Tárgy: | Javaslat Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének a 2016. évi költségvetéséről szóló rendelet megalkotására és a 2016. évi költségvetés elfogadásával kapcsolatos döntések meghozatalára | |
Készítette: | Cserép Zsolt osztályvezető | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzat költségvetésének tervezésekor az alábbi jogszabályok kerültek figyelembe vételre:
- Magyarország 2016. évi központi költségvetéséről szóló 2015. évi C. törvény
- Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény
- Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény
- A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény
- a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény
- Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény
- a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény
- a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény
- az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) Kormányrendelet
- a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) és a garantált bérminimum megállapításáról szóló 347/2014. (XII.29.) Kormányrendelet
az államháztartás számvitelének 2014. évi megváltozásával kapcsolatos feladatokról szóló 36/2013. (IX.13.) NGM rendelet
- az államháztartásban felmerülő egyes gyakoribb gazdasági események kötelező elszámolási módjáról szóló 38/2013. (IX.19.) NGM rendelet
- a kormányzati funkciók, államháztartási szakfeladatok és szakágazatok osztályozási rendjéről szóló 68/2013. (XII.29.) NGM rendelet
A helyi önkormányzatok számára kötelező feladatot továbbra is törvény írhat elő, az önkormányzatok eltérő adottságait (gazdasági teljesítő képesség, lakosság szám, a közigazgatási terület mérete) is figyelembe véve.
Továbbra is önként vállalhatják az önkormányzatok olyan helyi közügyek ellátását, amelyet jogszabály nem utal más szerv kizárólagos hatáskörébe. Az önként vállalt feladatok ellátása azonban nem veszélyeztetheti a kötelező feladatok ellátását.
Az önkormányzat összesített költségvetési főösszege
Az önkormányzat 2016. évi költségvetésének bevételi főösszege 2.248.547 ezer forint és kiadási főösszege 2.248.547 ezer forint, amely a halmozódás elkerülése végett nem tartalmazza az intézményfinanszírozás összegét, 794.329 ezer forintot.
Az önkormányzat költségvetése nem tartalmazza a Budakeszi Város Német Önkormányzat és intézménye, a Tarkabarka Óvoda költségvetését, mivel az óvodát a BVNÖ tartja fenn.
1. Bevételek
A költségvetési bevételek vonatkozásában a helyi önkormányzat költségvetése tartalmazza a helyi önkormányzat költségvetési bevételeit előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerint.
A helyi önkormányzat költségvetési bevételei között kell megtervezni:
- a helyi önkormányzat bevételeit, így különösen:
- az általános működéshez és az ágazati feladatokhoz kapcsolódó támogatásokat,, - a helyi adó bevételeket,
- a központi költségvetésből származó egyéb költségvetési támogatásokat,
- működési bevételeket,
- felhalmozási bevételeket.
Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló projekt bevételeit elkülönítetten tartalmazza a költségvetés.
A bevételek elemzése
Az önkormányzat 2016. évi állami támogatásának összege 633.292 ezer Ft.
Működési célú támogatások államháztartáson belülről:
- OEP támogatás a védőnői és iskolaorvosi feladatokra átvett pénzeszköz 31.416 ezer Ft.
A bevételek között a legnagyobb arányt a közhatalmi bevételek jelentik.
2016. évre az alábbi helyi adók kerültek tervezésre (853.700 eFt):
- adók
- építményadó 247.000 ezer Ft
- telekadó 70.000 ezer Ft
- iparűzési adó 490.000 ezer Ft
- idegenforgalmi adó 2.000 ezer Ft
- gépjármű adó 40.000 ezer Ft, mely összeg a helyben maradó 40%
- bírságok
- bírság 3.500 ezer Ft
- díjak
- talajterhelési, egyéb díjak 1.200 ezer Ft.
Az önkormányzat működési bevételének tervezett összege: 221.472 ezer Ft.
Ezen belül a főbb bevételi források:
- vagyon bérbeadásából származó bevétel 49.667 ezer Ft,
- közvetített szolgáltatásokból származó bevétel 15.300 ezer Ft
- TESCO buszjárat támogatás bevétele 13.200 ezer Ft.
A működési bevételek közé kerültek beszámításra az intézmények saját működésükkel összefüggő bevételek, így különösen:
- a nyújtott szolgáltatások ellenértéke,
- az intézményi ellátási díjak, étkezési díj bevételek,
- intézményi bérleti díjak.
Az előző év (2015. december 31. állapot szerinti pénzeszköz állomány) költségvetési maradvány szabad felhasználású részének igénybe vétele 410.722 ezer Ft.
Az önkormányzat felhalmozási bevételének tervezett bruttó összege 95.990 ezer Ft, mely a tervezett telek értékesítési bevételeket foglalja magában.
2. Kiadások
A költségvetési kiadások vonatkozásában a helyi önkormányzat költségvetése tartalmazza a helyi önkormányzat költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerint.
A helyi önkormányzat költségvetési kiadásai között kell megtervezni:
- személyi juttatások,
- munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó,
- dologi kiadások,
- ellátottak pénzbeli juttatásai,
- egyéb működési célú kiadások,
- beruházások,
- finanszírozási kiadások (intézményfinanszírozás).
Kiadások elemzése
A költségvetési kiadások vonatkozásában
- a helyi önkormányzat költségvetése tartalmazza a helyi önkormányzat költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerint,
- a kiadási előirányzatok előirányzat-csoportjait,
- rögzíti a kiemelt előirányzatokat.
Működési kiadások
Az önkormányzat és intézményeinek személyi juttatások tervezése a hatályos Kttv. és Kjt., a Magyarország 2016. évi központi költségvetéséről szóló 2015. évi C. törvény, valamint a 2016. 01. 01-től hatályos 454/2015. (XII.29.) Kormányrendelet a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) és garantált bérminimum megállapításáról szóló jogszabályok figyelembevételével történt. A minimálbér 111.000 Ft/hó, középfokú végzettség esetén 129.000 Ft/hó a garantált bérminimum.
A munkaadókat terhelő járulékok és a szociális hozzájárulási adó a személyi juttatások arányában kerültek megtervezésre.
A dologi kiadások között a legnagyobb arányt a közüzemi díjak kiadásai, valamint az üzemeltetési szolgáltatási kiadások jelentik.
Az ellátottak juttatásai között tervezésre került az önkormányzat által nyújtott társadalom-, szociálpolitikai juttatás.
Egyéb működési kiadások soron kerültek megtervezésre a városüzemeltetésre átadott támogatások:
- BVV Kft. 206.000 ezer Ft,
Az önkormányzat a Budakörnyéki Önkormányzati Társuláson keresztül látja el a HÍD Szociális és Gyermekjóléti Szolgálat valamint a Közterület-felügyelet működtetését és biztosítja annak forrását.
Az önkormányzat 2016. évben támogatja a Budakeszi Város Német Önkormányzat, és az általa fenntartott tájház és óvoda működését. Budakeszi Város Önkormányzata a Német Önkormányzat működésének finanszírozására 2016. évben 4.000 ezer Ft, a tájház működésének finanszírozására 2.000 ezer Ft, az óvoda fenntartói feladatainak ellátására 24.000 ezer Ft támogatást nyújt.
Budakeszi Város, mint járási székhely látja el a járáshoz tartozó települések építéshatósági feladatait. Ez a feladat a központi költségvetésből nem finanszírozott.
Felhalmozási kiadások
Az önkormányzat a felhalmozási kiadásai között szerepelő tervezett előirányzatok:
e Ft
|
2016.évi fejlesztések, beruházások: |
Bruttó összeg |
1 |
Művelődési központ felvásárlások |
25 000 |
2 |
Új iskola miatti beruházási igény |
50 800 |
3 |
Pitypang két új csoportszba |
63 500 |
4 |
Művelődési ház bontás |
25 400 |
5 |
Művelődési ház tervezés |
57 150 |
6 |
Etheles park közművesítése |
18 237 |
7 |
Bölcsődék eszközei |
2 096 |
8 |
Pitypang Óvoda új csoprot berendezések |
6 001 |
9 |
Nagy Sándor József sportpálya |
12 700 |
10 |
Intézményi kazánok cseréje |
12 700 |
3. Közvetett támogatások
Az önkormányzat 2016. évi közvetett támogatásai az alábbiak:
- iparűzési adó kedvezmény
- építményadó kedvezmény
- telekadó kedvezmény
- gépjárműadó kedvezmény
Az önkormányzat a helyi rendeletek és a vonatkozó magasabb szintű jogszabályok alapján a fenti kedvezményeket biztosítja a város lakosságának és vállalkozásainak.
4. Az átmeneti gazdálkodás
Az átmeneti gazdálkodás során az önkormányzatot megillető bevételek beszedésre kerültek és a kiadási előirányzatok a takarékos gazdálkodás figyelembevételével arányosan teljesültek.
5. Kitekintés a következő évek költségvetési gazdálkodásával kapcsolatban
A 2016. év rendkívüli jelentőséggel bír Budakeszi városának életében. Több olyan nagy projekt is elindul, illetve megvalósul ebben az évben, mely alapvetően határozza meg a város jövőbeli fejlődésének irányait. Ez tükröződik a 2016. évi költségvetésben is, mivel a fejlesztési irányok ezek mentén kerültek meghatározásra.
Egyik legfontosabb az Új Városközpont projekt, mellyel kapcsolatban idén befejeződik a művelődési ház körüli ingatlanok felvásárlása, valamint megindul, a terület rendezése illetve kiírásra kerülnek tervezéssel kapcsolatos közbeszerzések is.
Másik jelentős projekt a Kerekmezőn épülő új általános iskola építése is, mellyel kapcsolatban a területrendezési és közmű kialakítási munkákra 2016-ban az önkormányzat költségvetésében 50,8 millió Ft került elkülönítésre, míg 2017-re előzetesen bruttó 38,1 millió Ft kötelezettséget vállalt az önkormányzat.
Az év jelentős beruházása lesz a Pitypang Sport Óvoda két új csoportszobával történő bővítése, melyre bruttó 63,5 millió Ft került elkülönítésre.
Ezeken felül szem előtt tartva a város közút valamint közmű fejlesztési igényeit, 50 millió Ft keretösszeggel útépítési alap, 15 millió Ft-tal pedig közvilágítási fejlesztési alap került meghatározásra. Ezt a 2019-el záródó ciklus végéig meg kívánjuk tartani minden év költségvetésében. Ezen felül természetesen az évi 5 millió Ft-os járda pályázati alap is megtartásra kerül.
Fentiek alapján kérem a rendeletalkotási és határozati javaslat elfogadását, melyhez a rendeletalkotási javaslat esetén minősített többség, a határozati javaslat esetén egyszerű többség szükséges.
Budakeszi, 2016. február 9.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia s.k.
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2016 (…….) rendelete
az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében és a Magyarország Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Budakeszi Város Önkormányzatának 2016. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1.§
A rendelet hatálya kiterjed Budakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testületére, annak szerveire, Budakeszi Polgármesteri Hivatalra (továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) és a Budakeszi Város Önkormányzata által fenntartott költségvetési szervekre.
2. Az önkormányzati költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege
2.§
(1) Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzata és a hozzá tartozó költségvetési szerveinek a 2016. évi költségvetésének tárgyévi kiadási főösszegét 2.248.547 ezer forintban, tárgyévi bevételi főösszegét 2.248.547 ezer forintban állapítja meg összevontan az 1. melléklet szerint, amely a halmozódás elkerülése végett nem tartalmazza az intézményfinanszírozás összegét 794.329 ezer forintot.
(2) A Képviselő-testület összesen 410.772 ezer forint belső finanszírozási célú költségvetési maradványt vont be a tárgyévi bevételek közé.
3. Az önkormányzat bevételei
3.§
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2. §-ban megállapított bevételi főösszeg forrásonkénti megbontását az 1. melléklet szerint fogadja el. Az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és a Budakeszi Város Önkormányzata által fenntartott költségvetési szervek költségvetését, bevételeit az 1. melléklet szerint hagyja jóvá.
4. Az önkormányzat kiadásai
4.§
(1) Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2. §-ban megállapított kiadási főösszeg forrásonkénti megbontását az 1. melléklet szerint fogadja el. Az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és a Budakeszi Város Önkormányzata által fenntartott költségvetési szervek összevont költségvetését, kiadásait az 1. melléklet szerint hagyja jóvá.
(2) Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2. §-ban megállapított kiadási főösszeg kiemelt előirányzatának részletezését az Önkormányzatra vonatkozóan a 2. és 3. mellékletek, a Polgármesteri Hivatalra vonatkozóan a 4. melléklet, Budakeszi Város Önkormányzata által fenntartott költségvetési szervekre vonatkozóan az 5., 6., 7., 8., 9., 10. mellékletek szerint fogadja el.
(3) Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a pénzeszköz-átadásokat, szociálpolitikai juttatásokat és közvetett támogatások kiadásait a 14., 15., 16. mellékletek szerint hagyja jóvá.
5.§
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Budakeszi Város Önkormányzatának tartalékát 234.075 ezer forint összegben, a 11. melléklet szerint hagyja jóvá, mely szerint a céltartalék összege 100.000 ezer forint, az általános tartalék összege 10.000 ezer forint, Polgármesteri keret 2.000 ezer Ft, Városi rendezvény keret 6.000 ezer Ft, a fejlesztési céltartalék összege 116.075 ezer Ft.
6.§
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatokat mérlegszerűen a 19.-20. melléklet szerint fogadja el.
7.§
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és a kapcsolódó költségvetési szervek 2016. évi engedélyezett létszám összesítőjét 17. melléklet szerint hagyja jóvá.
8.§
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Európai Uniós támogatással megvalósuló programok bevételeit, kiadásait a 18. melléklet szerint hagyja jóvá.
9.§
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a hitelállományt és több éves kihatással járó kötelezettségvállalásait a 12. és 13. melléklet szerint hagyja jóvá.
10.§
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a bevételi és kiadási előirányzatokat teljesülési ütemtervét a 21.-22. melléklet szerint fogadja el.
5. Egyéb rendelkezések
11. §
(1) A köztisztviselők, az önkormányzat és az önkormányzat költségvetési szerveivel közalkalmazotti jogviszonyban állók részére illetményelőleg, valamint a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozók részére munkabérelőleg adható.
(2) A Képviselő-testület 2016. évben összesen 1.800 ezer Ft felhasználását engedélyezi illetményelőleg, illetve munkabérelőleg céljára.
6. A 2016. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
12.§
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete meghatározza, hogy az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete dönt.
13. §
A 2. § (1) bekezdés szerinti 1.000 ezer forint bevételi főösszeget meghaladóan év közben realizálódó – nem céljellegű – önkormányzati többletbevételt elsősorban a fejlesztési tartalék növelésére kell fordítani. E többletbevétel terhére kiadási kötelezettséget kizárólag a Képviselő-testület vállalhat a bevételek tényleges beérkezését követően.
14.§
(1) Az Önkormányzat Képviselő-testülete az egyes intézményekhez kapcsolódó költségvetési létszám előirányzatot, amely a feladatok ellátását szolgáló álláshelyek számát jelenti, főfoglalkozású, teljes munkaidejű foglalkoztatottra átszámítva állapítja meg
(2) Az intézmények költségvetésében jóváhagyott létszám-előirányzatok kizárólag az Önkormányzat Képviselő-testülete által, a költségvetési rendelet módosításával változtathatók meg.
(3) Az Önkormányzat intézményeinél bármilyen okból megüresedő álláshely költségvetési előirányzata a megüresedéssel zárolásra kerül. A zárolás feloldásáról a polgármester dönt. Az üres álláshelyen lévő előirányzat a zárolás feloldása után használható fel.
15.§
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a polgármester előterjesztésére az első negyedév kivételével negyedévenként, a döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.
16.§
(1) Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete meghatározza, hogy az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős. A költségvetési szervek éves költségvetésének végrehajtásáért, a takarékosság érvényesítéséért, különösen a közművekkel kapcsolatosan felmerülő kiadások kontrollásáért, a bevételek növeléséért, az alapfeladatok sérelme nélkül az adott költségvetési szerv vezetője a felelős.
(2) A költségvetési szervek kizárólag a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázattal megvalósuló feladat ellátása költségvetési többlettámogatást igényel.
(3) Az Önkormányzat intézményei éven túli fejlesztési kötelezettséget csak a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával vállalhatnak.
17. §
(1) A Képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
(2) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerveknél a tervezett bevételek elmaradása nem vonja maga után a költségvetési támogatás növekedését, hanem azt a kiadás csökkentésével kell ellensúlyozni.
(3) A költségvetési bevételek a költségvetési bevételi előirányzatokon felül is teljesíthetők.
18. §
Az Általános tartalék felhasználásáról a bizottságok javaslata alapján a Képviselő-testület dönt.
19. §
(1) A hitel, kölcsön felvétele és törlesztése értékhatárra tekintet nélkül a Képviselő-testület hatásköre.
(2) A szabad pénzeszközök betétként való elhelyezésére átruházott hatáskörben, a polgármester jogosult. A betét elhelyezéséről a betét elhelyezést követő testületi ülésen tájékoztatni köteles a testületet.
(3) Az általános tartalék keret felhasználását, valamint a céltartalék feletti rendelkezés jogát - a polgármesteri keret kivételével- a Képviselő-testület nem ruházza át. A 2.000 ezer Ft polgármesteri keret, valamint a 6.000 ezer Ft városi rendezvény keret felett a polgármester rendelkezik. A polgármester a keret felhasználásáról a 17. § szerinti rendeletmódosításokkal egy időben tájékoztatja a Képviselő-testületet.
20.§
(1) A Képviselő-testület 2016. évre a Polgármesteri Hivatalnál foglalkoztatott dolgozók vonatkozásában a következőket határozza meg: cafetéria juttatás kerete bruttó 200.000.-Ft/év/fő.
.........
(2) Az önkormányzat intézményeinél foglalkoztatottak részére 2016. január 1-től december 31-ig 6 ezer Ft/álláshely/hó étkezési utalvány jár.
21.§
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a védőnői szolgálat 30.130 ezer Ft, Széchenyi István Általános Iskola 106.977 ezer Ft, Nagy Sándor József Gimnázium 27.306 ezer Ft, Czövek Erna Zeneiskola 3.162 ezer Ft kiadási előirányzata terhére kötelezettséget vállaljon.
7. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
22.§
A Polgármesteri Hivatal ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért a jegyző a felelős.
8. Vegyes, átmeneti rendelkezések
23.§
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a költségvetési szervek vezetőit az Önkormányzat költségvetésében előírt bevételek beszedésére, kiadások teljesítésére, azzal, hogy a bevételek beszedése kötelezettségként jelenik meg, míg a kiadási előirányzatok felhasználásának jogosultsága nem jár felhasználási kötelezettséggel, tehát a kiadási előirányzatok a maximálisan felhasználható előirányzatokat jelentik.
9. Záró rendelkezések
24.§
(1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2016. január 1. napjától kell alkalmazni.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia dr. Remete Sándor
polgármester jegyző
A rendeletet 2016. február …….napján kihirdettem.
dr. Remete Sándor
jegyző
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2016. évi hatékony gazdálkodás előmozdítása, az elvégezni kívánt fejlesztések, szervezet-átalakítások megalapozása valamint a bevételek növelése érdekében, az alábbi intézkedéseket rendeli el:
1.) Az Új Városközpont projekthez kapcsolódó tervezés, bontási közbeszerzések és a hitelfelvétellel lebonyolítása.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia, polgármester
2.) Az Önkormányzat tulajdonában lévő létesítmények üzemeltetésének felülvizsgálata (sportpálya, temető).
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia, polgármester
3.) Az Önkormányzat területén lévő buszvárók reklámfelületének értékesítése.
Felelős: Ohr Alajos, alpolgármester
4.) A hatályos közüzemi szerződések felülvizsgálata, szükség esetén javaslat tétel az új beszerzési illetve szükség esetén közbeszerzési eljárások megindítására.
Felelős: Ohr Alajos, alpolgármester
5.) A belterületi ingatlanokhoz kapcsolódóan közvilágítás fejlesztési koncepció kidolgozása.
Felelős: Ohr Alajos, alpolgármester
6.) A város közlekedési infrastruktúrájának felülvizsgálata és a fejlesztésre vonatkozó javaslatok kidolgozása, a ciklus végéig szólóan évenként 50 millió Ft elkülönítése az önkormányzat költségvetésében.
Felelős: Ohr Alajos, alpolgármester
7.) Az Önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanvagyon felülvizsgálata és a forgalomképes ingatlanok értékesítési lehetőségének vizsgálatára.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia, polgármester, dr. Remete Sándor, jegyző
8.) Az adópolitika, adóztatási gyakorlat felülvizsgálata. Az adóhátralékok behajtásának hatékonyabbá tétele.
Felelős: dr. Remete Sándor, jegyző
9.) Beruházási, fejlesztési terv elfogadása a 2019-ig tartó ciklusra vonatkozóan.
Felelős: dr. Remete Sándor, jegyző
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia dr. Remete Sándor
polgármester jegyző
Tárgy: | Döntés Budakeszi városában 2016. évben induló lakossági részvétellel megvalósuló járdaépítési pályázatról | |
Készítette: | Farkas Ferenc | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Mindnyájunk érdeke, hogy a városi közlekedés színvonalát emeljük. A gyalogos közlekedési lehetőség csak megfelelő minőségű pályaszerkezetekkel biztonságos. Törekednünk kell arra, hogy Budakeszi városában a járdák pályaburkolatait és szükség esetén pályaszerkezeteit felújítsuk, a szükséges helyekre új járdákat építsünk. Célunk elérése érdekében lakossági részvétellel megvalósuló járdaépítési pályázatot dolgoztunk ki, számítva Budakeszi polgárainak közreműködésére. Fontos megemlíteni, hogy a lakosság bevonásával ott építhetünk járdát, ahol a lakosság a legnagyobb szükségét látja.
Kérem az előterjesztés megtárgyalását és a fenti határozati javaslat elfogadását.
Budakeszi, 2016. február 1.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia s. k.
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete pályázatot ír ki lakossági részvétellel megvalósuló járdaépítésre a határozat melléklete szerinti tartalommal.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a járdaépítési pályázat fedezetére 5.000.000- Ft összeget biztosít.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a Polgármesteri Hivatalt, hogy a 2. pont szerinti összeget a 2016. évi költségvetés tervezésekor tervezze be.
4. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy gondoskodjon az 1. pont szerinti pályázati kiírásnak a városi honlapon, a hivatali hirdetőtáblán és a Budakeszi Hírmondóban való megjelentetéséről.
Felelős: 1. 2. és 4. pont: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
3. pont: dr. Remete Sándor jegyző
Határidő: 1. és 2. pont: azonnal
3. pont: 2016. február 29.
4. pont: döntést követő 15 napon belül
Tárgy: | Döntés a Budakeszi 2306/131 hrsz.-ú ingatlan értékesítéséről | |
Készítette: | Hrustinszki Gábor | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 309/2015. (VII. 28.) Kt. határozatával az Etheles park területén található 2306/131 hrsz.-ú ingatlanra kiírt pályázat nyertesének Brückner Istvánt (cím: 2092 Budakeszi, Fűzfa u. 11/a) és Brücknerné Bánhidi Csillát (cím: 2092 Budakeszi, Fűzfa u. 11/a) nevezte meg.
A pályázók ajánlata az eredményhirdetést követően megküldésre került a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (továbbiakban: MNV) részére. Az Önkormányzat kérte, hogy nyilatkozzanak arról, az MNV kíván-e élni elővásárlási jogával. A nyilatkozat a mai napig nem érkezett meg adminisztrációs hibára, majd egyéb okokra hivatkozva.
Fenti okokból az adásvételi szerződés aláírása nem történt meg. A pályázó pedig időközben visszalépett a szerződéskötéstől, ezért javasolt annak újbóli pályáztatása.
Kérem az előterjesztés megtárgyalását és a fenti határozati javaslat elfogadását.
Budakeszi, 2016. február 1.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia s. k.
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete nyílt pályázatot hirdet a Budakeszi 2306/131 hrsz.-ú, természetben a 2092 Budakeszi, Etheles park területén található, kivett beépítetlen terület megnevezésű ingatlan adásvételére a melléklet szerinti tartalommal.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy gondoskodjon az 1. pont szerinti pályázati kiírás megjelentetéséről a varoshaza.budakeszi.hu weboldalon, valamint a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 5 napon belül
Tárgy: | Döntés a Farkashegyi Repülőtér üzemeltetésére vonatkozóan pályázat kiírásáról | |
Készítette: | Hrustinszki Gábor | |
Előterjesztő: | Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A MÁV Sportrepülő Egyesület (székhely: 2092 Budakeszi, Farkashegy Repülőtér ingatlan (hrsz: Budakeszi külterület 075/1) nyilv. száma: 1671/2010) Farkashegyi Repülőtér üzemeltetésére vonatkozó, határozott idejű szerződése 2016. március 31-én lejár. A jogszabályok figyelembevételével a további üzemeltetésre pályázat kiírása szükséges.
Kérem az előterjesztés megtárgyalását és a fenti határozati javaslat elfogadását.
Budakeszi, 2016. február 9.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia s. k.
polgármester
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester előterjesztő |
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság |
|
|
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete nyílt pályázatot hirdet a Budakeszi 75/1 hrsz.-ú, Farkashegyi Repülőtér 2018. június 30. napjáig tartó határozott időtartamra szóló üzemeltetésére a melléklet szerinti tartalommal.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy gondoskodjon az 1. pont szerinti pályázati kiírás megjelentetéséről a varoshaza.budakeszi.hu weboldalon, valamint a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 5 napon belül