ha a fenntartó a tevékenységet nem jogszabály felhatalmazása alapján látja el – a köznevelési közszolgálati tevékenység folytatására jogosító okirat, a köznevelési intézmény képviseletére jogosult személy nevének és képviseletének jogosultságát igazoló dokumentum, az állandó székhely meglétét igazoló okirat megküldésével, nyilvántartásba vétel céljából be kell jelenteni.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést szíveskedjenek megtárgyalni és a megvitatást követően a határozati javaslatot elfogadni.
Budakeszi, 2018. október 13.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
|
|
Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete egyeztetési eljárást folytat le az épülő iskola jogi formájának kialakítására. Az egyeztetési eljárás lefolytatására 3 árajánlatot kér be.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az 1. pont szerinti szolgáltatás megrendelésére bruttó ……… Ft keretösszeget biztosít, melynek fedezete az Önkormányzat 2018. évi költségvetése.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy a legkedvezőbb ajánlatot adó céggel a megbízási szerződést kösse meg ügyvédi ellenjegyzés mellett.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 5 napon belül
Tárgy: | Döntés az óvodák és bölcsődék 2018. évi téli nyitva tartásának tárgyában | |
Készítette: | Csanak Géza | |
Előterjesztő: | Czifra Zsuzsanna OKEB elnöke | |
Véleményező bizottság: | Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Az óvodáskorú gyermekek elhelyezése a téli szünetben a korábbi évekhez hasonlóan megoldott, az óvodák forgó rendszerben tartanak nyitva. Ennek köszönhetően legalább egy óvoda mindig nyitva tart a téli szünet alatt, és fogadja azon gyermekeket, akiknek szülei ezen időszak alatt óvodai ellátást igényelnek.
Városunk három óvodájának vezetője előzetesen egyeztetett a téli szünet ügyeleti rendjéről, mely alapján az idei évben a Tarkabarka Óvoda fogadná a gyermekeket.
A bölcsődevezetők egyeztetését követően 2018. december 27-28. között a Mosolyvár Bölcsőde tart nyitva.
Kérem az előterjesztés megtárgyalását, és a határozati javaslatok elfogadását.
Czifra Zsuzsanna
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
elnök
...............................
Czifra Zsuzsanna OKEB elnöke előterjesztő |
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az alábbiak szerint hagyja jóvá az óvodák 2018/2019-es nevelési évére vonatkozó téli nyitva tartási rendjét:
Dátum | Szivárvány Óvoda | Pitypang Sport Óvoda | Tarkabarka Óvoda |
2018. december 27-28. (csütörtök, péntek) | ZÁRVA | ZÁRVA | NYITVA |
2018. január 2. | NYITVA | NYITVA | NYITVA |
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy az 1. pont szerint döntésről az intézményvezetőket értesítse, valamint azt a www.budakeszi.hu weboldalon, a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és a Budakeszi Hírmondóban jelentesse meg.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: 2018. november 9.
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az alábbiak szerint hagyja jóvá a bölcsődék 2017/2018-as nevelési évére vonatkozó téli nyitva tartási rendjét:
Dátum | Budakeszi Bölcsőde |
Mosolyvár Bölcsőde
|
2018. december 27-28. (csütörtök, péntek) | ZÁRVA | NYITVA |
2018. január 2. | NYITVA | NYITVA |
2. Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy az 1. pont szerint döntésről a bölcsődék vezetőit értesítse, és gondoskodjon annak a www.budakeszi.hu weboldalon, a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és a Budakeszi Hírmondóban történő megjelentetéséről.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: 2018. november 9.
Tárgy: | Döntés a Budakeszi Bölcsőde vezetőjének felmentéséről és az intézményvezetői pályázat kiírásáról | |
Készítette: | Bártfai Zsuzsanna | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Budakeszi Bölcsőde intézményvezetője, Szegulja Miklósné 2018. szeptember 11-én kérelmet nyújtott be közalkalmazotti jogviszonya felmentéssel történő megszüntetésére, mert a nők kedvezményes öregségi nyugdíját kívánja igénybe venni. Szolgálati idejének igazolására csatolta Budapest Főváros Kormányhivatala VIII. Kerületi Hivatala határozatát, mely alapján megállapítható, hogy a kedvezményes öregségi nyugdíjhoz szükséges 40 év szolgálati időt 2019. augusztus 1-jén szerzi meg.
A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (továbbiakban Kjt.) 30. § (4) bekezdése alapján a közalkalmazotti jogviszonyt felmentéssel meg kell szüntetni, ha a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 18. § (2a) bekezdés a) pontjában foglalt feltételt legkésőbb a felmentési idő leteltekor teljesítő közalkalmazott kérelmezi.
A bemutatott jogviszony igazolások alapján megállapítható, hogy a felmentési idő Szegulja Miklósné esetében a maximális 60 nap + 6 hónap.
Minden jogviszonya közalkalmazotti jogviszonynak tekintendő, ami megalapozza a 40 éves jubileumi jutalomra való jogosultságát 2019. augusztus 2-i időponttal.
2019. augusztus 2-től a magasabb vezető beosztás ellátására szóló megbízásra pályázatot kell kiírni. A magasabb vezetői, valamint a vezetői megbízás jogszabályban megjelölt, legfeljebb 5 évig terjedő határozott időre szól a Kjt. 23. § (3) bekezdése alapján.
A Kjt. szociális, valamint gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról szóló 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet 1/A. § (9) bekezdése szerint a pályázatokat a pályázat előkészítője által esetenként összehívott bizottság véleményezi. Ugyanezen szakasz (10) bekezdése alapján a bizottság tagjai között kell lennie a pályázat előkészítőjének vagy képviselőjének, továbbá magasabb vezetői beosztás esetén a szakmai érdek-képviseleti szövetség, illetőleg egyesület képviselőjének vagy a szakma szerint illetékes szakmai kollégium tagjának.
A pályázati határidő lejártát követően a képviselő-testületi ülés esedékessége várhatóan 2019. május hó.
Kérem, hogy az előterjesztést a Képviselő-testületet tárgyalja meg, és fogadja el a határozati javaslatot.
Budakeszi, 2018. október 10.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
|
|
Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi Bölcsőde intézményvezetőjét – kérésére - felmenti az alábbiak szerint:
felmentési idő első napja: 2018. december 4.
felmentési idő utolsó napja: 2019. augusztus 1.
a felmentés időtartama: 60 nap + 6 hónap
a munkavégzési kötelezettség alóli mentesítés időtartama: 2019. április 2-től 2019. augusztus 1.
a közalkalmazotti jogviszony megszűnésének napja: 2019. augusztus 1.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi Bölcsőde intézményvezetői munkakörének betöltésére vonatkozóan a határozat melléklete szerinti tartalommal pályázatot ír ki.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy gondoskodjon, az 1. pont szerinti jogviszony-megszüntetésről, továbbá a 2. pont szerinti pályázat megjelentetéséről Budakeszi Város Önkormányzatának honlapján, a kozigallas.hu portálon, valamint a Budakeszi Hírmondóban.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: 2019. április 1.
2. és 3. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés a Budakeszi Egészségügyi Központ intézményvezetői pályázatáról | |
Készítette: | Salamon Emese ügyintéző | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 315/2018. (VII. 26.) Kt. határozatával megalapította a Budakeszi Egészségügyi Központot. Az intézmény vezetésére, magasabb vezetői beosztás ellátására a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (továbbiakban Kjt.) 20/B. § (1) bekezdése alapján pályázatot kell hirdetni. A Kjt. egészségügyi intézményekben történő végrehajtásáról szóló 356/2008. (XII. 31.) Korm. rendelet (továbbiakban: Kormányrendelet) 3. § (3) bekezdése alapján a magasabb vezetői, vezetői megbízás ellátására irányuló pályázati kiírást az Egészségügyi Közlönyben is meg kell jelentetni.
A Kjt. 23. § (3) bekezdése alapján a magasabb vezetői, valamint a vezetői megbízás jogszabályban megjelölt, legfeljebb 5 évig terjedő határozott időre szól.
A pályázatban meg kell jelölni, hogy a magasabb vezető, illetve a vezető beosztás ellátására megbízást az kaphat, aki a munkáltatóval közalkalmazotti jogviszonyban áll, vagy a megbízással egyidejűleg közalkalmazotti munkakörbe kinevezhető.
A Kormányrendelet 4. §-a alapján a pályázók előzetes meghallgatására, a pályázatok véleményezésére öttagú véleményező bizottság létrehozására teszek javaslatot.
A kinevezési, megbízási jogkör gyakorlója a bizottság írásba foglalt véleményét figyelembe véve a pályázati határidő lejártát követő első ülésén dönt a közalkalmazotti jogviszony létesítéséről, illetve a vezetői megbízásról.
Kérem, hogy az előterjesztést a Képviselő-testületet tárgyalja meg, és fogadja el a határozati javaslatot.
Budakeszi, 2018. október 12.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
|
|
Határozati javaslat:
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi Egészségügyi Központ intézményvezetői beosztásának betöltésére vonatkozóan a határozat melléklete szerinti tartalommal pályázatot ír ki.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy gondoskodjon az 1. pont szerinti pályázat megjelentetéséről Budakeszi Város Önkormányzatának honlapján, a kozigallas.hu portálon, valamint a Budakeszi Hírmondóban és az Egészségügyi Közlönyben.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy a Kjt. egészségügyi intézményekben történő végrehajtásáról szóló 356/2008. (XII. 31.) Korm. rendelet 4.§ (1) bekezdés alapján hívja össze az intézményvezetői pályázat véleményezését végző bizottságot.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
3 pont: a pályázat benyújtási határidejét követően 8 napon belül
Tárgy: | Döntés a Budakeszi 6601 és 6705 hrsz.-ú, valamint a 7908 hrsz.-ú közterületek elnevezéséről | |
Készítette: | Hegedüs Szilvia | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Gyabronka Péter budakeszi lakos a Budakeszi Polgármesteri Hivatal közterületek elnevezésével kapcsolatos megkeresésére felmérést végzett a Darányi településrész lakói körében, akik a következő javaslatokat tették 6601. hrsz.-ú, valamint a 6705 hrsz.-ú közterületek (a két helyrajzi szám egy utcát takar) elnevezésére: „Rózsahegy, Nyitra, Királyfa, Késmárk”, a 7908. hrsz.-ú közterület elnevezésére: „Nádszeg, Somorja, Trencsén, Poprád, Pelsőc”.
Stadler Zsolt budakeszi lakos javaslata, hogy a 7908. hrsz.-ú összekötő út neve legyen „Sváb” utca.
’Sigmond Bertalan képviselő úr részéről újabb javaslat érkezett a 6601. és a 6705. hrsz.-ú közterületek elnevezésére: Ipolybalog testvértelepülésünk tiszteletére az „Ipoly” utcanevet javasolja.
Somlóvári Józsefné közellátási és közbiztonsági tanácsnok asszony a 6601 és 6705 hrsz.-ú közterület elnevezésére a „Darányi” elnevezést javasolja.
A javasolt közterületnévhez kapcsolódó jelleg, „utca” megnevezés szerepel a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet 1. mellékletében, mely a közterületnevekhez kapcsolódó közterületjelleg neveket sorolja fel.
A közterületi elnevezések nem érintenek házszámot, így átszámozásra nem kerül sor.
Budakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testületének az utca név- és házszámtáblákról szóló 18/2015. (VII.03.) önkormányzati rendeletének 4. §-a rendelkezései szerint:
„(2) Közterület átnevezését bármely budakeszi lakóhellyel rendelkező nagykorú állampolgár, vagy budakeszi székhellyel rendelkező társadalmi szervezet, jogi személyiséggel rendelkező vállalkozás kezdeményezheti írásban, a közterület pontos megjelölésével, az átnevezés szükségességének részletes indokolásával.
(3) A közterület elnevezésével és átnevezésével kapcsolatos eljárásban biztosítani kell, hogy a város lakossága a javasolt elnevezés tekintetében véleményt nyilváníthasson. A közterület elnevezését, vagy átnevezését megelőzően a jegyző helyben szokásos módon közzéteszi a módosítás-tervezetet és kikéri a lakosság véleményét a módosításról. A lakosok a helyben szokásos módon történő közzétételt követő 15 napon belül véleményt nyilváníthatnak. A véleményezést írásban a település polgármesteréhez kell benyújtani.
(4) A közterület elnevezésére, illetve átnevezésére vonatkozó javaslatot a mindenkori oktatással és kulturális ügyekkel foglalkozó bizottság véleményezését követően a polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé.”
A közterület elnevezésének módosításáról szóló lakossági javaslat 2018. május 15-e és 30-a között kifüggesztésre került.
A fenti elnevezések miatt felkértem a Budakeszi Város Német Önkormányzatát, hogy véleményezze az előterjesztést. Budakeszi Város Német Önkormányzata Képviselő-testületének 2018. július 25. napján 65/2018. (VII.25.) szám alatt meghozott határozata alapján a Sváb utca elnevezést nem javasolják. A 6601 hrsz.-ú közterület elnevezésére a „Darányi” nevet javasolták, a 7908 hrsz.-ú közterület elnevezése tárgyában nem tettek javaslatot.
2018. szeptember 18. napján az Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság 78/2018. (IX.18.) számú határozata alapján új javaslat született a 6601 és a 6705 hrsz.-ú közterület elnevezésére: az OKEB javaslata a közterületnek a „Darányi utca” nevet, a 7908 hrsz.-ú közterületnek az „Ipoly utca” elnevezést javasolja.
Az új utcanevekre vonatkozó javaslatok Budakeszi Város Polgármesteri Hivatalának hirdetőtábláján 2018. szeptember 24. napján hirdetmény formájában kifüggesztésre kerültek.
Kérem az előterjesztés megtárgyalását és a beterjesztett határozati javaslatok elfogadását.
Budakeszi, 2018. október 8.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi 6601 és 6705 hrsz.-ú közterületnek a Darányi utca nevet adja.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri Budakeszi Város Jegyzőjét, hogy Budakeszi Város közterület neveinek jegyzékébe, valamint a központi címregiszterbe jegyezze be, valamint a Földhivatal részére küldje meg az új közterület nevet.
Felelős: 1. pont: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
2. pont: dr. Szelenczy Gabriella jegyző
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Budakeszi 7908. hrsz.-ú közterületnek az Ipoly utca nevet adja.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri Budakeszi Város Jegyzőjét, hogy Budakeszi Város közterület neveinek jegyzékébe, valamint a központi címregiszterbe jegyezze be, valamint a Földhivatal részére küldje meg az új közterület nevet.
Felelős: 1. pont: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
2. pont: dr. Szelenczy Gabriella jegyző
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Budakeszi Város Idősügyi Tanácsa 2018. évi munkájáról, valamint a 2019. évre vonatkozó feladattervről szóló tájékoztatásának tudomásul vétele | |
Készítette: | Csanak Géza | |
Előterjesztő: | Czifra Zsuzsanna OKEB elnöke | |
Véleményező bizottság: | Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Dr. Temesszentandrási Hedvig, Budakeszi Város Idősügyi Tanácsának (a továbbiakban: Idősügyi Tanács) elnöke benyújtotta az Idősügyi Tanács Szervezeti és Működési Szabályzatának V. fejezet 2. pont b) bekezdése értelmében a 2018. évben végzett munkájáról szóló beszámolót, valamint a 2019. évre vonatkozó feladattervet, mely dokumentumok az előterjesztés mellékletét képezik.
Az Idősügyi Tanács 2018. október 9. napján megtartott ülésén megtárgyalta a beszámoló és a feladatterv tartalmát.
Kérem az előterjesztés megtárgyalását és a határozati javaslat elfogadását.
Budakeszi, 2018. október 12.
Czifra Zsuzsanna s. k.
az OKEB elnöke
...............................
Czifra Zsuzsanna OKEB elnöke előterjesztő |
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság |
|
|
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a melléklet szerinti tartalommal tudomásul veszi Budakeszi Város Idősügyi Tanácsának a 2018. évben végzett munkájáról szóló beszámolóját, valamint 2019. évre vonatkozó feladattervét.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: azonnal