Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet rendelkezéseinek változásai szükségessé tették a Pitypang Sport Óvoda alapító okiratának módosítását, valamint a módosításokkal egységes szerkezetű alapító okirat elfogadását.
Kérem az előterjesztés megtárgyalását és a határozati javaslat elfogadását.
Budakeszi, 2015. március 11.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia s. k.
polgármester
1. Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Pitypang Sport Óvoda alapító okiratának 5. számú módosító okiratát és a Pitypang Sport Óvoda egységes szerkezetű Alapító Okiratát a melléklet szerinti tartalommal elfogadja.
2. Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert az 1. pont szerinti Módosító Okirat és Alapító Okirat aláírására.
3. Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testülete felkéri a Polgármestert, hogy az 1. és 2. pont szerinti döntés alapján a Magyar Államkincstárnál a módosítások átvezetését kezdeményezze.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1-2. pont: azonnal
3. pont: a döntést követő 8 napon belül
2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
2015. március 17-i ülésére
Tárgy:
|
|
Javaslat a Budakeszi üzletek éjszakai nyitva tartásának rendjéről szóló .../2015. (…) önkormányzati rendelet megalkotására
|
Készítette:
|
|
Farkas Hedvig
|
Előterjesztő:
|
|
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester
|
Véleményező bizottság:
|
|
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
|
A kereskedelmi tevékenységet folytató üzletek nyilvántartásba vételét és működési engedélyének kiadását a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény (a továbbiakban: Kertv.), valamint a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX.29.) Korm. rendelet szabályozza.
A rendelet értelmében, aki Magyarország területén kereskedelmi tevékenységet kíván folytatni - kivéve az engedélyköteles tevékenységet - az erre irányuló szándékát köteles bejelenteni a kereskedelmi hatóságnak, s a nyilvántartásba vételt követően tevékenységét azonnal megkezdheti.
Az üzlet nyitva tartási idejét a vásárlási szokások, a foglalkoztatottak és a lakókörnyezet érdekeinek figyelembevételével a kereskedő állapítja meg.
A Kertv. 6.§ (4) bekezdése felhatalmazást ad az önkormányzatoknak arra, hogy a helyi sajátosságok figyelembe vételével az üzletek éjszakai (22 óra és 6 óra közötti) nyitva tartási rendjét rendeletben szabályozza.
Tehát főszabály szerint a kereskedő határozza meg a nyitvatartási időt, azonban amennyiben az önkormányzat él rendeletalkotási jogosultságával – azaz korlátozza az éjszakai nyitva tartást –, akkor a kereskedő köteles az erre vonatkozó rendelkezéseket betartani.
Előfordul, hogy a vendéglátó egységek üzemeltetői nyitva tartásuk meghatározásakor nem veszik figyelembe a lakókörnyezet érdekét és sok esetben vendégeik viselkedésére sem tudnak hatást gyakorolni.
A településen számos vendéglátó üzlet családi házak között helyezkedik el. Ebből adódóan az elmúlt időszakban több egység működésével kapcsolatban merültek fel kifogások, lakossági panaszok. Megállapítható, hogy a legtöbb panasz az éjszakai nyitva tartás alatti események, hanghatások, zavaró körülmények miatt érkezett.
Előfordult, hogy az egység maga hangosabb a kelleténél, de ugyanilyen arányban zavarja az ott lakók nyugalmát az egységből távozó vagy oda igyekvők közterületen tanúsított magatartása: hangoskodás, verekedés, szemetelés stb.
Mindezek alapján az a javaslatunk, hogy a képviselő-testület általánosságban határozza meg a nyitva tartási korlátot, és szabályozza azt a feltételrendszert, melynek megléte esetén egyedileg és alkalmi jelleggel az ettől való eltérést engedélyezni lehet.
Javaslat, hogy az összes vendéglátó üzlet nyitvatartási idejét vasárnaptól csütörtökig reggel 6.00 órától maximum este 24 óráig, pénteken és szombaton este 02 óráig határozza meg a képviselő-testület.
Arra való tekintettel, hogy a helyi fiatalok körében, ill. családi és társadalmi rendezvények miatt igény van arra, hogy egy-egy helyi vendéglátóhelyen 24 óra, illetve 02 óra után is szórakozhassanak, javasoljuk, hogy azon vendéglátó üzlet, amely ellen az elmúlt félévben nem érkezett megalapozott panasz amiatt, hogy az éjszakai működtetése zavarta volna a lakók nyugalmát, a jegyző engedélyezhesse az alkalmi rendezvény idejére az eltérő nyitva tartást legfeljebb 04 óráig.
A településen lakók nyugalma, egészséges életkörülményeinek és pihenéshez való jogának biztosítása érdekében, a helyi sajátosságok figyelembevételével indokolt a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvényben kapott felhatalmazás alapján a vendéglátó üzletek éjszakai nyitvatartási rendjének helyi rendeletben történő szabályozása.
Kérem, hogy az előterjesztést a Képviselő-testület tárgyalja meg, és fogadja el a rendelet tervezetet.
Budakeszi, 2015. február 17.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
polgármester
Budakeszi,
|
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester
előterjesztő
|
Melléklet(ek):
Döntéshozói vélemények
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
|
|
|
|
Döntési javaslat
"Budakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testülete megalkotja a Budakeszi vendéglátó üzletek éjszakai nyitva tartásának rendjéről szóló …/2015. (….) önkormányzati rendeletét."
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: napirendi pont
Az Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Budakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testületének
…/2015. (….) rendelete
a Budakeszi üzletek éjszakai nyitva tartásának rendjéről
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében, valamint a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény 6. § (4) és 12. § (5) bekezdéseiben kapott felhatalmazás alapján, a következőket rendeli el:
I. FEJEZET
Általános rendelkezések
1. A rendelet célja, hatálya
1. §
(1) E rendelet célja, a vendéglátó üzletek éjszakai (24 óra és 6 óra közötti) nyitvatartási rendjének, valamint a szeszes italt is forgalmazó üzletek szeszes ital árusításának szabályozása a lakók egészséges életkörülményeinek és pihenéshez való jogának biztosítása érdekében.
(2) E rendelet alkalmazásában:
a) vendéglátás: a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény (a továbbiakban: Kertv.) 2. § 30. pontja szerinti fogalom.
b) zenés rendezvény:rendszeresen vagy meghatározott alkalomból, illetve időpontban tartott nyilvános vagy zártkörű zeneszolgáltatás.
c) eltérő nyitva tartás iránti kérelem: a jelen rendelet 1. számú melléklete szerinti írásbeli kérelem,
d) szomszédnak minősülnek az érintett ingatlannal közvetlenül határos, valamint az azzal sarokkal érintkező, továbbá az utca átellenben lévő oldalán az érintett ingatlannal szemben lévő belterületi ingatlanok. Az utca másik oldalán lévő ingatlanok közül azokat kell figyelembe venni, amelyek az utca figyelmen kívül hagyásával a vendéglátó egység által érintett ingatlannal közvetlenül vagy sarokkal érintkeznének.
(3) E rendelet hatálya a (4) bekezdésben foglaltak kivételével Budakeszi Város közigazgatási területén a Kertv. alapján vendéglátói tevékenységet folytató üzletekre és azok üzemeltetőire, valamint a szeszes italt is forgalmazó üzletekre és azok üzemeltetőire terjed ki.
(4) A rendelet hatálya nem terjed ki:
a) a kereskedelmi szálláshelyekre,
b) az oktatási, a kulturális és sportlétesítményekben üzemeltetett vendéglátó üzletekre,
c) az Önkormányzat által megtartott rendezvények helyszíneire.
II. FEJEZET
2. Az üzletek éjszakai nyitva tartásának szabályai
2. §
(1) A vendéglátó üzletek vasárnaptól csütörtökig 24 órától 06 óráig, pénteken, szombaton és munkaszüneti napokon 02 óra és 06 óra között – a (2) és (3) bekezdésben szabályozottak kivételével – nem tarthatnak nyitva.
(2) Tárgyév december 31-én 24 órától a tárgyévet követő év január 1-jén 06 óráig külön engedély nélkül nyitva tarthatnak a vendéglátó üzletek.
(3) A szeszes italt is forgalmazó üzlet (ide nem értve a vendéglátó üzletet) a szeszes ital forgalmazását 22 óra és 06 óra között szünetelteti.
(4) Közterületen megtartott rendezvények – az önkormányzati rendezvények kivételével – kizárólag pénteken és szombaton 9.00 óra és 24.00 óra között rendezhetők meg.
(5) Zenés rendezvény csak a környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes szabályairól szóló 284/2007. (X. 29.) Kormányrendelet rendelkezéseinek betartásával tartható.
(6) A vendéglátó üzlethez tartozó terasz vonatkozásában eltérő nyitva tartás nem engedélyezhető.
(7) A jegyző az eltérő nyitva tartás tárgyában hozott határozatát megküldi az illetékes rendőrkapitányságnak.
III. FEJEZET
3. Eltérő nyitva tartás engedélyezése
3. §
(1) A képviselő-testület az e rendeletben megállapított hatáskört a jegyzőre ruházza át.
A jegyző határozata elleni fellebbezést a képviselő-testület bírálja el.
(2) Az eljárás lefolytatására a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
(3) Az üzemeltető írásbeli kérelmére eltérő, alkalmi (egyszeri) éjszakai nyitva tartást legfeljebb másnap reggel 04 óráig, a jegyző engedélyezhet annak a vendéglátást folytató üzletnek,
a) amely ellen a kérelem beérkezését megelőző 6 hónapon belül írásbeli panaszt nem tettek, illetve panasz esetén a hatósági ellenőrzés során megállapítást nyert, hogy a panasz nem volt megalapozott, és
b) az üzemeltető vállalja, hogy az eltérő éjszakai nyitva tartást követő napon, reggel 08 óráig a vendéglátó üzlet környezetében (50 méteren belül) az üzlet működésével kapcsolatban keletkező hulladék összegyűjtéséről és elszállításáról gondoskodik.
(4) Az eltérő nyitva tartásra vonatkozó írásbeli kérelmet az üzemeltetőnek a rendezvény időpontját megelőzően alkalmi (egyszeri) nyitva tartási kérelem esetén legalább 7 nappal korábban kell benyújtani a jegyzőnek.
(5) A kérelemben meg kell jelölni:
a) az üzemeltető nevét, székhelyének címét,
b) az üzlet nevét és címét,
c) a nyitva tartás meghosszabbításának naptári napját,
d) a meghosszabbított nyitva tartás időtartamát,
e) a rendezvény jellegét.
(6) Zenés rendezvény tartása esetén - az (1) bekezdésben meghatározottakon túl – az üzemeltetőnek szakértői véleménnyel előzetesen igazolnia kell, hogy az üzletben lévő technikai berendezések, hanghatást okozó eszközök maximális terhelés mellett sem érik el a környezeti zaj- és rezgés elleni védelem egyes szabályairól szóló 284/2007. (X. 29.) Korm. rendeletben meghatározott veszélyes mértékű zaj szintjét, amely szintet nem lehet túllépni.
(7) A vendéglátó üzlet eltérő nyitva tartása akkor engedélyezhető, ha az üzemeltető elektronikus térfigyelőrendszert alkalmaz.
IV. FEJEZET
4. Az eltérő nyitva tartás iránti kérelem elutasítása
4. §
(1) Az eltérő nyitva tartás iránti kérelmet a jegyző elutasíthatja,
a) legalább kétszeri lakossági bejelentés esetén, amennyiben a jegyző által végzett hatósági ellenőrzés(ek) során a panasz(ok) megalapozottnak tekinthető(k),
b) az üzlet eltérő nyitva tartásának visszavonását az üzlettel szomszédos ingatlanok tulajdonosai vagy használói (többségi arányban vagy legalább kétharmada) írásban kezdeményezik,
c) hivatalból kezdeményezett helyszíni ellenőrzés(ek)en tapasztaltak alapján.
(2) Az eltérő nyitva tartás iránti kérelmet a jegyző elutasítja, amennyiben az üzemeltető nem tesz eleget a 3. § (3) b) pontjában vállalt kötelezettségének.
(3) Az eltérő nyitva tartás iránti kérelem elutasításáról szóló határozat jogerőre emelkedésétől számított fél évig a vendéglátó üzlet eltérő nyitva tartással nem működhet.
V. FEJEZET
5. §
(1) Jelen rendelet 2015. május 01. napján lép hatályba.
(2) E rendelet rendelkezéseit a hatályba lépéskor érvényes működési engedéllyel, illetve a bejelentési kötelezettséggel rendelkező vendéglátó üzletekre is alkalmazni kell.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia dr. Remete Sándor
polgármester jegyző
Közzétételi záradék:
E rendeletet 2015. …………. napján közzétettem.
dr. Remete Sándor
jegyző
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: dr. Remete Sándor
3. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
2015. március 17-i ülésére
Tárgy:
|
|
Javaslat a temetőről és a temetkezések rendjéről, üzemeltetéséről szóló 36/2011. (VII. 06.) önkormányzati rendelet módosításáról
|
Készítette:
|
|
Koberné dr. Brindza Renáta
|
Előterjesztő:
|
|
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester
|
Véleményező bizottság:
|
|
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
|
Tisztelt Képviselő-testület!
A Budakeszi Köztemetőt üzemeltető Gyertyaláng Kegyeleti Szolgálat Kft. képviselője jelezte, hogy a temetői sírhelyek kialakítása során figyelembe kell venni, hogy a rendelkezésre álló terület korlátozott, így szükséges a III./4. parcellában a sírhelyek közötti távolság szűkítése az urnasírok vonatkozásában.
Ezenkívül a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény végrehajtásáról szóló 145/1999. (X. 1.) Korm. rendeletnek a temetési hely feletti rendelkezési jog időtartamának meghosszabbítására vonatkozó rendelkezés alapján szintén a helyi önkormányzati rendelet módosítása szükséges.
Kérem, hogy az előterjesztést a Képviselő-testület tárgyalja meg, és fogadja el a rendelet tervezetet.
Budakeszi, 2015. március 10.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia s.k.
polgármester
Budakeszi,
|
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester
előterjesztő
|
Melléklet(ek):
Döntéshozói vélemények
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
|
|
|
|
Döntési javaslat
"BVÖ Képviselő-testülete megalkotja Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének …/2015. (….) önkormányzati rendeletét a temetőről és a temetkezések rendjéről, üzemeltetéséről szóló 36/2011. (VII. 06.) önkormányzati rendelet módosításáról"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: napirendi pont
Az Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Budakeszi Város Önkormányzat Képviselő-testületének
…/2015. (….) önkormányzati rendelete
a temetőről és a temetkezések rendjéről szóló 36/2011. (VII. 06.) önkormányzati rendelet módosításáról
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (5) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a temetőről és a temetkezés rendjéről szóló 36/2011. (VII. 06.) önkormányzati rendelet módosításáról a következőket rendeli el:
1. §
A temetőről és a temetkezés rendjéről szóló 36/2011. (VII. 06.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 8. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„A sírhelyek elhelyezése:
a) A sírhelytáblák (parcellák) között legalább 4 méter széles utat kell hagyni.
b) A parcellákon belüli sorok közötti távolság 0,6 méter.
c) A felnőtt és gyermek sírhelyek egymás közötti távolsága 0,5 méter.
d) Az urnasírhelyek közötti távolság 0,3 méter.”
2. §
A Rendelet 12. § helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A parcellákban a sorban következő sírhelyet kell temetési helyként kijelölni. Ettől a képviselő-testület engedélyével az üzemeltető eltérhet.
(2) A temetési helyek megváltási díját az 1. melléklet tartalmazza.
(3) Előre megváltani csak a kettős sírhely második helyét lehet.
(4) Az egyes temetkezési helyeket az elhunyt hozzátartozójának, illetve az eltemetőnek meg lehet váltania és ezzel a temetkezési hely felett rendelkezési jogosultságot szerez. A rendelkezési jogosultság kezdő időpontja a megváltás napja.
(5) A temetési hely feletti rendelkezési jogról az üzemeltető nyilvántartást vezet.
(6) A rendelkezési jogosultság a megváltás napjával kezdődik, a használati idő az alábbi:
a) egyes és kettes sírhely koporsós betemetés, illetve rátemetés napjától számított 25 év,
b) sírbolt esetén 60 év,
c) urnafülke és urnasírhely esetén 10 év,
d) urnasírbolt esetén 20 év.
(7) A használati idő akkor váltható meg újra, ha a temető vagy a sírtábla nem került lezárásra. Ha az újraváltás időtartama a megváltási időnél rövidebb, akkor az újraváltás díja nem lehet magasabb a megváltási díj időarányosan csökkentett részénél.
(8) Ha a rendelkezési jog azért szűnik meg, mert a jogosult a holttestet más temetési helyen kívánja eltemetni, a jogosult részére a megváltási díj időarányos részét vissza kell téríteni.
(9) A temetkezésre megváltott hely magánszemélyek között csere vagy adásvétel tárgya nem lehet.
(10) Az elhalálozástól számított 5 éven belül sír, sírbolt felnyitására engedély csak hamvasztás, más temetési helyre való áthelyezés és rátemetés céljából kérhető.
(11) Lezárt temetőben és parcellában található sírhelybe temetni csak a következő esetekben lehet:
a) rátemetés,
b) előre megváltott kettős sírhely második helye,
c) sírbolt,
d) urna elhelyezése.”
3.§
E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia dr. Remete Sándor
polgármester jegyző
Közzétételi záradék:
E rendelet 2015. ….. napján kihirdettem.
Dr. Remete Sándor
jegyző
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
4. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
2015. március 17-i ülésére
Tárgy:
|
|
Döntés a Budakeszi Köztemetőben előírt feladatok ellenőrzéséről készült beszámoló elfogadásáról
|
Készítette:
|
|
Koberné dr. Brindza Renáta
|
Előterjesztő:
|
|
Somlóvári Józsefné Közellátási és Közbiztonsági Tanácsnok
|
Véleményező bizottság:
|
|
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
|
Tisztelt Képviselő-testület!
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2014. december 18. napján megtartott rendkívüli ülésén meghozott 602/2014. (XII.18.) számú határozatában felhívta a köztemetőt üzemeltető Gyertyaláng Kegyeleti Szolgálat Kft. ügyvezetőjét, hogy a 2011. szeptember 08. napján kötött kegyeleti közszolgálati szerződés alapján végezze el a melléklet szerinti feladatokat a megjelölt határidőre.
2015. március 3. napján tartott ellenőrzés alapján a Gyertyaláng Kegyeleti Szolgálat Kft. a részére megállapított feladatokat elvégezte. A helyszíni bejáráson felmerülő további feladatok elvégzése szintén a Gyertyaláng Kegyeleti Szolgálat Kft. feladata, melyet a határozati javaslat 2. pontja részletesen felsorol.
Kérem az előterjesztés megtárgyalását és a határozati javaslat elfogadását.
Budakeszi, 2015. március 10.
Somlóvári Józsefné
Közellátási és Közbiztonsági tanácsnok
Budakeszi,
|
...............................
Somlóvári Józsefné Közellátási és Közbiztonsági Tanácsnok
előterjesztő
|
Melléklet(ek):
Döntéshozói vélemények
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
|
|
|
|
Döntési javaslat
"Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének …/2015. (III. 26.) Kt. határozata a Budakeszi Köztemetőben előírt feladatok ellenőrzéséről készült beszámoló elfogadásáról"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi pont
Az Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja a melléklet szerinti tartalommal a Budakeszi Köztemetőben előírt feladatok ellenőrzéséről szóló beszámolót.
2. Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testülete felhívja a köztemetőt üzemeltető Gyertyaláng Kegyeleti Szolgálat Kft. ügyvezetőjét, hogy:
a. A virágtartókba virágokat, vagy örökzöld növényeket helyezzen el.
Határidő: 2015. április 30.
b. A sírhelyek megváltásának határidejéről, valamint a porladó sírok helyreállításáról a lakosságot a temetőben, a
www.budakeszi.hu weboldalon, a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és a Budakeszi Hírmondóban tájékoztassa.
Határidő: Budakeszi Hírmondó 2015. április 10-i lapzártája
c. A ravatalozó mögötti kiskapunál a belső járda javításáról gondoskodjon, valamint a szintkülönbség miatt védőkorlát építése szükséges.
Határidő: 2015. április 30.
3. Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testülete felkéri a polgármestert, hogy az 1-2. pontokban szereplő döntésekről értesítse a Gyertyaláng Kft. ügyvezetőjét.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2-3. pont: a döntést követő 15 napon belül
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
Határidő: 2015. 03. 28.
Felelős: Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
5. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
2015. március 17-i ülésére
Tárgy:
|
|
Döntés a Mária Út Közhasznú Egyesülethez történő csatlakozásról
|
Készítette:
|
|
Tajti Enikő
|
Előterjesztő:
|
|
Ohr Alajos alpolgármester
|
Véleményező bizottság:
|
|
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
|
Tisztelt Képviselő-testület!
A Mária út Közép-Európán átívelő zarándok és turistaút-hálózat. A hálózat kelet – nyugati tengelye az ausztriai Mariazelltől az erdélyi Csíksomlyóig vezet, mintegy 1400 km-es távon.
A zarándok és turistaút- hálózat ötlete 2004-ben merült fel. A Mária út kialakítására, fenntartására és fejlesztésére, a magyar keresztény és kulturális hagyományok népszerűsítésére 2006-ban magánszemély alapítók létrehozták a Mária Út Közhasznú Egyesületet, rövidített nevén: MUTKE.
Az egyesület segítségével jött létre Romániában és Szlovákiában a helyi Mária Út Egyesület és az elmúlt időszakban kiépült a Mária Út kelet-nyugati egyik fővonalának alapvető rendszere. A zarándoklás, jelentős mozgalommá vált annak ellenére, hogy tíz éve még a fogalom sem volt használatban. A legutóbbi, 2014-es 1úton rendezvényen már huszonkétezer ember vett részt.
A Mária út összeköt 400 települést, több országot, képes fellendíteni a zarándokturizmust. Magyarország jelenleg nem használja ki a vallási turizmusban rejlő lehetőségeket. További előnye, hogy tiszta, nem okoz környezeti terhelést és az újonnan kialakítandó szálláshelyek révén kiemelkedő eszköze lehet a vidékfejlesztésnek, a kevésbé látogatott vidéki térségek feltárásának, valamint a munkahelyteremtésnek.
A Mária Út működését eddig néhány magánszemély vállalta fel, de a fejlődés és a valódi társadalmi cél elérése érdekében az alapító szervezet új szintre kívánja emelni a működtetést, a helyi önkormányzatok bevonásával. Célja a vallási turizmus fellendítésének programja, amelyet az Egyesület dolgozott ki. Hosszú távú célok között szerepel a zarándokszállás hálózat kialakítása, a fenntartható szervezeti és gazdasági működési feltételek megteremtése, a hazai és nemzetközi marketing felépítése. A célok megvalósításához vezető út egyik lehetséges eszköze az önkormányzatok belépése az Egyesületbe. Az önkormányzatok beépíthetik terveiket a turisztikai koncepciójukba, a költségvetésükbe, lehetőségük van helyi turisztikai anyagok készítésére, további pályázati források igénybevételére, önkormányzati társulások létrehozására.
A MUTKE további célja, hogy az együttműködő és csatlakozó önkormányzatokkal, a Mária Út fejlesztéséhez szükséges pályázati lehetőségeik elérésében támogatást nyújtson, és azokban velük együttműködjön.
A tagok kötelezettségeit a mellékelt alapszabály 3. § (15) bekezdése tartalmazza részletesen. Minden tag köteles az Egyesület által meghatározott tagdíjat annak esedékessége idején megfizetni. Belépéskor irányadó az Egyesület Elnökségének 2013.03.06-i döntése, mely intézményi tag belépése esetén 10.000 Ft/év tagdíjat határozott meg, a tagsági jogviszony e tagdíj megfizetését követően jön létre.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy a határozati javaslatot szíveskedjenek elfogadni.
Budakeszi, 2015. március 09.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia s.k.
polgármester
Budakeszi,
|
...............................
Ohr Alajos alpolgármester
előterjesztő
|
Melléklet(ek):
Döntéshozói vélemények
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
|
|
|
|
Döntési javaslat
"Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének ….../2015. (III. 26.) Kt. határozata a Mária Út Közhasznú Egyesülethez történő csatlakozásról "
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi pont
Az Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
1. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete csatlakozik a Mária Út Közhasznú Egyesülethez és elfogadja annak Alapszabályát.
2. Budakeszi Város Önkormányzata a Mária Út Közhasznú Egyesület 2015. évi tagdíjat, 10.000 Ft.-ot biztosít a 2015. évi költségvetés, Civil szervezetek támogatása sor terhére.
3. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert a melléklet szerinti együttműködési megállapodás ügyvédi ellenjegyzést követő aláírására.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: 2015. április 31.
3. pont: a döntést követő 15 napon belül
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
Határidő: 2015. 04. 30.
Felelős: Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
Határidő: 2015. 04. 10.
Felelős: Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
6. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
2015. március 17-i ülésére
Tárgy:
|
|
Döntés Budakeszi Város Önkormányzata és az Age Quod Agis Kft. között kötendő vállalkozási szerződésről
|
Készítette:
|
|
dr. Baksa Zoltán
|
Előterjesztő:
|
|
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester
|
Véleményező bizottság:
|
|
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság, Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
|
Tisztelt Képviselő-testület!
A 8 alkalommal megjelenő közéleti lap a legfontosabb eseményeket és az önkormányzat híreit közvetíti olvasóinak.
A Buda Környéki Iránytű tájékoztatja Budakeszi lakosságát a helyi közigazgatásról, közéleti-, kulturális- és sportéletről. Az újságokat szívesen forgatják a településen élők.
Kérem a fenti határozati javaslat elfogadását.
Budakeszi, 2015. március 13.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia s.k.
polgármester
Budakeszi,
|
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester
előterjesztő
|
Melléklet(ek):
Döntéshozói vélemények
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
|
|
|
|
Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság
|
|
|
|
Döntési javaslat
"Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének …../2015. (III. 26.) Kt. határozata Budakeszi Város Önkormányzata és az Age Quod Agis Kft. között kötendő vállalkozási szerződésről"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi pont
Az Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
- Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2015. április 1-jétől 2015. december 31-ig terjedő időszakra (8 alkalom) vállalkozási szerződést köt az Age Quod Agis Kft-vel (székhely: 2092 Budakeszi, Gábor Áron u. 48/a.; adószám: 12979662-2-13; képviseli: Koós Hutás Katalin ügyvezető igazgató) Budakeszi Város kiemelt eseményeiről szóló tájékoztató anyagok, cikkek, sajtóközlemények megjelentetésére összesen bruttó ……………….- Ft összegben, amelynek fedezetét az önkormányzat 3/2015. (III. 04.) költségvetési rendelete 3. mellékletének dologi kiadások 1.3. sora terhére biztosítja.
2. Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felkéri az önkormányzat ügyvédjét az 1. pont szerinti vállalkozási szerződés kidolgozására, valamint felhatalmazza a polgármestert a szerződés ügyvédi ellenjegyzést követő aláírására.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: döntést követő 15. napon belül
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
Határidő: 2015. 03. 28.
Felelős: Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
7. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
2015. március 17-i ülésére
Tárgy:
|
|
Döntés az egészségügyi alapellátási szerződések módosításáról
|
Készítette:
|
|
Tonkóné dr. Deák Katalin
|
Előterjesztő:
|
|
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester
|
Véleményező bizottság:
|
|
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
|
Tisztelt Képviselő-testület!
A Budakeszi háziorvosok, gyermekorvosok és fogorvosok egységes feladat-ellátási szerződés-tervezetét az orvosok több alkalommal tárgyalták. A legutóbbi konzultáció után a szerződések a jogszabályoknak megfelelés szempontjából aktualizálásra kerültek.
Az aktualizált feladat-ellátási szerződések tartalmazzák a hatályos önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2/B. § (1) bekezdésében előírt kötelező tartalmi elemeket is. Ez alapján szükségessé vált a rendelési időt, valamint a praxisjoggal érintett pontos körzethatárokat tartalmazó mellékletek csatolása a szerződésekhez, illetőleg a jövőre nézve a felmondási időt a szerződések egységesen 6 hónapban határozzák meg.
További változás, hogy a feladat-ellátási szerződésekből kikerült az ingatlan-használatra vonatkozó rész, amely egy külön megállapodásban került rögzítésre. A szerződéstervezetek az előterjesztés mellékletét képzik.
Kérem az előterjesztés megtárgyalását és a határozati javaslat elfogadását.
Budakeszi, 2015. március 11.
dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia s. k.
polgármester
Budakeszi,
|
...............................
Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia Polgármester
előterjesztő
|
Melléklet(ek):
Döntéshozói vélemények
Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság
|
|
|
|
Döntési javaslat
"Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének ..…/2015. (III. 26.) Kt. határozata az egészségügyi alapellátási szerződések módosításáról"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: napirendi pont
Az Oktatási, Kulturális és Egészségügyi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
- Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a háziorvosokkal, gyermekorvosokkal és fogorvosokkal kötendő feladat-ellátási és ingatlanhasználati szerződéstervezeteket a melléklet szerinti tartalommal elfogadja.
- Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert az 1. pont szerinti szerződések ügyvédi ellenjegyzést követő aláírására.
Felelős: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
Határidő: 1. pont: azonnal
2. pont: a döntést követő 60 napon belül
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia
Határidő: 2015. 05. 26.
Felelős: Dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia